monzilla Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg har et meget irriterende problem. Jeg får ikke satt skjermoppløsningen høyere enn 1024 x 748. Jeg har et Radeon 1800XT skjermkort, og en Samsung 930BF skjerm. Er det noen som har samme problemet? Eller noen som har hørt om en løsning? Takk på forskudd -Erik Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Har du lagt inn de nyeste Catalyst driverne for Vista? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Siste drivere lansert var 21. februar, og de driverne jeg installerte var 22. februar, så jeg vil tro jeg har de siste. Har forøvrig de offisielle driverne. Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Prøv å legg inn PNP skjerm/syncmaster 930bf driveren på nytt. Bare slett de i device manager... Hvis den ikke stemmer så veit ikke windows hvor mye oppløsning skjermen klarer og dermed får man 1024 som høyeste. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Nå slettet jeg de begge, hvordan legger jeg de inn igjen? Takk for svar btw Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Nå slettet jeg de begge, hvordan legger jeg de inn igjen? Takk for svar btw 8138687[/snapback] Prøv å legg inn skjerm driveren på nytt. Vista skal finne skjermen automatisk da. Lenke til kommentar
Duddelmus Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Har du skjermkort med både VGA, og DVI? Og bruker dual-screen? I så fall, plugg ut secondary-skjermen fra skjermkortet, og boot opp singelscreen, så Vista er sikker på hva som er primary-screen. Kan hende at oppløsningsproblemet ditt ligger i at Vista tror det er secondary-screen du stiller på. Jeg sleit med samme problem da jeg installerte Vista, og det fikset seg, da jeg plugget ut secondary-screen, slik at Vista kun kunne sende signaler til en skjerm, og satte den til primary. Så plugget jeg tilbake secondary-screen mens maskinen sto på, og alt fungerte som det skulle. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Det virket! Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå