Gå til innhold

Lage nettside, hva anbefales?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver og lager meg en hjemmeside, med bilder og stæsj. Som alle andre gjør, hvis det er noen som gjør slik lengre da vel og merke..

Har nå prøvd Publisher og Fronpage fra Microsoft.

Publisher: funka greit, enkelt og bruke, men ikke alltid det fungerer da det kommer ut på siden... Sidene er for lange og slik, så tekst blir borte...

Frontpage: Funka vel også greit, men lenge siden jeg har brukt det nå, så kan ikke si jeg husker alt der.

Men jeg syntes ikke akkurat man får laget noen kule sider i disse programmene, for og si det slik. Det er det er litt animasjon og slik.

Hvilket program anbefales for og lage en hjemmeside, og hva anbefales for og lage animasjonen og den slags?

Håper noen forstår hva jeg mener, er egentlig utrolig dårlig til og forklare meg...

Mvh

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du html?css koding? Du kan jo lage en template i photoshop (en mal for siden.) Og så klippe den opp, og kode den med css. Når du er ferdig med dette. Kan du skrive og legge til bilder i et program som heter Macromedia Dreamweaver.

Tutorials for å lage template i ps.

- pixel2life.com (engelsk)

- designsiden.com (norsk)

- talk-mania.com (engelsk)

Du finner også tut's for css koding og alt annet på pixe2life, talkmania og designsiden.

Beklageligvis er adobe ps og macromedia dreamweaver rådyre. (Men trials er alltids gratis.)

Gratis alternativer:

- Gimp (2d program, som photoshop)

- NVU (For bygging av websider)

Bruk google for andre programmer. Søk på feks: website editor...

Lykke til.

Lenke til kommentar
kan ikke si jeg har veldig peil på det nei, skulle gjerne hatt det. men.....

så man kan altså på en måte lage en bakgrunn altså, som man bare skriver oppå?

eller blir det helt feil?

Petter

8137731[/snapback]

Nja, du kan heller kalle det et bilde. Hvor du koder inne steder du kan skrive på bildet. Vil anbefale deg å laste ned trial version hos adobe og teste en av tutorialene. Da vil du forstå mer tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...