Gå til innhold

Jensen's militære spørretråd


knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes isåfall du skal nevne det på sesjon når du er der. Som værnepliktig er det ikke så mange muligheter, men om du fortsetter i forsvaret så har de nok bruk for språkunnskaper. Spesiellt siden det ikke er et vanlig språk som engelsk ol. det kan jo alle..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du får ikke godkjent førstegangstjeneste om du dimmer 3-4 måneder før opprinnelig dimmedato.

8531407[/snapback]

 

Men du får pengene? Hva med 2 måneder før førstegangstjenestens dimmedato? Godkjent da?

8563178[/snapback]

 

Pengene får du. Akkurat så mye som du har jobbet opp.

Lenke til kommentar

Hah, visste det var noe kjent med deg Jensen!!

 

Vil bare informere om at for de som vurderer å ta steget og søke lederutdanning, lærlingutdanning eller intops bør ringe Forsvarets responssenter på 810 00 222. Her møter du soldater som kan gi deg råd og veiledning samt gi deg svar på de spørsmålene du har om utdanning i Forsvaret.

 

For spørsmål om førstegangstjeneste anbefaler jeg å ringe Vernepliktsverket på 815 55 580.

 

Til de siste posterne kan jeg nevne at det nettop har vært en stor språkkampanje for rekruttering til Pashto og Dahri. Søknadsrunden er over og dette var nok en one-time opportunity, men Forsvaret funker slik at hvis noe funker bra så kommer det ofte tilbake - så hold utkikk etter reklamer på dagbladet / VG og følg med på INTOPS-sidene på Forsvarsnett (mil.no). Evt. så har helt sikkert FSES (Sikkerhet og etteretning) bruk for slik kompetanse ;)

 

Genialt med en Hands-on INTOPS-tråd Jensen, håper du koser deg i varmen!

 

Hilsen

Smeby

Lenke til kommentar
Har -4.50 i syn, noen mulighet i det hele tatt for å komme inn på noe interessant?

8585584[/snapback]

 

Jeg har -6.5 og -7 (sjekket i juni i fjor). Jeg er vel den som burde sporre, eller hva tror du b0berg?

8585707[/snapback]

 

Ja, da sliter du vel mer enn meg :p

Men, kjedelig hvis det skal sette en stopper for meg, vil i militæret :/

Lenke til kommentar

Jeg vet at det finnes folk med briller, altså nedsatt syn i forsvaret. Men jeg har ikke det selv så jeg kan ingen ting om styrker osv. så jeg kan ikke svare så godt. Men det er en nedre grense ett sted. Ring værnepliktsverket så får du nøyaktig svar.

 

Om dere ikke leste det, så har pilotutdanningen nulltoleranse mot syn. MÅ være perfekt.

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Drømmen for meg i Forsvaret er vel å bli medlemm av speisalstyrkene, men veien dit er  ekstremt lang og hard... og jeg har ingen aning om jeg har mulighet til å klare det.

8596418[/snapback]

 

Det beste tipset jeg kan gi til deg er å trene MASSE før du kommer inn i forsvaret.

Konkrete krav står på mil.no

 

Jeg har vært litt i kontakt med dem selv, og det som overasker meg er at de fleste er ganske små. Så ren fysisk styrke virker ikke som det viktigste. Det er mere det mentale\utholdenhet som står i sentrum. Bære en 50 kilos sekk flere mil osv.

Lenke til kommentar
Drømmen for meg i Forsvaret er vel å bli medlemm av speisalstyrkene, men veien dit er  ekstremt lang og hard... og jeg har ingen aning om jeg har mulighet til å klare det.

8596418[/snapback]

 

Det beste tipset jeg kan gi til deg er å trene MASSE før du kommer inn i forsvaret.

Konkrete krav står på mil.no

 

Jeg har vært litt i kontakt med dem selv, og det som overasker meg er at de fleste er ganske små. Så ren fysisk styrke virker ikke som det viktigste. Det er mere det mentale\utholdenhet som står i sentrum. Bære en 50 kilos sekk flere mil osv.

8597022[/snapback]

 

Jau, det mentale står nok i sentrum. (f.esk: ønsker du virkelig å utsette deg for dette? er det verdt det, når du ligger iskald nede i søla?). Men å ha en god fysikk/kondis kommer nok godt med vil jeg tro :)

 

Har inntrykk fra mil.no at de viktigste muskelområdene er rygg, mage/overkropp og ben (pga push-ups, pull-ups, sit-ups, rygghev etc.). stemmer dette med deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...