Hr. Jenssen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Jepp, Sparks, er nok på den måten jeg har skaffet det - men med ren samvittighet. Spillet har jeg bestilt og betalt, så det kommer. Uansett, nå har jeg fått spilt spillet litt, og jeg er veldig imponert. Dere vet den 20-min videoen som vi ble litt skeptisk av? Vel, jeg kan umiddelbart avkrefte det vi så der, om at fiendene tålte så mye. Det gjør de ikke. De kjenner også smerte. Ett velplassert skudd i knollen er godt nok til å få enhver ned for telling. Det samme gjelder også for hunder og de andre mindre skapningene man møter på. AI'en er også god. Folk gjemmer seg når de må, de roper ut alskens russiske styggord til fienden, og de stormer frem når de er i et flertall. De er med andre ord til tider veldig smarte. Her er et kort sammendrag av min første time i Sonen (knøttsmå 'spoilere' for de aller, aller mest sensitive av dere): Spillet starter med at jeg står hos en selger i en bunker (etter å ha sett en videosnutt), hvor jeg får et oppdrag om å finne en fyr som har kommet seg bort. Jeg får valget om å gå sammen med tre andre stalkers, eller å gjøre jobben selv. Jeg blir advart mot å dra alene, da det viser seg at åtte banditter har tatt denne fyren til fange i en nærliggende camp. Jeg sier ja til hjelpen jeg kan få, og stormer campen. Jeg lar de tre medhjelperne gjøre som de vil, mens jeg, Rambo, stormer inn alene med kuler og krutt fykende både sør og nord. Det gikk ikke veldig bra. Fiendene tåler ikke mye, men det gjør visst ikke jeg heller (det finnes fire vanskelighetsgrader, og jeg spiller på den nest-letteste). Så da måtte jeg prøve på nytt. Denne gangen holdt jeg meg nærme de tre kameratene, og sammen tok vi bandittene uten store problemer. Etterpå befridde jeg fyren som satt i fangenskap, og robbet bandittenes lik for verdisaker (noen pølser og bandasjer, samt pistoler som jeg kan selge senere). Da jeg gikk tilbake til kameratene mine, viste det seg at to av dem, inkludert lederen (ingen viktig leder som vil ha noe betydning senere, men lederen for denne lilel banden), hadde blitt drept i sammenstøtet. Jaja, tenkte jeg. Bedre dem enn meg. På tilbaketuren bestemte jeg meg for å bruke den flotte kikkerten jeg fikk utdelt i starten, for å betrakte den pene naturen. Et lite stykke utenfor veien jeg gikk på, så jeg noen store stygge firbeinte monstre som fulgte etter en radmager hund. Det tok tid for dem å ta hunden, men de klarte det til slutt. Etter det kranglet de litt om hvem som skulle spise først, og så ble det visst middag på dem også. Litt lenger borte så jeg en annen stalker som løp rundt og skjøt febrilsk i alle retninger. Stakkaren likte visst ikke hundene og de andre fælingene som løp rundt ham. I alt hysteriet, gikk han baklengs (mens han skjøt på hundene) rett inn i en anomali, og ble drept. Jeg bestemte meg for å sjekek om denne karen kanskje hadde noen tøffe ting på seg, så jeg gikk mot ham. Han lå midt i anomalien, og jeg visste hva disse kunne gjøre mot en. Likevel valgte jeg å trosse skjebnen, og løp inntil ham for å sjekke hva han hadde på seg. Jeg fikk fisket til meg en granat, men det var alt. BOOM, sa det, og jeg var død. Game Over. Spillet virker stort sett fabelaktig, men av og til blir jeg smått skuffet. Navigasjonen til dyr og folk ser litt dum ut til tider, som om de ikke vet helt hvor de skal. Dessuten synes jeg spillet burde hatt litt mer voice-over når det kommer til tekstene (bare hovedkarakterene har stemmer der). Folk man går forbi, prater russisk med hverandre, men de snakker engelsk til deg (de med stemmer snakker med en kul russisk aksent som er med på å hjelpe spillets "mood"). Hadde flere folk hatt stemmer, hadde jeg nok fått et bedre inntrykk av hvor i verden dette foregår. Uansett, det er vel det meste jeg kan si. Så langt har det vært kjempeflott, og jeg gleder meg til å spille videre. EDIT. Nukers, det kommer foreløpig ingen demo. Endret 18. mars 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
thehazen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg "kjøpte" det istad jeg og. Elsker dette jeg. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det kommer ingen enspillerdemo i det hele tatt. Det er 100% avkreftet. Hvordan er det livsystemet som ikke funket så bra i Oblivion? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Livssystemet har jeg ikke fått sjekket ut enda. Jeg har ikke stått så mye rundt folkene i campen. Jeg gikk egentlig rett til oppdraget, og har ikke returnert enda. Men jeg har sett litt, og det var for eksempel noen stalkere som satt rundt et bål og bablet på russisk (selv om at jeg ikke kan russisk særlig godt, skjønte jeg at skuespillet faktisk var ganske så godt, de fortalte historier til hverandre som om de faktisk hadde opplevd dem selv). De sitter der og drikker og prater, så plutselig drar en av dem fram en gitar, og begynner å spille noen fine noter, akkurat som i klippene vi har sett tidligere. Som sagt, jeg har ikke fått sett så mye, men av det lille jeg har sett, virker det som om det er ganske dynamisk. Skal rapportere tilbake om jeg kommer over mer på dette punktet. EDIT: En annen ting som bør nevnes, som jeg oppdaget i det første oppdraget: Man ønsker virkelig ikke å oppsøke bråk i Stalker. Man er ingen supermann som kan ta ut hele hærer alene. Kamp er en siste utvei. Man vil ha med seg så mange som mulig, og man vil sitte i dekning og vente på fienden, ikke komme til ham. Dette synes jeg er kjempeflott, for da føler man virkelig at man er denne karen, og man vil ikke at han skal dø. Og siden medhjelperne er til så stor hjelp, så vil man dermed ikke at disse skal dø, noe som er kjempeflott. Endret 18. mars 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
ttt Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Eg minner om kva nettiketten seier om diskusjon rundt piratkopiert materiale: Det er heller ikke lov å diskutere rundt et spill dersom det er klart at all informasjonen kommer fra at en har spilt en piratversjon av spillet. Dette gjelder spesielt for situasjoner hvor spillet enda ikke har blitt gitt ut og en allikevel sitter og diskuterer om en likte det eller ikke, basert på spillopplevelser. https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#pirat Eg ber om at folk respekterer dette. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 OK, jeg beklager. Skal slutte nå. Ble bare litt i ekstase av hvor flott Stalker er. Anbefaler alle å kjøpe det med en gang det kommer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 er det kjøretøy med i spillet eller ble det kuttet ut? og tar det eventuelt lang tid å gå til de forskjellige stedene? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Kjøretøy er fjernet i lag med alt annet som vi var i ekstase over da spillet først skulle komme.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Kjøretøy er fjernet i lag med alt annet som vi var i ekstase over da spillet først skulle komme.. 8184304[/snapback] Visste stort sett at de måtte fjerne kjøretøy, men kan du utdype hva du mener med "alt annet"? Lenke til kommentar
Hawkn Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Livssystemet har jeg ikke fått sjekket ut enda. Jeg har ikke stått så mye rundt folkene i campen. Jeg gikk egentlig rett til oppdraget, og har ikke returnert enda. Men jeg har sett litt, og det var for eksempel noen stalkere som satt rundt et bål og bablet på russisk (selv om at jeg ikke kan russisk særlig godt, skjønte jeg at skuespillet faktisk var ganske så godt, de fortalte historier til hverandre som om de faktisk hadde opplevd dem selv). De sitter der og drikker og prater, så plutselig drar en av dem fram en gitar, og begynner å spille noen fine noter, akkurat som i klippene vi har sett tidligere. Som sagt, jeg har ikke fått sett så mye, men av det lille jeg har sett, virker det som om det er ganske dynamisk. Skal rapportere tilbake om jeg kommer over mer på dette punktet. EDIT: En annen ting som bør nevnes, som jeg oppdaget i det første oppdraget: Man ønsker virkelig ikke å oppsøke bråk i Stalker. Man er ingen supermann som kan ta ut hele hærer alene. Kamp er en siste utvei. Man vil ha med seg så mange som mulig, og man vil sitte i dekning og vente på fienden, ikke komme til ham. Dette synes jeg er kjempeflott, for da føler man virkelig at man er denne karen, og man vil ikke at han skal dø. Og siden medhjelperne er til så stor hjelp, så vil man dermed ikke at disse skal dø, noe som er kjempeflott. 8184106[/snapback] Oh shit... Har en del prøver til uka. Krisen er et faktum vis spillet kommer i posten før fredagen Foressten bare en ting jeg lurer på: Hvordan er grafikk? noen spill du kan sammenligne med? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Andre ting som f.eks soving.. Lenke til kommentar
thehazen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 å nei! de fjernet soving fra spillet. Jeg som ville sove i spill, det er jo alt jeg har drømt om noensinne. Lenke til kommentar
Nvidia89 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Noen som vet systemkravene for å kjøre spillet? Lenke til kommentar
Hawkn Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 å nei! de fjernet soving fra spillet. Jeg som ville sove i spill, det er jo alt jeg har drømt om noensinne. 8184687[/snapback] Det er så klart veldig kjipt vis det er tilfellet siden spillet er lagt slik at det mye farligere å spille om natten enn om dagen. Det kommer flere monstre ut om natten osv. Og hvordan vil man spille? Stealth = Natten, Rambo = Dagen.. Så vis man ikke kan velge det selv ved å sove er det ganske teit. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 å nei! de fjernet soving fra spillet. Jeg som ville sove i spill, det er jo alt jeg har drømt om noensinne. 8184687[/snapback] Nei, men det er faktisk smått irriterende at man ikke kan sove. Om natten kan det bli veldig mørkt, og lommelykta hjelper ikke så alt for mye når du hører lyder overalt når du er i villmarka. Uansett, trist at de har fjernet soving, men det er egentlig en bagatell. Man har tidsfrister for å gjøre ferdig mange oppdrag uansett, så om man skal sove bort nettene, får man lite tid til å gjøre ferdig oppdragene. Bilene ble desverre også fjernet ja, men når man ser på spillet sånn som det er, så ser man at spillet slettes ikke trenger biler. Det ville bare vært problematisk, egentlig. Hawkn, grafikken er veldig fin. Den kan ikke akkurat sammenlignes med Half-Life 5, men den gjør jobben skikkelig bra, når det gjelder å få en til å tro at man går rundt i denne sonen. Veldig atmosfærisk og fin grafikk. Spillermodellene er litt utdaterte men ellers er spillets grafikk kjempeflott. Gress hives rundt i vinden, og støv kastes opp i luften. Når man putter grafikken, de brilliante lys- og skygge-effektene, og lydene, får man en utrolig goofy atmosfære. Spesielt om natten, når man nærmest står og spinner 360 grader rundt for å se hva slags stygging det er som lager sånne ekle lyder. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 minner litt om boiling point det her *forhåndsbestiller* Lenke til kommentar
thehazen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg syns ikke spillet vare skuffen, ikke syns jeg det var skuffende heller. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 8/10 Eurogamer.com http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=74255 Lenke til kommentar
ttt Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Ein bra karakter det. Eg tørr ikkje lese fleire omtalar før eg har spelt spelet då eg føler eg veit for mykje om det sånn som det er. Men det blir spennande å sjå kva for karakter dei ulike sidene gir spelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg