Gå til innhold

Hvordan bli tykkere med å spise?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 16 år og er sykt tynn. Jeg vil gjerne gjøre noe med det. Jeg vil helst ha tips om spising, for jeg trener Mandag og Torsdag.

 

 

Først kan jeg skrive opp spisevanene mine nå.

 

Frokost, 07.30: 3 Skiver og youghurt

Lunch, 11.30: 3 Skiver

Itte skulen, 14.00: 2 Skiver

Middag, ??.?? : D mor lage

Kvelsmat, 21:00: Cherios(Elle ka d hette, sån forkostblandng)

 

Hvordan kan jeg forbedre dette?

 

Jeg vurderer å bruke Bigmas, folk sier at jeg blir tykkere av det, men bør jeg begynne å bruke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spis mer, enkelt og greit.

 

Prøv å spise hver tredje time, ca 6 ganger til dagen.

 

Frokost: Havregryn (hvor mye veier du? - spis litt etter det) - men for øvrig er det bare å helle innpå med det man klarer her. Havregryn vil øke vekten din.

 

Personlig har jeg med med 6-8 skiver + en del frukt på skolen hver dag, og spiser dette fordelt på tre måltid.

 

Derretter er det middag, kylling/ris/fullkornspasta/karbonadedeig osv..

 

Kan slenge inn et mellommåltid her om du vil..

 

Til kvelds f.eks et par bokser tunfisk/salat el.

 

Få i deg mye karbs før trening, og mye protein og en del karbs etter trening..

 

 

Dette var kankje litt rotete, men men.. Er helt sikkert noe som spytter ut et bedre innlegg snart.

 

Men basically - vil du opp i vekt - spis mer en du forbrenner.

Lenke til kommentar

Kjøp helt vanlig havregryn, lettkokte. Koster vel en 10spenn for 750g - billige saker :)

 

Når det gjelder proteinpulver/tilskudd hadde jeg ventet med dette om jeg var deg. Det viktigste er å få et godt kosthold i bunn, og heller begynne med proteiner/andre tilskudd når/hvis man føler at man ikke får i seg nok gjennom vanlig mat.

 

Husk at "skikkelige" proteiner i f.eks kylling er mye bedre en proteiner i pulver (syntetiske stoffer)...

 

Det ligger for så vidt i navnet, supplement/tilskudd, ergo skal det ikke erstatte vanlig mat.

Lenke til kommentar
Går det ikke med havregryn med bare melk, uten å koke den opp? (litt dårlig tid om morningen)

8137831[/snapback]

 

Jeg spiser selv havregryn, ikke havregrøt (som må kokes opp).

 

Funker ypperlig med melk og fruktose på.

 

Hvis du skal spise de slik, kjøp Bjørn Havregryn av typen Store. Lettkokte er bedre for ja koking.

Lenke til kommentar
legger jeg på meg av havregryn?

 

Jeg trener på mandag og torsdag. Ser jeg noen forskjell hvis jeg trener i et kvarter? Tenker mest på armer og mage.

8138850[/snapback]

 

Hva trener du? Jeg ville si 15 minutter er for lite med mindre det er hyperintensivt.

 

Si ifra hva du trener og hvordan du trener, så kan vi sikkert gi noe tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan bli tykkere med å spise?

 

Det er et av de få spørsmål her i verden som helt fullstendig besvarer seg selv.

 

Spis mye, ofte og kaloririkt.

Lenke til kommentar
Hvilken type havregryn bør jeg kjøpe? noen forslag?

Blir jeg tykkere av havregryn?

 

 

Men hva med Bigmas proteinpulveret? Er det noe å gå for?

 

 

Takk for svar Stian89  :)

8137693[/snapback]

Bjørn Havregryn, den blå typen er vel den sunneste, men er ikke sikker på om den egner seg for å spises som en frokostblanding, mulig. Men til grøt egner den seg ihvertfall. QGFOJwoKCikAAGkWgF0frok_bjornhavegryn_125.jpg Selv spiser jeg Bjørn havregryn, den gule, store flak.

 

Om du blir tykkere av havregryn? Du kan bli tykk av hva som helst egentlig. Husk det er ikke alltid like lett å se forskjellen på fettprosent på enkelte folk. Antall fettceller i kroppen kan bedra synet. Noen kan se fetere ut enn dem er og noen kan se tynnere ut enn hva dem er. Men hvis du sier du er tynn så er du vel tynn, da er det bare å hive innpå av hva du klarer å spise. Poenget er å finne ut hvor overskuddsgrensen din er, sånn at du hele tiden får kalorioverskudd.

Lenke til kommentar

Var oppe i butikken og kjøpte 3 forskjellige typer havregrym:P

 

kan dere se om de er gode?

 

 

Pakke 1:

 

Næringstoff per. 100 gram

 

Protein - 12,1g

Karbohydrat - 57,7g

Fett - 6,9g

 

 

Pakke 2:

 

Næringsstoff per porsjon:

 

Protein - 9g

Karbohydrat - 32,5g

Fett - 5,5g

Kostfiber - 2,5g

 

 

Pakke 3:

 

Bjørn Havregryn som Databamse nevnte. (Har ikke måla her)

Endret av lostoman
Lenke til kommentar

Den blå havregryna inneholder:

 

Energi, kcal: 350

Sukker, g: 0

Fiber, g: 13

Fett g: 7

Består tynne havregryn med 10 % røstet hvetekli.og er ikke tilsatt sukker.

 

og den gule inneholder:

 

Energi, kcal: 365

Sukker, g: 0

Fiber, g: 8

Fett g: 7

Består av havregryn (store eller lettkokte), og er heller ikke tilsatt sukker.

 

Hmm, merkelig at det ikke stod hvor mye karbohydrater det er, hentet det fra denne linken

Lenke til kommentar

Havregrøt tar to minutter å koke opp, ca fem minutter til sammen, det vil si, hvis du har en magnetkomfyr som meg :p

 

Om du blir syk av fettprosenten din bør du gjøre radikale endringer i kostholdet, men fortsett å trene, for jeg anntar at du trener :hm:

 

Spis fettrik mat og mye, du aner ikke hvor fort du kan rase opp i vekt...

 

EDIT: Etter å ha lest igjennom topicet en gang til ble jeg usikker :p Du vil bli sterkere, eller?

 

- Start med havregrøt til frokost. Alle kan stå opp fem minutter før de pleier.

- Få i deg mat regelmessig, altså ikke gjør som meg og spis en gang om dagen (Jeg har slutta nå)

- Spis både før og etter trening...

- Sov godt

 

Dette tror jeg egentlig er nok for deg å huske.

Endret av Tronderbart
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Om du blir syk av fettprosenten din bør du gjøre radikale endringer i kostholdet, men fortsett å trene, for jeg anntar at du trener :hm:

8148799[/snapback]

 

Syk? Hvordan kan jeg bli syk? og hvordan sykdom?

8152665[/snapback]

 

Man kan få en del grufulle sykdommer som følge av for høy fett%, det er nok det han sikter til. Diabetes, hjerte- og karsykdommer og kreft er jo et par.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...