Gå til innhold

Hovedkort godt til overklokking?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp Asus P5B Dlx. Best på OC.  :thumbup:

8142540[/snapback]

Er det mye forskjell i instillinger på ASUS P5B-E Plus og ASUS P5B DLX?

har tenkt å kjøpe Plus pga. trenger ikke WIFI. Er det noen andre forskjeller på korta?

Har tenkt å OC en del

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er noen forskjell i klokkevennelighet og innstillinger, regner ikke med det, men du trenger ikke kjøpe WiFi for å kjøpe Deluxe.. Det finnes både vanlig Deluxe, og Deluxe Wifi-AP Edition..  :yes:

8144237[/snapback]

litt Off-Topic, men fungerer DLX med WIFI bra som access punkt for å koble bærbare maskiner på nett?

Lenke til kommentar

Har lest om mange som ikke liker wifi-kortet til P5B deluxe. Personlig så har jeg bare plukket av mitt og lagt det i esken.

Ville heller gått for P5B E-plus virker som de klokker minst like bra. Og sjangsen for å få C2 chipset-revisjon er vel større på plus kortet. Virker som de C2 versjonene klokker bedre enn de "gamle" C1 revisjonene.

Ellers finnes det jo et par spennende Abitkort som kan være værdt en titt.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Har lest om mange som ikke liker wifi-kortet til P5B deluxe. Personlig så har jeg bare plukket av mitt og lagt det i esken.

Ville heller gått for P5B E-plus virker som de klokker minst like bra. Og sjangsen for å få C2 chipset-revisjon er vel større på plus kortet. Virker som de C2 versjonene klokker bedre enn de "gamle" C1 revisjonene.

Ellers finnes det jo et par spennende Abitkort som kan være værdt et titt.

8144735[/snapback]

Noen spesifike du sikter til?

Lenke til kommentar

Ja, fordi du kan klokke lenger med rimeligere ram pga. høyere multiplier på E4300. Er du heldig klarer du 400x9 - 3,6 GHz uten å bruke en formue på ram (f.eks. GeIL DDR2 PC6400 Ultra. 1 Gb til 720,- eller GeIL DDR2 PC6400. 2 Gb til 1420,-)

8145545[/snapback]

Er vel enig i det. Kan kjøre CPU:RAM 1:1

Hadde tenkt å bruke denne RAMen. Ser ut til å kunne klokkes bra oppover, hvis jeg får riktige brikker, i følge denne tråden her

Foreløpig oppsett ser da SLIK ut.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så stor forskjell på QuadGT og P5B-E Plus for en nybegynner i OC :p

Så tror det kommer ned til hva som er på kortet og hva som følger med i bundelen.

Både QuadGT og P5B-E Plus kommer bra ut i de fleste OC tester jeg har finni. Tror P5B-E Plus er lettest å ha med å gjøre for OC.

Hvor bra fungerer my-Guru til Abit i forhold til Asus sin OC sak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...