Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

for mange filer i mappen? lyden hakker

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en Hp Pavillion dv6286eu. La over de 6000 mp3-sangene mine fra den gamle laptopen (Asus a6k) til min nye. Når jeg spiller av musikkfilene, uansett hvilket avspillingsprogram jeg bruker, hakker lyden. Ligner på hakk fra en vanlig cd-plate. Veldig irriterende.

Jeg la alle filene over fra Windows XP, til nytt OS Windows Vista.

Så prøvde jeg å legge over filene til min eksterne harddisk. Når jeg da spiller av fra den hakker ikke lyden i det hele tatt. Blir det for mye "stress" for dataen å legge inn 6000 filer i en mappe og spille av fra denne mappen? (160 GB SATA hd) Kan musikkfilene mine ha blitt skadet?

En annen ting. Installerte Splinter Cell Pandora Tomorrow fra 2004. Her hakket lyden helt sinnsykt når jeg hadde musikken på hd-en til pc-en. Lyden på Splinter Cell hakket mindre etter å ha flyttet musikken til den eksterne harddisken. Kan det også være at Splinter Cell ikke er fullt kompatibelt med Windows Vista?

Vær så snill og hjelp meg, jeg er frustrert=(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det vet jeg faktisk ikke...jeg har aldri planer om å instalere Vista....best med gode "gamle" XP.....men en kompis av meg har hatt et lignende problem....men da var harddisken ganske så gåen...han kunne kjøre XP men når han spilte av en sang så hakket det noe fælt....

har du prøvd å oppdatere driverne dine?har du update windows, med tanke på service pack? her ligger såfal driverne dine:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...352201&lang=no#

men en ting jeg kan også anbefale deg er codec...prøv denne:

K Lite Codec Pack

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Kjører Vista på en hjemmepc, og det viser seg at ved stor diskaktivitet hakker lyden, samme hva slags lydkilde man har. Kan være dette blir løst i en driveroppdaterting. Testet med nye nforce drivere, uten at det hjalp merkbart. Har ikke testet de nye x-fi driverene som har kommet kan være det løser problemet.

Problemet er vel at selv windows ikke bruker directsound lengre, og er derfor mer sensitiv ovenfor software laget som sender lyden til lydkortet.

Jeg er ikke merkbart plaget av dette problemet, da det skal mye til for å fremprovosere det, men det er klart en av ulempene med vista og min HW.

Lenke til kommentar
Kjører Vista på en hjemmepc, og det viser seg at ved stor diskaktivitet hakker lyden, samme hva slags lydkilde man har. Kan være dette blir løst i en driveroppdaterting. Testet med nye nforce drivere, uten at det hjalp merkbart. Har ikke testet de nye x-fi driverene som har kommet kan være det løser problemet.

Problemet er vel at selv windows ikke bruker directsound lengre, og er derfor mer sensitiv ovenfor software laget som sender lyden til lydkortet.

Jeg er ikke merkbart plaget av dette problemet, da det skal mye til for å fremprovosere det, men det er klart en av ulempene med vista og min HW.

8135402[/snapback]

kan du gi meg link til de nye x-fi driverne? er keen på å teste dette og se om det funker. takker for svarene, fikk litt bedre prospekt på ting nå=)

Lenke til kommentar

8135402[/snapback]

kan du gi meg link til de nye x-fi driverne? er keen på å teste dette og se om det funker. takker for svarene, fikk litt bedre prospekt på ting nå=)

8135541[/snapback]

Ingen som kan hjelpe meg med link? finner ikke på nettet her.:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...