Marzo Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Vil støtte opp dette med at du gjerne har verdt uheldig freddy85. Du har som du selv sier mye erfaring om akuratt den bilen din. Nafs register er derfor mer pålitelig når man skal dømme om en bil er bra eller dårlig (basert på merke og ikke spesifikk bil) Ellers får du bilen med turbomotor ja (S6?), det er den samme motoren som geniet Dahlbäck bruker som sitt utgangspunkt i sine mostre av noen biler. 2.2 Turbo Endret 13. mars 2007 av Marzo Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hvis det passer for deg, hvorfor ikke gå for en varebil registrert S6? Får kun to seter men mye mer bil for pengene. Når bilen har vert i norge i 10 år kan du sette inn baksetene igjen uten å betale avgifter. Dog ver obs på import biler. Bilen MÅ være registrert i norge i 10 år! Mer bil for pengene! Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Ja, har tenkt litt på varebil utgave. Jeg trenger ikke å ha så mange i bilen. Blir nok bare jeg og dama. Men har å sett litt på Opel Calibra, 91 modell. Ser jo rå ut da, men de ruster jo en del de opel bilene. De har jo rekord (Opel Rekord) Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det som kan være praktisk, som du selv sier. Så lenge du er ung og ikke har behov for mer enn 2 seter kan du kjøpe en som enda har 1-2-3 år igjen før den kan omregistreres. Og når du da enten har behov for det eller skal selge bilen kan du sette inn setene uten avgifter og bilen får en høyere verdi ved salg etc... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Ja, men så er det bare å finne en 92-94 Audi 100 som er varebil da Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Eller en A6 >97modell Finner mange på finn.no men er så forbanna tregt hos dem nå at jeg ikke hadde tolmodighet til å bla igjennom alt. En S6 4.2 V8 er jo fryktelig morsom men det koster hver gang bilen skal på service! Så ingen 2.2 i farten men som sagt fikk jeg ikke kikka skikkelig pga tregheten! Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Hadde jeg hatt penger skulle jeg ha kjøpt meg mye jeg, men saken er det at jeg nettopp er ferdig med skole og utdanning. Og skal nå søke jobb. Har inntekt som ikke er å skryte av nå. Så prøver å finne så billig som mulig. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Ja skal prøve å ikke gå over styr her Hva med denne? 49 000,- 255 000km ellers blir det et prishopp opp til S6 2.2T Quattro 2.2T 230hk Quattro, Skinn, Xenon +++ f.reg 2000 (3år igjen) 110 000,- Rød biler er for spesielt intresserte, tok bare to eksempler av de første jeg kom over på finn. Mitt tips er uansett å ikke bruke 30 000 på styling. Kjøp heller en bil til 30 000 mer enn hva du hadde tenkt! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) nå har jeg lest litt hvert om forsikring på S2/4/6 ,men hadde jeg vært deg hadde jeg sjekka forsiking FØR jeg hadde kjøpt en Audi S.. litt kjedelig å gå nedpå den lokale forsikringsbua og høre att det vil koste deg 30000kr i året.. Endret 14. mars 2007 av Simkin Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 nå har jeg lest litt hvert om forsikring på S2/4/6 ,men hadde jeg vært deg hadde jeg sjekka forsiking FØR jeg hadde kjøpt en Audi S.. litt kjedelig å gå nedpå den lokale forsikringsbua og høre att det vil koste deg 30000kr i året.. 8155270[/snapback] Ja, jeg sjekker forsikringa før jeg kjøper bil. En Audi 100, 2.0E "92-94 modell ca vil koste meg 9500kr +/- noen hundre i året å ha, med del kasko og 12.000kjørte km Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Ikke for å ødelegge gleden, men stefaren min har jobbet på delelager\opprettingsverksted på vw/audi i 20 år, og har aldri hatt så mye feil med en bil enn en audi 100/A6 bortsett fra de nye passatene som det forøvrig står 4 av på bukk på møller tønsberg verkstedet nå. En Audi som det blir mye feil med blir fort dyr! Men, Audi er egentlig ikke noe dritt heller, og Audi 100 er faktisk ganske kul. 8142571[/snapback] Beklager off-topic her, men må bare spørre anngående Passatene.. Snakker vi her om de nye, som i 2005 og fremover? I så tilfelle, hvilke feiler snakker vi om, og er det noe som er forbedret på de siste modellene (2007)? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Veit ikke hvilke feil som er vanlig på 2007 ennå. kjøp bilen og finn det ut! Har bytta noen låskasser div multi knirk deler og massemålere. reg reim er dyrt! Jeg vil anbefale deg og ikke kjøpe audi 100 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 hjelper ikke å advare, audi 100 elskerne har allerede bestemt seg. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Audi 100 av den modellen der er jo jævlig fin den, hadde skikkelig lyst på en sjøl. Holdt på å kjøpe denne her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6889906 Var skikkelig keen på'n, men han hadde ikke servicehefte pluss at bilen var langt unna, så det ble ikke noe av. Tanta mi har en sånn gammal A6 2,6V6 95mod, de har ikke hatt noen problemer med den, mens onkelen min har en gammal S6 4,2V8 95mod.. de er ca fra samma år begge to.. aldri vært noe tullball. Han har bare hatt audier siden 1985. Fattern har A6 2.0T 07mod.. Er en del andre i familien som har audi og. De største problemene onkern min har hatt med sine audi er tyveri og innbrudd. Takket være procon-ten så lever også tanta mi i dag, som frontkolliderte med sin audi 80 TQ på starten av 90tallet. Syns det er fine biler jeg, behaglig som faen og. Ikke noe særlig høye drifskostnader heller (Forutsett at bilen har vært behandlet pent og fulgt alle servicer) Endret 16. mars 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
0ystein Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 hjelper ikke å advare, audi 100 elskerne har allerede bestemt seg. 8165638[/snapback] Det har tydeligvis Audi 100 haterne også. Kan du ikke lære deg å skrive norsk før du begynner å greie ut om noe de fleste i denne topicen er ueninge om? Lettere å bli tatt seriøst da. Vi kan jo lett oppfatte deg som en 10-åring med de skriveleifene..... Har selv 89 mod Audi Coupe. Strålende fornøyd! Har samme motor som blir levert i en del Audi 100, NG. Ingenting å utsette på motoren. Har kjørt snart 40 000 med min, ingen utlegg så langt.... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Tanta mi har en sånn gammal A6 2,6V6 95mod, de har ikke hatt noen problemer med den, mens onkelen min har en gammal S6 4,2V8 95mod.. de er ca fra samma år begge to.. aldri vært noe tullball. Han har bare hatt audier siden 1985. 8166649[/snapback] ALDRI VÆRT NOE TULLBALL? Hahaha... Den må du lengre ut på landet med! Hvis ikke audin din stopper før det Hadde Eu kontroll på en audi 100 i dag! tok kopi av kontroll seddelen og skal scanne den inn senere... da skal du få se! Audi(VAG) = pengemaskiner! hadde gått konkurs for lenge siden hvis det ikke var for de bilene. Gode og kjøre da Endret 16. mars 2007 av Mekker`n Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Here we go again... enda en tråd ødelagt av kverulanter. Jeg tørr ikke tenke på hva som har skjedd hvist det hadde vært snakk om en virkelig dårlig bil ala MB Vito, da hadde det vel blitt borgerkrig er inne. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hva mener du med det? Jeg prøver bare og fraråde han og kjøpe den slags bil og tror ikke på at en a6 og s6 har gått uten problemer. Mener du virkelig at du anbefaler en student med lav inntekt og kjøpe en audi 100? Har hatt audi 80 cc:D og har en ur quattro nå. Jeg snakker av erfaring (9 år med fagbrev) og de bilene detter fra hverandre! Ta for guds skyld en naf test av bilen før du kjøper. de er flinke til og se ann feil som kommer etter tid og gir et lite prisoverslag de neste årene. Alle veit at vito er en dårlig bil så det blir ingen borgerkrig. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Å ha en mening om noe er det ingen som skal nekte deg, men når tråstarter spør etter styling o.l til denne bilen og i stede blir vitne til et tekstbasert realityshow som handler om hvem som har rett og galt, så blir jeg litt irritert på trådstarters vegne. Jeg kjenner personlig flere som har Audi 100/A6 både med og uten quattro og med div motoralternativer og de har ikke store verkstedregninger, det går stort sett i vanlig vedlikehold som oljebytte, reimer og en laderegulator nå og da, ellers byr de på bekymringsløs kjøreglede. Jeg har selv hatt en eldre Audi 80 i 3 år (1978mod) og hadde enda hatt den vist det ikke hadde vært for delemangelen. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Beklager off-topic her, men må bare spørre anngående Passatene.. Snakker vi her om de nye, som i 2005 og fremover? I så tilfelle, hvilke feiler snakker vi om, og er det noe som er forbedret på de siste modellene (2007)? Uten at jeg vet noe kan jeg stikke fingeren i lufta og tippe det er 97-00 modellene av Passat han hinter til. Disse har slitt en del med barnesykdommer. Tilbake til emnet her så ser jeg at disse Audi haterene prøver å overbevise om at disse bilene (som tro det eller ei, faktisk er veldig driftssikre biler) ikke er noe å satse på. Men uansett hvilken bil type trådstarter velger å gå for, uansett hvem som klarer og overbevise ham ønsker jeg ham lykke til. Sjekk gjerne opp hva forsikringen vil komme på, noen selskaper har ganske høy pris på S biler. Spesiellt hvis du har tenkt å sette bilen i ditt navn. Et råd er å sette den i en av dine foresatte og skrive deg selv inn som medeier, dermed bygger også du bonus opp til du er 23, når prisene blir litt mere overkommelige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå