Gå til innhold

S.T.A.L.K.E.R anm. på Gamereactor *blir oppdatert*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter til jeg får spillet før jeg begynner å trekke konklusjoner. Utifra det jeg har lest og sett så ser spillet bra ut. Er mange spill jeg har likt som andre omtaler har slakta, og det er jo tross alt din egen mening som teller. Spørs hvor kresen man er det!

 

Gleder meg ivertfall :)

Lenke til kommentar
I tillegg er det jo, så langt, overhodet ikke fritt slik jeg trodde det skulle være. Det er en main storyline som er veldig tydelig, en rekke sektorer som er nokså små som man går gjennom nokså lineært, og masse monstre  og npcs som spawner og angriper deg på veien.

Må jo ikke følge hovedplottet hvis du ikke vil. Kan jo gå hvor du vil.

 

Det kan jo faktisk hende at de som forhåndsbestiller får det før releasedato. Det har skjedd flere ganger med meg.

Lenke til kommentar
I tillegg er det jo, så langt, overhodet ikke fritt slik jeg trodde det skulle være. Det er en main storyline som er veldig tydelig, en rekke sektorer som er nokså små som man går gjennom nokså lineært, og masse monstre  og npcs som spawner og angriper deg på veien.

8204061[/snapback]

 

Biiiiip Wrong!

Endret av Hawkn
Lenke til kommentar

Det klør slik i fingrane mine etter å få tak i dette spelet no! Akkurat min type spel det her. Post-apokalyptiske greier, der det er DU som lærer deg tinga som gjer deg betre, og ikkje karakteren du spelar sjølv. Og historia synst eg høyrast vanvittig spennande ut. Nokon som veit om det finst bøker skrivne frå verda allereie? Ser for meg at dette blir stort!

Lenke til kommentar

Måten man dør på virker så billig. Etter at må man tilbake til hovedmenyen og loade spillet derfra. Syntes det burde vært et "loade fra siste save"-valg når man dør. Når man så loader et brett står det hva spillet loader f.eks: Loading geometry osv. Syntes det er en rar løsning som burde vært fjernet. Det er uinteressant.

 

Gresset beveger seg også mildt sagt merkelig

 

Oppsett:

 

Intel C2D E6600

Gf 7950 gt

2048 ram

Fatal1ty lydkort

Lenke til kommentar
Det klør slik i fingrane mine etter å få tak i dette spelet no! Akkurat min type spel det her. Post-apokalyptiske greier, der det er DU som lærer deg tinga som gjer deg betre, og ikkje karakteren du spelar sjølv. Og historia synst eg høyrast vanvittig spennande ut. Nokon som veit om det finst bøker skrivne frå verda allereie? Ser for meg at dette blir stort!

8204492[/snapback]

Boka

 

Film(Wiki) og film(IMDB).

 

Spillet tok en del inspirasjon fra både boka og filmen. Om det er skrevet bøker fra selve spillet har jeg ikke hørt om.

Lenke til kommentar

Boomtown

 

"The atmosphere of the game is so thick that you can cut it."

 

Rating: 9/10

 

 

 

Eurogamer

 

"It's a warped behemoth from the Ukraine, and one of the scariest games on the PC."

 

Rating: 8/10

 

 

 

GamePro

 

"An immense treat that offers fresh and innovative gameplay experiences, but it's missing the little bit of extra polish."

 

Rating: 85/100

 

 

 

GameSpot

 

"It's got some quirks, but S.T.A.L.K.E.R. delivers a dynamic and impressive first-person gameplay experience you won't soon forget."

 

Rating: 8.5/10

 

 

 

Gamestar

 

"Oh, Goodness! This game is in fact no game - It's an emotion!"

"This is my first and truly big hit this year."

 

Rating: 90/100

 

 

 

IGN

 

"By itself, the game is a fascinating achievement, even if you trip over technical cracks more than you should. "

 

Rating: 8.2/10

 

 

 

Mega-Gaming

 

"It's worth the waiting! In S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl the zone has literally gone alive."

 

Rating: 92/100

 

 

 

PC-Action

 

"Atmospherical, thrilling, alive - A must-buy for every FPS-gamer!"

 

Rating: 89/100

 

 

 

PC Gamer UK

 

"A singularity in the landscape of PC games, it deserves careful exploration."

 

Rating: 87/100

 

 

 

PC Zone UK

 

"As a brave experiment in all-action shootery, STALKER has certainly succeeded, though with its dearth of personality and many peculiar foibles."

 

Rating: 85/100

 

 

http://www.oblivion-lost.de/index.php?zone=design2&lang=en

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

Det som skuffet meg mest var at spillet ikke var sømløst. Burde virkelig vært mulig, når spill som feks gta sa klarer det.

Irriterende å feks. bli radioaktiv for så å loade neste område. Du tar da skade imens du loader, og er død når du har loadet ferdig.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Må jo ikke følge hovedplottet hvis du ikke vil. Kan jo gå hvor du vil.

8204251[/snapback]

Gå hvor? Jeg utforska hele første til tredje kvadrant på noen timer.

Gjøre hva? Questene utenfor main storyline er 90% randomized tullequests. Hent ditt, drep datt. Og det verste er at alt har faste spawns, så hver gang du gjør questen er den helt lik, selv om ordlegginga endrer seg litt.

 

I tillegg er det jo, så langt, overhodet ikke fritt slik jeg trodde det skulle være. Det er en main storyline som er veldig tydelig, en rekke sektorer som er nokså små som man går gjennom nokså lineært, og masse monstre  og npcs som spawner og angriper deg på veien.

8204061[/snapback]

Biiiiip Wrong!

8204490[/snapback]

Hva er wrong? Hvis du leser om igjen er det min mening, så det kan vanskelig være "feil".

Jeg sier det ikke er fritt slik jeg trodde det skulle være. Sammenlignet med Gothic spillene eller Elder Scrolls serien mtp frihet til å bevege deg er det patetisk. I Stalker er du stort sett låst inn i en rute av en eller annen form, du kan aldri bare ta beina fatt og gå rett vest og se hvor du havner. I så fall treffer du skuffende fort et fjell eller et gjerde.

Og som nevnt over er 90% av "frie" quests og sidequests plaff ned noe eller hent noe, ferdig med det. Til og med Titan Quest hadde mer spennende sidequests enn stalker.

 

Og for å nevne en til ting som irriterer meg nå. Plottet virker fryktelig tafatt i sin helhet nå når jeg er litt ute i det, og sammenhengen henger i en fryktelig tynn tråd.

 

Men altså, jeg skal ikke slakte det helt. Det er moro av og til, og hele post-apokalypse stemninga er jo herlig for en forkommen Falloutfan som meg. Likevel, det kunne vært så mye mer ved å gjøre noen små endringer.

Lenke til kommentar
Det får jo ganske bra kritikk, vil det kome ein demo?

8204979[/snapback]

 

Relativt bra kritikk er ikke nødvendigvis så bra når hypen er stor, hypede spill får jo så og si alltid ufortjent god kritikk...

 

AtW

8205311[/snapback]

 

Stalker var aldri hypet. De fleste hadde lunkne forventinger mot slutten av ventetiden. Sniktittene sa at spillet hadde potensiale, men de var ikke sikre. SPillet var langt ifra ferdig enda. Jeg tviler på at det er hypen som har tatt anmelderne. Personlig er jeg enig med anmelderne. Spillet er kjempeflott, og jeg har ikke møtt på noen bugs som ødelegger - bare små AI-glitches, osv. Men jeg trodde egentlig at Stalker ikke ville blitt mottatt på den måten som det faktisk ble. Jeg hadde sett for meg at det ville få 6/10 og 7/10 de fleste steder.

Lenke til kommentar

Nei jeg har også vært heldig med bugs. Har opplevd noen små universelle bugs, som sannsynligvis alle har, som f.eks. det at fiender noen ganger plutselig spawner rett i nærheten av deg, eller de gangene man lagerer spillet, så laster tilbake, så får man små endringer som kan være irriterende (karakterer som er døde, karakterer som ikke er døde, osv). Dessuten noen andre, snåle bugs, som en gang da jeg fikk artefacts på hele skjermen. Da lagret jeg bare, gikk ut av spillet, startet på nytt, så var alt fint igjen. Dessuten var det en gang at jeg ikke klarte å plukke opp ting til inventory, og jeg klarte ikke å bruke høyre musetast i inventory i det hele tatt. Igjen, en restart fikset det også. Brodern opplevde en bisarr bug som gjorde at han ikke kunne laste inn den siste hurtiglagringen. En restart av spillet hjalp også her.

 

Som sagt,, jeg har ikke opplevd noen problematiske bugs som har ødelagt noe. Stalker har en god del snåle bugs, men så lenge de ikke plager eller påvirker måten jeg spiller på, så har jeg ingen problemer. Av og til er det fint å få en av de "du-må-restarte"-buggene, da det av og til er fint med en liten pause fra en verden som er helt trollbindende. :p

Lenke til kommentar
Nokon som veit om det finst bøker skrivne frå verda allereie? Ser for meg at dette blir stort!

8204492[/snapback]

I tillegg til Roadside Picnic (ei bra bok) som spelet henter inspirasjon frå, vart det gitt ut nokre bøker i Tyskland. Den tyske samleutgåva inneheld om ei ekstra bok.

Lenke til kommentar
Nokon som veit om det finst bøker skrivne frå verda allereie? Ser for meg at dette blir stort!

8204492[/snapback]

I tillegg til Roadside Picnic (ei bra bok) som spelet henter inspirasjon frå, vart det gitt ut nokre bøker i Tyskland. Den tyske samleutgåva inneheld om ei ekstra bok.

8205813[/snapback]

 

Dessuten har vi jo Tarkovsky's veldig gode film "Stalker", som også spillet henter inspirasjon fra. Filmen er forøvrig også basert på A Roadside Picnic.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...