Lifeform Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Hei, noen som har lyst å hjelpe med med noe multiboot knask? Nå har jeg nettopp installert WIndows Xp på en helt ren partisjon, og ordna med en partisjon på 7 GB for Linux Redhat 8.0 som jeg har lasta ned i ISO-filer. Hva gjør jeg for å installere dette på denne nye partisjonen? Er det noe mulighet jeg kan gå om CD-rom måten å installere dette på? Jeg har dessverre ikke CD-ROM som virker nå... Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Du kan alltids bruke et program som heter Daemon Tools. Det finner du her : http://www.daemon-tools.com Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Kan man installere Linux på en ren partisjon via Windows da? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Freebsd kan installeres med floppy og filer fra et annet filsystem, kansje noen av Linux-distroene kan gjøre det samme? Da må man kopiere alle filene ut fra iso-ene og legge dem på en fat32-partisjon, eller bare laste dem rett ned uten å gå via isoene. Jeg har veldig liten tro på at man klarer å installere direkte fra daemon tools. Det måtte isåfall være under wm-ware. mvh Are-Harald Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Hva om du åpner iso-filene med Daemon tools, kopiere alle cd'ene til en egen partisjon og så installerer derifra? ..vet ikke om det går, ekke noen linux guru men :smile: Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Deamon tools er bare et program som simulerer en cd-rom. Du kan "sette inn" en ISO fil i det, og i Windows Utforsker kommer det opp som om du har brent cd'en ut, og den står i cd-romen. Men du kan fortsatt ikke installere Linux sånn helt uten videre. Ut i fra det jeg vet kan du ikke installere Linux mens du er i Windows (uten bruk av vmware etc.), og det programmet kjører jo bare mens du er i Windows. Men det er mulig du kan pakke opp ISO filen, og på en eller annen måte referere til dir'et hvor denne mappen ligger når du skal installere, men det vet jeg ikke hvordan funker. Prøv å søk på http://www.google.com/linux på "boot/install Redhat without cd-rom" eller noe slikt. Lenke til kommentar
petergaustad Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Fra SuSE kan du vel laste ned boot-disketter og installere over nett? (Du kunne i allefall gjøre det tidligere). Tror en slik løsning vil være bra i dette tilfellet! Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Hei, takker for mange svar. Jeg er fremdeles ikke så veldig mye lenger, men skal se om jeg får tak i en litt raskere CD-ROM snart. Ang. Deamon Tools, er det ikke likegreit å bruke WinISO...? De gjør omtrent akkurat det samme, gjør de ikke? Life Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 jo, daemont tools og winiso gjør noe av det samme, men tror ikke winiso kan mounte iso-filene til en egen stasjosbokstav. Det du kan gjøre er å legge iso-filene på harddisken(fatxx eller extx filsystem) så finne rh installasjonsbootdisketter(fint ord :smile:) og velge instalasjon fra harddisk. Da er det bare å peke til mappa med iso-filene og du kan installere :smile: sjekk denne howtoen for mer info: http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/R...install-hd.html Lenke til kommentar
lif Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Tror du kan bruke denne bootdisken: ftp://sunsite.uio.no/pub/unix/linux/RedHa...images/boot.img Du kan vistnok bruke den for å installere fra harddisk. har ikke prøvd selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå