ILIC Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Finnes det noen gratis script hvor jeg kan unngå Click fraud? At hvis en person klikker på banneren min flere ganger så vil banneren bli borte eller noe sånt. Eller at hele siden permanent blir blokkert ettersom samme IP gjør dette. Annet lignende kan også komme til nytte, jeg vet bare ingenting om dette. Takk på forhånd Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Du kunne jo ha forklart hva Click Fraud var da. For de som ikke vet det så er det slik at når noen klikker på en ad banner flere ganger etter hverandre for å få eieren av banneren til å måtte betale mer. litt dårlig forklart men står mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Click_fraud Men til saken da. Du kan logge alle som klikker på banneren når de komemr til siden din. Hvis en ip komemr opp x ganger så kan du enten få tak i et script som fjerner de hittene som den ip'n har i den perioden. anbefaler mysql til dette da. Men for å få banner Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 En kombinasjon mellom cookies og ip logging vil eg annbefale. Etter som at du kan endre ip ved proxy. Men vist du veit korleis du endrer ip så burde det ikkje vere nokke problem å slette cookies Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå