Gjest medlem-117775 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Hvem som helst kan svare, hehe, men andraah ga et veldig bra svar til den siste tråden jeg startet om pengeunioner, og tenker kanskje hans kompetanse kan hjelpe meg her. Spørsmålet dreier seg om grenser, som fenomen. Kall det grenser, desentralisering, organisering, hva du vil. Men hva er en ideell grensesetting? Endret 12. mars 2007 av medlem-117775 Lenke til kommentar
Andraah Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hyggelig at trådstarter satte pris på mitt forrige innlegg, dog er jeg ikke sikker på om jeg kan gi et like godt svar her. Er egentilg ikke helt sikker på hva du er ute etter. Gjelder det desentralisering så er det et normativt spørsmål og det ideelle svaret finnes utfra hvilket politisk linje du følger. Går utfra at du tenker på sentralisering av kapital, makt osv du tenker på. Et godt argument for setralisering blir i så fall stordriftsfordeler. Samle mye kompetanse på et sted og utnytte den best mulig. Argumentet imot går på korupsjon. Mange store med mye makt på et sted gir muligens incentiver til større grad å ta i bruk korupsjon og mer "vennetjenester" enn hva tilfeldet er hvis man er spret rundt omkring. me jeg vet strengt tatt ikke om dette er svar på spørsmålet ditt... Lenke til kommentar
Gjest medlem-117775 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Skjønner det ble litt uklart. Jeg mener grenser liksom... Norge, sverige, danmark, tyskland. Hva hadde vært en ideell geografisk grense i lys av økonomisk velferd. Lenke til kommentar
Gjest medlem-117775 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hva er meningen med grenser, med andre ord... Hilsen gotmyselfanuzi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå