Visi Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg vet ikke om dette er blitt tatt opp før, kunne ikke finne noe. Noen som jeg vet hvordan jeg kan konvertere wma- filer til mp3-filer?? Hvis dere har forslag til programmer, kom gjerne med en liten bruksanvisning, har ikke helt peiling på sånt, hehe. Takker på forhånd Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 http://www.wma-mp3.com/ btw. tok meg ètt søk på google, ca 10 sec Lenke til kommentar
Visi Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Takker, søkte bare her inne jeg da, hehe Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Går kanskje litt OT her, men er det snakk om at du har en mp3spiller eller lignende som ikke støtter WMA? Å konvertere fra et lossy format til et annet er nemlig det siste man bør gjøre, du vil få det verste fra begge verdener. Har prøvd dette selv som et eksperiment, og det ble ikke pent. Rip heller CDen på nytt, og bruk den ukomprimerte WAV-filen som utgangspunkt istedet (om du har CDen). Endret 12. mars 2007 av Exiter Lenke til kommentar
Visi Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Går kanskje litt OT her, men er det snakk om at du har en mp3spiller eller lignende som ikke støtter WMA? Å konvertere fra et lossy format til et annet er nemlig det siste man bør gjøre, du vil få det verste fra begge verdener. Har prøvd dette selv som et eksperiment, og det ble ikke pent. Rip heller CDen på nytt, og bruk den ukomprimerte WAV-filen som utgangspunkt istedet (om du har CDen). 8136072[/snapback] Du har rett, jeg har en mp3-spiller som ikke støtter WMA, men jeg følger ikke helt med på hva du mente, hva slags program mener du jeg skal bruke til å rippe cden?? Fikk det fra en kompis, og han brukte Windows Media Player, gjerne forklar litt bedre, er ikke den beste på dette temaet, hehe Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Selv bruker jeg Exact Audio Copy til å kopiere fra CD til harddisk som ukomprimerte Wav-filer. Det er etter det jeg vet det beste programmet til å rippe CDer, ettersom det leser all informasjonen flere ganger for å unngå feillesing. At det fins mange innstillinger å justere på er både en fordel og en ulempe, du kan sette opp programmet slik du vil ha det, men det betyr også at det er endel å sette seg inn i. EnLAMEr fungerer veldig bra til å komprimere til .mp3. Du må laste ned både LAME og EnLAMEr, du finner link til begge på siden. Jeg bruker i tillegg å lagre musikken på harddisken i.APE-format for ikke å ødelegge lydkvaliteten, men slike lossless format tar mer plass og støttes nesten ikke av bærbare spillere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå