Gå til innhold

Amilo D8830 + CPU bytte

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo D 8830, med en Intel Pentium 4 Mobile CPU på 2,66Ghz, som funker greit, men blir uhyggelig varm i ny og ne og blir litt sirup. Byttet akkurat til en 100gb 7200rpm HD og det utgjorde ganske stooor forskjell i responstid fra den gamle 4200rpm disken.

Men, jeg kunne godt tenkt meg å byttet ut CPU'en med en annen som ikke blir så jævla varm, men som bør yte noe bedre. Er det noen som har peiling om det lar seg gjøre, og hvilke CPU'er vi kan snakke om?

-laptopen funker såpass bra at jeg ikke ser noen grunn til å bytte den ut enda på et år.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min 8830 er det lett å komme til kjøleløsninga som består av heatpipes, samme gjelder harddsik og batteri som ligger lett tilgjengelig under den samme plata som kan tas av etter å fjerne 3 skruer.

Jeg har allerede bytta ut kjølepasta med Artic Silver på CPU, og dermed ble vifta litt mindre hissig.

Jeg har to muligheter som jeg ser det: få tak i en vifte som blåser mer men tilfører mer støy. Jeg er usikker på hva jeg kan skaffe av vifter til denne. Eller om det finnes en annen litt nyere CPU som PC'n vil akseptere.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...