dreamsound Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hei! Trenger ny telefon, men vet ikke hvilken, noen som har noen tips? Makspris uten binding: 3500,- Prioriteringene (i rekkefølge) er Brukervennlighet (viktig med gode taster og bra menyer) Design Kamera Batteritid Kvalitet (holdbarhet/feilprosent) Har nå en SE T610 (!), men har funnet ut at denne trenger en avløser nå.. Har hatt 3 stk av den i tilsammen 3 år (to av de nye på garantien). Så jeg kjøper ikke mobil så ofte, vil derfor ha en som holder, og som ikke er utdatert allerede.... Vurdere N80 eller k800i, noen erfaringer med disse, evnt tips til andre telefoner? Synes kanskje N80 er litt klumpete men har jo mange funksjoner da... Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Dette er jo to totalt forskjellig telefoner. Kommer veldig an på bruken din, hvilken du burde velge. Generelt sett er N80 for "proffe" brukere, mens K800i er mer "leke"telefon. Tar man utgangspunkt i kriteriene dine, vil jeg tro K800i passer best, dog. Brukervennlighet (viktig med gode taster og bra menyer) N80 er veldig bra, men etter det lille jeg har sett er k800i ikke så dum heller Design Ser man bort ifra at N80 er tykk, synes jeg den har penest design. Mens det ser ut til at de fleste synes K800i er penest. Smaken er som baken Kamera Tror K800i går for å være hakket bedre, særlig pga bedre blitz. Batteritid K800i Kvalitet (holdbarhet/feilprosent) Aner ikke. Lenke til kommentar
dreamsound Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Takk for raskt svar! Jeg synes k800 er finere i designen, men det kan kanskje være fordi det er veldig mange av vennene mine som har n80, og jeg har gått litt lei av den. Er klart at n80 har mer muligheter, men er usikker på hvor mye jeg trenger de. Kan klart være greit med wifi, men skal kjøpe en lett bærbar pc til sommeren som jeg kommer til å ha med meg stort sett når jeg trenger internett. Ellers oppholder jeg meg stort sett i 3G-dekning, så anser ikke EDGE som noe krav. Men hvis det er noen som har tips til andre telefoner som kan virke greie er fint hvis dere poster det, trenger ikke bli en av disse to, men er de to jeg kom raskt over... Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 dette er svart på 1 million ganger her inne n80 er stygg og full av negative sider k800 har alle så det er bare å spør naboen eller bestemora di Heldigvis sier jeg finnes der andre telefoner enn disse Lenke til kommentar
dreamsound Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Her var vi seriøse ser jeg.... Tror nok det selges like mye n80 som k800, for å si det sånn, akkurat det har ikke så mye å bety for meg, men hva mener du med n80 er stygg og full av negative sider?Fint hvis du kunne utdype dette litt, ikke bare komme med det mange vil oppfatte som usaklige kommentarer. Hadde vært fint om du kunne nevnt noen av de andre telefonene du tenkte på... Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 hehe...føler bare dette er svart på såååå mange ganger.... Jeg hadde en n80. Den var/er direkte stygg å se til den var slarkette i slideren wifi funksjonen var en skandale(datt ut etter 2 min hver gang) Batteriet var en vitts dyp skjerm hvor dritten altid samlet seg Treig og restartet seg selv hele tiden K800 skryter mange av, men den føler jeg alt fra 3 klassinger til besteforeldre har...og for MEG blir det helt feil.... Enkle/billige telefoner jeghadde kjøpt før disse var samsung d900/z720 eller ikke minst lg ke820 som jeg netopp solgte....fantastisk telefon(og vakker) e 65 virker ok, men både kamera og mangel på radio fører til stryk Hadde en 7390 som var tidenes dummeste kjøp, var fornøy også med samsung z710(som kan fås ok billig nå) Kikk litt på telefoner og tester her på amobil Jeg anbefaler ikke de 2 det er snakk om her Nå ble det en n93i for meg , senere sikkert en prada(lg) Lenke til kommentar
dreamsound Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Hehe.. For skryte litt først: innlegget ditt nå ble veldig bra! Har faktisk vudert Lg ke820 også, men har hørt litt om at den virker litt "uferdig" i menyene og sånne ting, derfor nevnte jeg ikke den.. En annen ting jeg også er skeptisk til er hvor lenge den holder seg fin i lomma mi Ellers savner jeg 3G på d900, hadde den hatt det hadde den vært et veldig bra alterativ (virker det som). Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Hehe.. For skryte litt først: innlegget ditt nå ble veldig bra! Har faktisk vudert Lg ke820 også, men har hørt litt om at den virker litt "uferdig" i menyene og sånne ting, derfor nevnte jeg ikke den.. En annen ting jeg også er skeptisk til er hvor lenge den holder seg fin i lomma mi Ellers savner jeg 3G på d900, hadde den hatt det hadde den vært et veldig bra alterativ (virker det som). 8139263[/snapback] Lg ke 820 er litt uferdig som du sier, men bare litt Den har det meste (ikke 3g) den er liten , vakker og helt topp. Den ligner mye på nokia i menyene men henger ikke :-) mp3 spiller, radio,kamera med blitz og autofokus,a2dp + + + + + den har alt I pakken følger det med en "veske" så dermed holder telefonen seg ren og pen så lenge du vil. Det følger også med overgang til 3.5mm og fjernkontroll til eget headsett D900 mangler 3g, mens den nye versjonen z720 har det.......og er myyye dyrere....3g er oppskrytt mener jeg. Samsungen hadde en nydelig skjerm og mange artige dubbeditter.....men var i forhold til ke 820 enda mere uferdig som telefon Glemte å nevne at samsungen ikke hadde radio, noe som b.l.a bidro til at jeg solgte den Endret 13. mars 2007 av Andynator Lenke til kommentar
Hesten Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Her var vi seriøse ser jeg.... Tror nok det selges like mye n80 som k800, for å si det sånn N80 er ikke en storselger, og vil heller aldri bli det. Telefonen er ikke for "brukeren i gata" kontra K800, som også er i Telenor sin vår kampanje nå til en særdeles fordelaktig pris. Selvom N80 har blitt en god del billigere nå, begynner den å bli gammel, og når N95 kommer vil den ta over plassen uansett. Erfaringsmessig så selger kun N80 til forretningsmenn eller ungdom med for mye penger. Det kan forandre seg nå som prisen er blitt enn annen, men den er designmessig lite pen og har dårlig batteritid som stort sett alle Nokia telefoner med unntak av N73. Men selvfølgelig, det har mye å si hva man foretrekker av menyoppsett, der syns jeg SE har det beste, spesiellt med tanke på ordboka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå