magnemoe Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hei Jeg lager en tabell som skal bygges opp dynamisk med data jeg henter fra ajax. Dette virker helt fint, jeg kaller en ekstern side, får arrayet og leser dette inn i tabellen, denne virker fint bortsett fra at denne ikke handterer æøå og noen andre problemer med kildeteksten. utsnitt fra kode var row = document.createElement("TR"); var td1 = document.createElement("TD"); td1.appendChild(document.createTextNode(tekst1)); Her får jeg kræsj om tekst1 inneholder øæå ellers så genererer den tabellen. Jeg har prøvd med flere metoder men finner ingen løsning her. Noen som har noen tips for å konvertere tekst1 eller en annen metode å legge tekst til feltet? charcode for ø vises som ø heller ikke å sette encoding hjelper. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hva mener du med kræsj? Feilmelding? Får du samme feil om du setter tekst1 manuellt med norske tegn, eller kun fra ekstern kilde? Har du kontroll på kilden til disse dataene? Kan du i så fall sette korrekt header for encoding (UTF-8 latin1 osv)? Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Hva mener du med kræsj? Feilmelding?Får du samme feil om du setter tekst1 manuellt med norske tegn, eller kun fra ekstern kilde? Har du kontroll på kilden til disse dataene? Kan du i så fall sette korrekt header for encoding (UTF-8 latin1 osv)? 8138643[/snapback] hei, kilden er en asp side med CODEPAGE="1252", hvordan setter jeg UTF-8 latin1? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Response.Charset er en ide, da burde klientsidescriptet vite hvordan det skal håndtere dataene det mottar <%Response.charset="utf-8"%> Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Hei løste det ved å bruke Response.charset="iso-8859-15" Denne koden tokk jeg fra denne siden Takker Endret 13. mars 2007 av magnemoe Lenke til kommentar
tZar Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Prøvd med latin1 istedet for utf-8? Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Prøvd med latin1 istedet for utf-8? 8143175[/snapback] Sorry så ikke ditt svar så jeg redigerte posten min Neste nå er å legge inn linker og bilder i lista. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Ett problem til, jeg har fått til å virke legge inn bilder og linker i arrayet. Neste ville være linker og thumbnails. men har løpt inn i en stort problem. Hvis jeg prøver å laste siden på nytt evt går til neste side trykker back IE 7.0 så får jeg ikke opp siden. http://magne.dyndns.org/techtown.norge/hardware/xmltest1.htm Den virker fint i Opera, men jeg må åpne en ny tab i IE for å få den til å vises. Regner med dette har noe med sidens status å gjøre, men aner ikke hva. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Legg <script language="JavaScript"> kall('myTable'); </script> Under tabellen din, så vil jeg tro det fungerer. Hvis du ser på feilmeldinger IE spytter ut etter at du har trykket på back-knappen, så ser det ut som at den ikke finner myTable Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Legg <script language="JavaScript"> kall('myTable'); </script> Under tabellen din, så vil jeg tro det fungerer. Hvis du ser på feilmeldinger IE spytter ut etter at du har trykket på back-knappen, så ser det ut som at den ikke finner myTable 8157184[/snapback] Jup det virket kjempefint. Jeg er vant til å legge kallet over, men logisk sett skal det være under så det kommer etter at tabellen er laget. Brukte body onload først men endret dette for å støtte flere tabeller. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Ehm, hvorfor kunne du ikke støtte flere tabeller med onload? onload="kall('myTable');kall('myTable2');" eller onload="function () {kall('myTable');kall('myTable2');};" eller onload="denStoreOnloadFunksjonen();" <script language="javascript"> function denStoreOnloadFunksjonen () { kall('myTable'); kall('myTable2'); } </script> Burde alle kunne brukes for å støtte flere tabeller Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Ehm, hvorfor kunne du ikke støtte flere tabeller med onload? onload="kall('myTable');kall('myTable2');" eller onload="function () {kall('myTable');kall('myTable2');};" eller onload="denStoreOnloadFunksjonen();" <script language="javascript"> function denStoreOnloadFunksjonen () { kall('myTable'); kall('myTable2'); } </script> Burde alle kunne brukes for å støtte flere tabeller 8157312[/snapback] Jo kunne gjort det men dette er et et verktøy for en kamerat som skal legge inn dette på flere sider. Er da greiere å bruke en .js fil og et kall for hver tabell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå