Gå til innhold

Hjelp til kjøleproblem Antec NSK kabinett.


vargaz

Anbefalte innlegg

Har et enormt kjølingsproblem i stue pcen min.

Har et Antec NSK kabinett.

 

Det som ellers er inni

-Intel Celeron D 326 (2.53 GHz)

-Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA

-Hauppauge WinTV-PVR-500MCE

-1gb ddr2 minne (1brikke)

-Gigabyte GA-8I945GZME-RH, I945GZ, m-ATX, Socket-775

 

Trenger hjelp til kjøling, jeg har en PCI vifte, ellers er det stock viften til CPU og en psu med vifte.

 

Problemet er at det er trangt, lite lufting og mye varmeutvikling.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan få drevet mer varme ut av kabinettet? hvordan jeg kan redusere varme utviklingen?

 

Problemet er mest det at CPU vifta støyer veldig når jeg ser tv, for da utvikles det mer varme. Kan det være nok med en ny og mer dempet cpu vifte? gode tips ønskes!

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver å finne noen cpu vifter nå... men har ikke så mye erfaringer med slike, noen som har tips?

 

Målte nettopp, har 8cm i høyden og 9cm i bredden/lengden å gå på... ikke no mer... da tenker jeg på cpu kjøleren.

 

Uansett, jeg lurer på om jeg skal skjære i kabinettet.. noen som har erfaring med slikt? Hvordan bør jeg gå fram?

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Zalman har en kjøler som er flat. Husker ikke navnet nå. 8800 kanskje? Sjekk prisguiden og finn høyden på den der.

 

Har du plass til noen ekstra vifter i kabinettet? Noen til å trekke ut luft. en 80mm satt på en viftestyring (eller motstand) for å få den ned i hastighet så den ikke støyer.

Lenke til kommentar

Som du ser på bildene av dette kabinettet, så er det ingen mulighet for ekstra vifte, men har bestemt meg for å skjere hull i døren for å trekke noe luft inn iallefall. Skal se om jeg finner det zalman vifta du snakker om.

 

Fant den viften du foreslo.

Dimensjoner (LxBxH): 108 x 108 x 65,5 mm

Har sett på denne fra før, men må desverre konstantere med at den er for lang/bred

Har 90mm å gå på, ikke noe mer.

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...