superloaf Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Skal kjøpe meg en ny laptop for maks 12000 kr. Har sett på mye men har ikke klart å bestemme meg. Det som er viktig, er at oppløsningen er bedre enn 1280 x 800, og at det skjermen er bra. Skal bruke pcen til programmering og mulighet for litt spilling. Skal ikke være noen spillmaskin. Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Grizzly78 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Skal kjøpe meg en ny laptop for maks 12000 kr. Har sett på mye men har ikke klart å bestemme meg. Det som er viktig, er at oppløsningen er bedre enn 1280 x 800, og at det skjermen er bra. Skal bruke pcen til programmering og mulighet for litt spilling. Skal ikke være noen spillmaskin. Noen som har noen ideer? 8134646[/snapback] Har selv bestillt HP Compaq nc8430. Solid maskin, men god skjerm (sier de som har brukt den), WSXGA+, et bra skjermkort (kanskje mer enn hva du trenger), 2GB minne, 80GB harddisk (kanskje litt liten?), C2D T7200. Alt dette kostet meg 12300 inkl frakt. Tror jeg skal bli fornøyd. Hvis du ikke trenger så bra skjermkort kan Dell Latitude D820 være et godt valg. Har spurt om pris på den òg. Skulle få den for 12200 inkl frakt. Da med samme spesifikasjoner som over, men med et dårligere skjermkort. Lenke til kommentar
superloaf Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Det ser ut som to meget gode maskiner. Kan du si meg hvor du har tenkt å kjøpe den dell maskinen? Lenke til kommentar
superloaf Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 ...og hvor du kjøpte Hp'en Lenke til kommentar
Grizzly78 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 ...og hvor du kjøpte Hp'en 8135047[/snapback] HP'en har jeg bestillt hos Amentio. Du må bestille ekstra minne ved siden av og montere selv. Greit og vite er at HP'en er kjent for noe støy, men kan lett la seg ordne med et viftestyringsprogram (uten at temperaturen øker av den grunn). Dell Latitude D820 har de hos DELL. Du må ringe for å få prisen jeg fikk. Ikke sikkert du får den for samme pris, men verdt et forsøk. Grunnen til at jeg ikke kjøpte denne er pga dårlig graffikkort. Tester av HP'en: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3217 (med en noe bedre prosessor) http://www.notebookreview.com/default.asp?...eview=HP+nc8430 (med en noe dårligere prosessor) Tester av Latituden: http://www.notebookreview.com/default.asp?...l+Latitude+D820 http://www.notebookreview.com/default.asp?...tude+Core+2+Duo Etter å ha lest siste testen av Latituden ble jeg litt i tvil på om jeg skulle valgt den istedenfor. Men jeg blir nok fornøyd. Lenke til kommentar
Grizzly78 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hardware.no har også testet Latitud'en. Kan også nevne at grunnen til at valget mitt stod mellom disse to er at de begge har matt skjerm i WSXGA+ oppløsning. Ikke mange maskiner som leverer det. På Latitud'en er det også 3 Years next business day onsite Support, mens HP'en har 1 år. HP'en egner nok seg best til spill, hvis det er nyere spill du ønsker å spille. Lenke til kommentar
superloaf Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Takk for veldig bra info. Tror nok jeg vil gå for en av disse pcene, men klarer ikke helt å bestemme meg. Dell pcen er å foretrekke når man tar hensyn til batterilevetid, mens HP'en ligger noe under i pris og kan brukes til spill. Skal ta en telefon til Dell å høre hva slags pris de kan gi meg... Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Takk for veldig bra info. Tror nok jeg vil gå for en av disse pcene, men klarer ikke helt å bestemme meg. Dell pcen er å foretrekke når man tar hensyn til batterilevetid, mens HP'en ligger noe under i pris og kan brukes til spill. Skal ta en telefon til Dell å høre hva slags pris de kan gi meg... 8135692[/snapback] Det lønner seg ofte å fortelle selgeren at du vurderer en annen maskin. Da vet selgeren hvor mye han må redusere prisen for at du skal kjøpe maskinen av ham. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå