Fredrik- Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Heisann, fikk et meget rimelig jobbtilbud gjennom mors jobb og siden jeg kunne tenke meg en ny PC fikk jeg den til en billig penge. Nå sitter jeg her på en ferdig-PC med OEM møkkabios og muligens litt stusselig ram(?) så jeg tenkte jeg skulle ta gobitene ut av den og kjøpe litt snasen hardware og overklokke litt Hardwaren er som følger (Fujitsu-Siemens Scaleo P): Prosessor Minne Skjermkort nVidia GeForce 7600 GS -------------------------------------------------------------- Så, da ber jeg om litt hjelp fra guruer rundt om, hvilken hardware annbefaler dere med tanke på god ytelse? Jeg er stort sett interesert i litt kvalitet. Det første jeg må skaffe meg er et ordentlig hovedkort. OEM Hovedkortet er shait og BIOS kan ikke endres (OEM BIOS inneholder ingen performance-type instillinger). Jeg tenkte på: Asus P5B DLX Da står jeg åpen for forslag. Hvordan ligger minnet ann? I 'experience-index'n i Vista er det minne som drar ned (4.2) men det kan kanskje endre med en god overklokk, eller annbefaler dere at jeg spytter litt inn i et ordentlig minnepar med gode klokkeegenskaper sammens med min E6400? Jeg er ikke sikker på skjermkortet med tanke på kommende spill som C&C3, høy ytelse i shooters o.l - er interesert i en god oppgradering der hvis dere mener det blir en eventuell flaskehals (noe jeg regner med). Som sagt er jeg interesert i å piffe opp PC'n og overklokke bort fra Fujitsu-Siemens hjemmepc-feel'n. Endret 12. mars 2007 av Fredrik- Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 CPUn er da flott, men det er klart det er mye å hente ved overklokking. Har du sjekket at det ikke finnes andre bioser til hovedkortet i maskinen som kanskje tillater overklokking? Vil tro den beste oppgraderingen du kan gjøre for å bedre Vista indexen er et annet skjermkort. Eks Nvidia 8800GTS. Sjekk at det er plass! Et sett Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit tror jeg kan gjøre jobben. Klokke villig minne til en meget god pris. Sjekk også at det er plass til et hovedkort i ATX format i maskinen før du vurderer bytte. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 CPUn er da flott, men det er klart det er mye å hente ved overklokking. Har du sjekket at det ikke finnes andre bioser til hovedkortet i maskinen som kanskje tillater overklokking? Vil tro den beste oppgraderingen du kan gjøre for å bedre Vista indexen er et annet skjermkort. Eks Nvidia 8800GTS. Sjekk at det er plass! Et sett Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit tror jeg kan gjøre jobben. Klokke villig minne til en meget god pris. Sjekk også at det er plass til et hovedkort i ATX format i maskinen før du vurderer bytte. 8136155[/snapback] Hvordan stiller 8800GTS opp under overklokking i forhold til evt. konkurenter og andre modeller? Jeg tok en kikk på Crucial 1GB Kit'et - og er ingen ekspert men vil det ikke lønne seg med en god del lavere timings? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Skjønner ikke første spørsmålet. 8800GTS klokker vel greit. Poenget med de modulene er at det gjerne sitter meget gode brikker på de; Micron D9GMH. Som klokker glimrende. Mine gjør 4-4-4-12@1000MHz. Anbefaler de da du ønsker noe med gode klokkeegenskaper. Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit Omtale av brikkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå