Largie Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hei Jeg har prøvd å få et svar fra databutikken.com ang. toll og hvordan det fungerer når de sender varer til meg. Tilbakemeldingen har vært at: "Vi ordner med tollen". Javel tenker jeg, men er det ikke slik at når man bestiller "brunevarer" mellom 200 - 1000 kr så må man betale moms i tillegg. Derfor lurer jeg på hvordan jeg skal gå fram. Skal jeg: 1. Bestille varene 2. Legge inn infoen i Tvinn 3. Sende kvitteringen på betalt moms til databutikken.com slik at jeg får tilbake den svenske momsen Eller skal jeg: 1. Bare bestille varene og regne med at databutikken ordner alt? Ellers vil jeg gjerne ha noe generelle tilbakemeldinger om databutikken.com, siden de er ellers så sparsommelig på informasjonen på sine hjemmesider. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Har bestilt fra databutikken før og da ordna dem alt. Betalte med oppkrav. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 De ordner alt, har flere ganger bestilt for 3000-4000 tusen der uten problemer. Lenke til kommentar
handsoff Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Klippet fra Databutikken.com i dag: Ledelsen for Shoppingsajterna Svenska AB og eiere av databutikken.com i Norge har besluttet å opphøre sin salgsvirksomhet til Norge inntil videre. Denne avgjørelsen skyldes utilstrekkelig salgsvolum, slik at man ikke har kunnet oppnå en effektiv administrasjon rundt logistikken i denne delen av virksomheten. Konsekvensen av dette er at leveranser til Norge ikke har blitt utført på daglig basis, noe som har påvirket leveringstider og behandlingstid for reklamasjoner. Mottatte bestillinger vil bli ekspedert i henhold til ordrebekreftelse, og de deler av websiden som omhandler reklamasjoner og garanti vil fremdeles være tilgjengelige som vanlig. Fra nå av tar vi dog ikke mot nye bestillinger for leveranse til Norge. Vi takker alle våre kunder for tilliten vi har blitt utvist frem til nå, og vi har alle mulige intensjoner om å åpne websiden igjen når vi kan gjøre dette på en kostnadseffektiv måte, uten at leveringstider og servicenivå blir påvirket i negativ retning. / Ledelsen for Shoppingsajterna Svenska AB, databutikken.com. Lenke til kommentar
Slettet profil Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Databutikken.com har lagt ned norgesavdelingen. Synd. De hadde gode priser og brukande service. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Da var jo ikke det no... Kun de som har det jeg skal ha, så det var kjipt. Får snakke med noen svensker på jobben jeg da, så får de ta det med til meg Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 For alt det er verdt, bestilte minnekort og en DVD brenner derfra for ca et år siden.. Problemfritt og nogenlunde rask levering. 4-5 dager. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Godt å høre at de har vært flinke til å levere i Norge da. Siden firmaet er svensk, regner jeg med at de er like gode, eller bedre, rett over grensa. Jeg ordner varene med mine svenske bøddies i morgen Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Trasige greier dette. Mindre konkurranse for de store aktørene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå