vargaz Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Har et enormt kjølingsproblem i stue pcen min. Har et Antec NSK kabinett. Det som ellers er inni -Intel Celeron D 326 (2.53 GHz) -Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA -Hauppauge WinTV-PVR-500MCE -1gb ddr2 minne (1brikke) -Gigabyte GA-8I945GZME-RH, I945GZ, m-ATX, Socket-775 Trenger hjelp til kjøling, jeg har en PCI vifte, ellers er det stock viften til CPU og en psu med vifte. Problemet er at det er trangt, lite lufting og mye varmeutvikling. Noen som har tips til hvordan jeg kan få drevet mer varme ut av kabinettet? hvordan jeg kan redusere varme utviklingen? Problemet er mest det at CPU vifta støyer veldig når jeg ser tv, for da utvikles det mer varme. Kan det være nok med en ny og mer dempet cpu vifte? gode tips ønskes! Endret 12. mars 2007 av vargaz Lenke til kommentar
Frostshock Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Kanskje det hadde vært en idè med vannskjøling? Eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326999 tror den kan settes på minst rpm, å gå helt ok. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Prøver å finne noen cpu vifter nå... men har ikke så mye erfaringer med slike, noen som har tips? Målte nettopp, har 8cm i høyden og 9cm i bredden/lengden å gå på... ikke no mer... da tenker jeg på cpu kjøleren. Uansett, jeg lurer på om jeg skal skjære i kabinettet.. noen som har erfaring med slikt? Hvordan bør jeg gå fram? Endret 15. mars 2007 av vargaz Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 bumpetibumpbump... håper noen kan hjelpe meg litt her... Lenke til kommentar
tevil Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Zalman har en kjøler som er flat. Husker ikke navnet nå. 8800 kanskje? Sjekk prisguiden og finn høyden på den der. Har du plass til noen ekstra vifter i kabinettet? Noen til å trekke ut luft. en 80mm satt på en viftestyring (eller motstand) for å få den ned i hastighet så den ikke støyer. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Som du ser på bildene av dette kabinettet, så er det ingen mulighet for ekstra vifte, men har bestemt meg for å skjere hull i døren for å trekke noe luft inn iallefall. Skal se om jeg finner det zalman vifta du snakker om. Fant den viften du foreslo. Dimensjoner (LxBxH): 108 x 108 x 65,5 mm Har sett på denne fra før, men må desverre konstantere med at den er for lang/bred Har 90mm å gå på, ikke noe mer. Endret 15. mars 2007 av vargaz Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Hvor er det du har maks 90mm å gå på? Om du har standard 775 festebrakket er jo den rett over 7cm stor, og alle kjølere følger jo den i bånn, og så går den opp før den bruker mer plass om den gjør det. Ellers har jeg hørt lovord om denne Men da må du kjøpe egen vifte. Test finner du her Endret 3. april 2007 av micke090 Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Ellers er det vel slik at jeg må ta av døren på den ene siden, da lengden ut til døren ikke er større. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Har du sett på system kjølere? http://www.microplex.no/category.aspx?cat=44&mcat=c44 Hadde store kjølingproblemer for noen år tilbake på en gammel pc og disse hjalp mye. Du har selvfølgelig fjernet støv fra cpu oh gpu vifter og kjøleribber? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Pc'en er så ny at det er ikke rukket å komme noe støv Menne... har løst det ved å skjære hål i døra og montere en vifte, er ikke særlig pent, men det var en løsning. Har en systemkjøler, men den kjøler ikke nok. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Synd du gjorde det. Jeg har nemmelig sett folk montere grafikkort-zalman(700 heter dne visst) og andre flate grafikkort-kjølere på prosessorer i htpc. Hardware.no gjorde det visst også i en test. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Japp, men trengte raskt å fikse problemet... og denne posten er over en mnd gammel. Løsningen ble no som den ble... får vel bare leve med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå