Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Aliens, UFO'er og kornsirkler

Anbefalte innlegg

Jeg har en oppgave på skolen hvor jeg skal skrive om aliens, ufo'er og kornsirkler. Oppgave skal lages på Power Point så jeg kan ha bilder ol. Det jeg trenger er stoff om disse tingene.

Ting jeg har lyst til å finne stoff om:

Når var det første gang noen mente de hadde sett en UFO.

Noen UFO hendelser som er uoppklart.

Hvordan kornsirkler oppstår (har lest at en sopp lager de).

Sannsynligheten for at det finnes intelligent liv ut i rommet.

og gjerne mer som er har med temaet å gjøre.

Er ikke meningen at jeg ikke skal prøve å finne noe selv, men jeg tenkte hvis dere vet om en bra side på internett hvor jeg finner stoff om dette temaet så kunne dere poste linken. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når var det første gang noen mente de hadde sett en UFO?

Tja...Det står jo en del om det her:

http://en.wikipedia.org/wiki/UFO_sightings

Noen UFO hendelser som er uoppklart.

Vel, UFO er jo forkortelse for uidentifisert flygende objekt så per definisjon er jo alle UFO hendelser uoppklart. Folk ser hele tiden ting de ikke kan forklare som f.eks rare lys, men det viser seg at ca 95% av slike obervasjoner har en naturlig forklaring.

De fleste kornsirkler er nok laget av menesker som bare vil ha oppmerksomhet desverre, det er ikke så vanskelig som mange tror bare man kan litt geometri.

Sannsynligheten for at det finnes intelligent liv ut i rommet.

En mann som heter Frank Drake laget en formel for å regne ut sannsynligheten av nettopp dette.

http://en.wikipedia.org/wiki/Drake_equation

UFO er faktisk et kjemepespennende tema, du må gjerne spørre hvis du lurer på noe mer så skal jeg prøve å hjelpe deg. Satser på at oppgaven din blir bra :)

Lenke til kommentar
men det viser seg at ca 95% av slike obervasjoner har en naturlig forklaring.

den var ny.. ikke att det er utenomjordisk det som folk ser, men det ender vel som regel med att man ikke kan forklare det

den blir for drøy.. link?

En mann som heter Frank Drake laget en formel for å regne ut sannsynligheten av nettopp dette.

her mangler det sikre tall i ligningen, altså den er ganske ubrukelig

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

8136401[/snapback]

Haha! tviler veldig på at en sopp klarer å lage en geometrisk figur som:

er hundre prosent geometrisk riktig, inneholder forholdet mellom jorden og månen, perfekt illustrerer et dna bånd, OG betyr master of creation!

det er nok spacedudes folks..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er ingen tvil om folk som lager kornsirkler for oppmerksomhet osv, men mange av de større kornsirklene er fullstendig umulig å lage av mennesker.

Det ble sendt ett program for en liten tid tilbake hvor de sendte ett klipp hvor man faktisk kan se kornsirkelen oppstå. Om man skal tro på det programlederen/kommentatoren sier, så er filmen ekte. Det som ble sagt var at vitner hadde sette han som hadde filmet, både før og etter fenomenet hadde oppstått, og det var derfor umulig å redigere filmen som denne mannen hadde øyeblikkelig vist til folk i en bar like etter. På den tiden var det også utrolig vanskelig, om ikke umulig å redigere videoer på den måten.

Link til klippet: http://youtube.com/watch?v=JDidNzQ12ZY

Jeg tror filmen er ekte, men jeg aner hva det er jeg egentlig ser for noe.

Redigert: Kan forresten legge til at kvaliteten på klippet på youtube er en del verre en det som ble sendt på TV den gangen. Så ikke kom med dumme argumenter som sier at man lett kan redigere en slik video fordi den er av dårlig kvalitet eller noe slikt.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Egentlig litt morsomt hvor mye vi godtar bare det ikke er aliens/uforklarelig.

At det er mer sannsynlig at en sopp, som er utrolig liten, ikke har hjerne, og generelt sett bare står stille og ikke gjør noen ting, lager en kornsirkel enn en utenomjordisk fra en av di mange milliardene jord-lignene planetene der ute.

Lenke til kommentar

Sa ogsa den dokumentaren som motbeviser at "aliens" lager kornsirklene. Det gjores ganske enkelt ved at man har en lang planke og et tau. bind det sammen slik som man gjor med ei huske og sett opanken under foten og tauet over nakken. sa er det bare a ga rundt til den er ferdig. I tilleg en del mattekunnskaper. sa skal det vare bankers.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ettersom det finnes flere millioner galakser, hver av de galaksene har milliarder av stjerner, og hver av de stjernene har noen par planeter rundt seg, skulle en tro at sjansen for at minst én planet var tilnærmet lik jorda (for det burde den være), er ganske stor. :yes:

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...