V-by Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 3. Mosebok 11:10 "Men alt som finnes i havet og elvene, alt som myldrer i vannet, alt som lever der og ikke har finner og skjell, det skal være en styggedom for dere." Hvorfor mobber ikke de kristne også de som praktiserer rekespising? 8178696[/snapback] hehe, morro. kjenner mange krisne som liker reker f. eks Men hva er dette satt i sammenheng med? det må da være en grunn til at skalldyr er "syndig" å spise... Lenke til kommentar
KGU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 3. Mosebok 11:10 "Men alt som finnes i havet og elvene, alt som myldrer i vannet, alt som lever der og ikke har finner og skjell, det skal være en styggedom for dere." Hvorfor mobber ikke de kristne også de som praktiserer rekespising? 8178696[/snapback] hehe, morro. kjenner mange krisne som liker reker f. eks Men hva er dette satt i sammenheng med? det må da være en grunn til at skalldyr er "syndig" å spise... 8179476[/snapback] Er ikke moseboken fra den gamle pakten? Det kom vel en ny pakt sånn ca. for 2000 år siden? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Er ikke moseboken fra den gamle pakten? Det kom vel en ny pakt sånn ca. for 2000 år siden?Jovisst, men de fleste kristne siterer da flittig fra de bøkene. Det at menn som ligger med menn er en "vederstyggelighet" for eksempel eller de 10 bud som jo også en og annen kristen har et forhold til. Selektiv lesning og selektiv hukommelse ser ut til å være det viktige her. 2. mosebok 20:13 "Du skal ikke slå i hjel" 2. mosebok 31:12 "Dere skal holde sabbaten; den skal være hellig for dere. Den som vanhelliger sabbaten, må dø. Hver den som gjør noe arbeid på den, han skal utryddes av sitt folk." Så de kristne som passerer en åpen kiosk i helgen har et moralsk dilemma, skal han følge det som står i Bibelen eller skal han følge det som står i Bibelen. ;-) BTW jobber ikke prester på sabatten? Skal kirken nekte å ansette prester som praktiserer jobbing på sabatten? :-P Endret 18. mars 2007 av robertaas Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Fordi aktive homofile er de eneste synderne som beviselig ikke prøver å la det være. De sier rett ut: "jeg driter i om Gud ikke liker det, jeg kommer til å stikke tissemannen min i mannerumper resten av livet uansett". Forstår du forskjellen nå? Her viser du med all tydelighet de kristne holdninger overfor homofile. Du har ekstreme fordommer som du sprer i dette forumet. Tror du virkelig homofili handler om analsex?! Når Gud har sagt at homofili er en synd så blir det helt feil for meg å tvinge kirkesamfunn til å godta det. Når Hitler har sagt at jøder skal dø så blir det også helt feil for deg å hindre nynazister fra å drepe jøder? 8173126[/snapback] Jeg tror ikke helt du har forstått at jeg ikke er kristen, så bare for å oppklare det - jeg er ikke religiøs. Ikke nødvendigvis analsex, dette var selvsagt satt på spissen. "Jeg driter i om Gud ikke liker det, men jeg kommer til å leve resten av mitt liv i et homofilt samliv. Gud har sagt at det er forbudt, men jeg driter vel i hva Gud sier." Det er vel strengt talt en stor forskjell på å drepe jøder og å ikke ønske å ha kontakt med jøder. Jeg ser ingen grunn til å tvinge f.eks boot boys (eller hva de nå heter) til å ha en jødisk leder, akkurat like lite som jeg mener at et kirkesamfunn skal tvinges til å ha en leder(les prest) som gir en lang F i hva Gud sier. Når man synder får man tilgivelse av Gud så vidt jeg har forstått det. Hvis man helt bevisst nekter å prøve å la være å synde og ikke viser anger så blir man ikke tilgitt av Gud. Derfor er det helt tydelig at en prest ikke kan leve i et homofilt partnerskap. Om jeg synes at det er greit at de kristne ikke liker homofile - ja det gjør jeg... Har jeg noe imot homofile - på ingen måte. Jeg synes at folk skal få være glade i hverandre, uavhengig av kjønn, men det har ikke noe med saken å gjøre. Det som er sakens kjerne er at jeg mener det blir helt feil å tvinge et kirkesamfunn til å ansette en som ikke tror på de verdiene kirkesamfunnet gjør. Hvis troen til en som søker på en stilling i et kirkesamfunn strider mot kirkesamfunnets tro, hvordan kan da denne lære kirkesamfunnets medlemmer hva som er rett og galt? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Slap off - homopresten får jobben likevel! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=170232 "En overlykkelig Svein Josefsen får tilbake jobben som vikarprest i Oslo bispedømme. - Det ble jeg forferdelig glad for å høre, sier den homofile presten Svein G. Josefsen." Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg er forferdet over å høre at han fikk jobben. Det fører vel bare til at noen fler brenner i helvete ved dommens dag. Jeg kommer til å brenne uansett siden jeg spotter Gud daglig med mine innlegg i forskjellige fora, men at kristne banner i kirka hadde jeg aldri trodd. Jeg hadde i alle fall ikke trodd at de hadde så lite integritet at de lot seg presse til det. Det neste blir vel at satanister ansettes som kirkeverger. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Jeg er forferdet over å høre at han fikk jobben. Det fører vel bare til at noen fler brenner i helvete ved dommens dag. Jeg kommer til å brenne uansett siden jeg spotter Gud daglig med mine innlegg i forskjellige fora, men at kristne banner i kirka hadde jeg aldri trodd. Jeg hadde i alle fall ikke trodd at de hadde så lite integritet at de lot seg presse til det. Det neste blir vel at satanister ansettes som kirkeverger. 8194462[/snapback] Etter det jeg har lest i diverse tråder på forumet, kommer samtlige mennesker til å havne på samme plass som deg og han presten. Snakkes edit: oh wait, jeg er jo ikke kristen, så JEG havner nok ikke der du havner. Endret 20. mars 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg er forferdet over å høre at han fikk jobben. Det fører vel bare til at noen fler brenner i helvete ved dommens dag. Jeg kommer til å brenne uansett siden jeg spotter Gud daglig med mine innlegg i forskjellige fora, men at kristne banner i kirka hadde jeg aldri trodd. Jeg hadde i alle fall ikke trodd at de hadde så lite integritet at de lot seg presse til det. Det neste blir vel at satanister ansettes som kirkeverger. 8194462[/snapback] Etter det jeg har lest i diverse tråder på forumet, kommer samtlige mennesker til å havne på samme plass som deg og han presten. Snakkes edit: oh wait, jeg er jo ikke kristen, så JEG havner nok ikke der du havner. 8194570[/snapback] Jeg er ikke kristen jeg heller, men ser ikke bort i fra at jeg kommer til helvete, hva nå enn det er:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå