Chaqwa Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Sony Computer Entertainment’s big news at this year’s GDC is the announcement of PlayStation Home, basically what appears to be ‘the answer’ for PS3’s life online. Phil Harrison’s keynote Wednesday at the Game Developer Conference explained the features and appearance of PlayStation Home, which some call the closest realization of William Gibson's Cyberspace. Old, but apparently relevant sci-fi classics aside, parallels between Second Life and PlayStation Home were immediately drawn, but Sony touts its free online service as superior to the MMO. “Home is a much more rich, user friendly experience than Second Life, allowing for ease of entry and use, as well as being fully-functional with the technology and capabilities of PS3,” said a Sony representative in the ThreeSpeech blog. With Microsoft’s Xbox Live service as the benchmark for online console gaming, most Sony faithful were hoping for a PS3 online experience that would equal the competitive offering. But Sony’s belief is that it has a product that’s incomparable to Xbox Live. “Home is a first of its kind 3D community that allows for open interaction between consumers, SCE and third party partners. It is a truly interactive, global community of users,” the representative added. “Xbox Live is a static, 2D, text-heavy environment that can’t match the rich community features found in Home. Xbox Live community interaction is much more passive and limited to the members on that friend’s list.” While it’s unclear if PlayStation Home will become a mandatory way for gamers to connect with each other, but the current PlayStation Store is to coexist with the upcoming service. “Home is a real-time online 3D, networked community available on the Network, while the Store offers free and premium digital goods delivered directly to your PS3,” Sony said. It’s also unknown if PlayStation Home will be an optional component for online gamers, though Sony revealed that a download of under 500 MB is required in order to add the feature to the PS3. A Home Beta Trial Web site is now available online with placeholder graphics and art for the pending public beta test set to begin in April. The full release of PlayStation Home is slated for this fall. Hva synes dere? Bare tull at voice-chat er begrenset till friendslista, hva med in-game chattinga som foregår ellers? LINK Endret 12. mars 2007 av Spidy Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hadde vært veldig pussig om Sony hadde gått ut å sagt: Xbox Live er mye bedre enn HOME, men noe må vi da tilby, selv om det suger. Men han har rett i at Xbox Live is a static, 2D, text-heavy environment that can’t match the rich community features found in Home. Spørsmålet er vel om brukerene vil ha HOME. Sony vil jo også la alle funksjonene i HOME være tilgjengelig via XMB. Så noe for enhver smak? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hva synes dere?Bare tull at voice-chat er begrenset till friendslista, hva med in-game chattinga som foregår ellers? Det han mener er vel at man kan logge seg på HOME og så møte/prate med mennesker man aldri har møtt. Lenke til kommentar
chelatoth Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) standard playstation propaganda :!: Hva om de prøver å være litt mer ydmyk til konkurentene sine. "DS er bare en gimmick" "six-axis is the future" Jeg elsker mange av spillene på playstation, men slike uttalelser får meg til å mislike sony som et selskap. Endret 12. mars 2007 av chelatoth Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Spørsmålet er vel heller om Home blir å funke i praksis eller om det blir en type afære at Sony slår på brystet og leker mann med Home, til det kommer ut og blir mer eller mindre ikke brukt fordi det blir tungvint å laste inn et helt forbanna spill for å komme online. Personelig har jeg ingen ting imot 2D og tekst når det kommer til vennelister og online spilling, spillet skal sørge for underholdningen, programmet mellom skal bare enkelt og oversiktlig hjelpe meg å finne servere, venner og komme meg inn i spillet. Er vel egentlig ikke uvanlig av Sony å dunke mye på brystet og skryte over sine ferdigheter, for så å ramle litt på snørra etterpå og ender opp med noe helt annet. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Personelig har jeg ingen ting imot 2D og tekst når det kommer til vennelister og online spilling, spillet skal sørge for underholdningen, programmet mellom skal bare enkelt og oversiktlig hjelpe meg å finne servere, venner og komme meg inn i spillet. 8136661[/snapback] Enig meg deg der, syns det fungerer kjempefint. Ellers så må jeg si at Home er kul konsept, har sett et par klipp, var ganske positivt det jeg så. Men det jeg lurer på er, siden headset ikke er med i pakka, så ser jeg for meg at det blir for få som snakker over mic(slik som cs) Er glad for at det ikke er sånn med Xbox Live, hvor det er over 90% som snakker i mic. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Nå skal vi heller ikke glemme at mange ikke ønsker å prate over mic, og mange vil heller ikke høre de som prater over mic. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 :!: Xbox live er kanskje enkelt men det fungerer. Vet ikke hvordan Home vil se ut med unntak att det vill være en slags virtuell verden som du må lasete ned. Jaja. med Xbox så slipper du dette i og med att dette er innbakt i maskinen fra kjøp. Spørsmål, hva med de som ikke har internett, vil Sony sende ut en CD til disse så de også kan nyte home. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Nå skal vi heller ikke glemme at mange ikke ønsker å prate over mic, og mange vil heller ikke høre de som prater over mic. 8136859[/snapback] ...og for dem er det fint det finnes innstillingsmuligheter som gjør at man kan mute mic'n til andre. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Flott, Sony representant som går ut og snakker nedsettende om et rett og slett genialt live system. Ikke nok med det, men han greier også å komme med feilinformasjon. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Jeje, dritt kasting mellom konkurrenter har det alltid vært og vil alltid være. Litt dumt at Sony gjør det ettersom (imo) de ikke trenger det Endret 12. mars 2007 av heanwi Lenke til kommentar
chelatoth Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Det eneste jeg savner hos xbox-live er dedikerte servere. Endret 12. mars 2007 av chelatoth Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Det hadde vært koselig om de kunne ha snakket pent om sine egne løsninger uten å lyge om motstanderen sin løsning Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hey, lever en overlegen online tjeneste og jeg er game. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Hadde vært veldig pussig om Sony hadde gått ut å sagt: Xbox Live er mye bedre enn HOME, men noe må vi da tilby, selv om det suger. 8136618[/snapback] Ja hadde det vert tilfellet hadde det ihvertfall vert grunn til å lage oppslag om denne uttalelsen Ang. prating i mic er dette noe man kan velge sjøl. Liker man det ikkje er det bare å mute alt og alle EDIT: Noen var før meg her ja. Endret 12. mars 2007 av Mala Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hadde vært veldig pussig om Sony hadde gått ut å sagt: Xbox Live er mye bedre enn HOME, men noe må vi da tilby, selv om det suger. 8136618[/snapback] Ja for man trenger jo snakke negativt og spre løgn rundt produktet til motstanderen bare fordi man skal lansere eget produkt. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) :!: Xbox live er kanskje enkelt men det fungerer. Vet ikke hvordan Home vil se ut med unntak att det vill være en slags virtuell verden som du må lasete ned. Jaja. med Xbox så slipper du dette i og med att dette er innbakt i maskinen fra kjøp. Spørsmål, hva med de som ikke har internett, vil Sony sende ut en CD til disse så de også kan nyte home. 8137118[/snapback] Ahrrmm, hva skal de med home i det hele tatt hvis de ikke har internett? Endret 12. mars 2007 av Azaz Lenke til kommentar
Döden Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Spørsmål, hva med de som ikke har internett, vil Sony sende ut en CD til disse så de også kan nyte home. 8137118[/snapback] Home er vel stort sett forbeholdt internett-bruk. Jeg klarer ikke helt å se det store med Home hvis du ikke har internett. Annet enn "entitlements" i enkelte spill, avatarer og muligens et par små-spill, iallfall. Forresten, når det gjelder 360 og Live: Får man "achievements" selv om man ikke er koblet til Live via internett? Endret 12. mars 2007 av Synthm Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ja du får achievements uten nett tilkobling. Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ugh, mere piss fra han soppen Harrison! Nå skal vi heller ikke glemme at mange ikke ønsker å prate over mic, og mange vil heller ikke høre de som prater over mic. 8136859[/snapback] Huff huff huff.... :oppgitt: Ang LIVE vs HOME Nå har ikke jeg satt meg så mye inn i det HOME greia, men at det er på samme nivå som LIVE er nok ikke noe annet enn Sony sitt PR maskineri som nok engang setter i gang med overdrivelser, BS & lies og når HOME endelig slippes public blir det ett ramaskrik verden over hvordan Sony lurte folk igjen! Eller jeg kan ta helt feil noe jeg faktisk håper på, for det betyr at LIVE må bli enda bedre... Men noen 3D verden vil jeg ikke ha... "Gå over til en friends nye leilighet, mulig man må ta taxi også om det er langt... for å se på den nye HD-DVD filmen på en ny 52" HDTV noe som egentlig er 2" på min TV og sitte å spise fake popcorn alt betalt med MS-points... og jo, ifølge noen så er det ikke alle som vil ha eller vil høre noen som prater over mic.. så derfor skal man texte ord som "LOLZ, KUL FILM, TIHS ROXXORZ1! KJØP & MERE FAKE COLA" Seriøst, ingen andre som syns hele den greia er utrolig teit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå