Gå til innhold

Prest nektet jobb fordi han var homofil

Anbefalte innlegg

Det "tollerante" religiøse miljøet fornekter seg ikke.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156593

Josefsen var ikke skikket siden han under årene utenfor kirken hadde inngått et homofilt partnerskap

Jeg skulle likt å se andre arbeidsplasser prøve å komme unna med en slik begrunnelse.

På tide å slutte med frikortordningen Den Norske Kirke har til å diskriminere andre mennesker?

En høflig og konstruktiv tone er å foretrekke i meningsutvekslingen som måtte komme. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg hverken kristen eller religiøs, men jeg har alltid ment at det er altfor mange homofile menn som er kristne - og dersom jeg hadde vært kristen så mener jeg at det ville vært "blasfemi" å være homofil dersom man var troende.

Noen vil sikkert påstå at det er gammeldags tenkemåte osv. Ja det er greit, da er jeg gammeldags - men heldigvis så er jeg også en "infidel" ikketroende dranker:-)

Lenke til kommentar
Nei til statlig støttet diskriminering.

8134385[/snapback]

Enig.

Slutt å gi penger til disse kristne fanatikerne slik som han biskopen her. Og skal du først gi peng så bruk de til å fjerne idioter som han biskopen.

Leser til stadighet om unge gutter som blir seksuelt misbrukt av prester. Og prestene er jo guds representanter her på jorden.. Mon tro hvorfor gud liker barn så godt.

Lenke til kommentar
Skal vi samtidig kutte ut religionsfrihet da? Skal en plutselig ikke få lov til å praktisere sin religion som en vil? Grunnen til at de kan gjøre det er fordi vi har religionsfrihetsloven som gir religioner unntak for dette.

8135036[/snapback]

Man kutter ikke ut religionsfrihet bare fordi religioner må følge norsk lov.

Kirken får flere milliarder av vår felleskasse. Hva bruker de det på? Å diskriminere mennesker. Så kan jo rasistene starte sin egen religion og klistre opp "niggere ingen adgang" på utsiden av lokalene.

Reiligion over norsk lov? Nei. Bør det være lovlig å diskriminere homofile? Fargede? Kvinner? Menn? Nei.

Å gjemme seg bak religionsfrihet er malplassert. Er som å høre på argumentene man bruker i midtøsten når ekstremistene forklarer hvorfor kvinner er mindreverdige.

Lenke til kommentar

Stakkars Kvarme fikk jernteppe under et intervju med TV2. TV2, frekk som de er, sendte hele intervjuet omtrent uklippet, inkludert en Kvarme som i flere sekunder stirrer tomt ut i lufta. hehe.

Ellers enig i at kirka ikke kan diskriminere mennesker så lenge de mottar statsstøtte. Samme gjelder andre religioner, om du vil diskriminere mennesker så kan du glemme statsstøtte. Det må være lov å stille krav til de som mottar statsstøtte.

Lenke til kommentar
Nei til statlig støttet diskriminering.

8134385[/snapback]

Enig.

Slutt å gi penger til disse kristne fanatikerne slik som han biskopen her. Og skal du først gi peng så bruk de til å fjerne idioter som han biskopen.

Leser til stadighet om unge gutter som blir seksuelt misbrukt av prester. Og prestene er jo guds representanter her på jorden.. Mon tro hvorfor gud liker barn så godt.

8134425[/snapback]

Generaliserer du ikke litt mye her? Det finnes vel flere millioner prester her i verden. Hvor mange misbruker barn seksuelt?

Er man fanatiker dersom man ikke støtter homofile prester? Da er jo samtlige muslimer fanatikere da? Er du enig i det?

Lenke til kommentar
Skal vi samtidig kutte ut religionsfrihet da?

Skal en plutselig ikke få lov til å praktisere sin religion som en vil?

Nå får jo ikke homofile lov til og praktisere sin religion da....

8135358[/snapback]

Jeg skjønner ikke hva homofile vil i kristendommen egentlig.. jeg hadde aldri trodd på en gud som " fordømte " meg.

Lenke til kommentar

Synes det er litt rart at det har blitt så mye oppstyr rundt Kvarme. Alle visste jo hva hans syn på homofile er. Det gikk jo lange debatter om dette da det ble kjent at han var en kandidat for biskopstillingen. Han har hele tiden sagt det at han er imot homofili. Vi husker vel alle hans uttalelser om at "homofili kan kureres hos psykologen".

Det burde vel da ikke komme som noen overaskelse at han ikke ansetter er homofil prest.

Nå har det seg slik at våre folkevalgte har valgt han som biskop. Og da må vi desverre bare godta hans valg, meninger og handlinger.

Lenke til kommentar

Hva er forskjell på en straite og homofil prest? Er den straite presten mer skikket til å utføre jobben enn en homofil?

Det værste av alt er at t.o.m den norske lov er på arbeidsgivers side.

Trodde i 2007 at slike fordommer og gammeldags tenking var avlegs men det er det jo ikke. Det er greit at det i bibelen står at du ikke skal ha omgang med eget kjønn, men skal de følge bibelen må de vel følge bibelen på alle punkter, noe jeg ikke tror de gjør for fem flate øre.

Hipp hurra for skjeivtstyrte Norge.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg absolutt ingenting imot hverken homser eller kristne.

Jeg synes dog det er merkelig når homser er kristne. Men slik er det jo idag; plukk-og-mix-religion der man velger bort det som 'ikke passer' i bibelen og tror blindt på andre ting i samme bok.

Pussige greier.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg absolutt ingenting imot hverken homser eller kristne.

Jeg synes dog det er merkelig når homser er kristne. Men slik er det jo idag; plukk-og-mix-religion der man velger bort det som 'ikke passer' i bibelen og tror blindt på andre ting i samme bok.

Pussige greier.

8135624[/snapback]

Men det har jo kirkens høye herrer gjordt i mane generasjoner,det er mangt som er fjærnet fra de opprinnelige skrifter fordi det ikke passet for de lærde menn lengre :)

Lenke til kommentar
Men det har jo kirkens høye herrer gjordt i mane generasjoner,det er mangt som er fjærnet fra de opprinnelige skrifter fordi det ikke passet for de lærde menn lengre  :)

8135665[/snapback]

Sant det, men jeg kan ikke ta folk seriøst som er til de grader selektive og velger bort ting som står svart på hvitt for samtidig å ta andre ting i samme bok så dødsalvorlig at de både forkynner til andre og lever livet sitt etter det :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Skal vi samtidig kutte ut religionsfrihet da? Skal en plutselig ikke få lov til å praktisere sin religion som en vil? Grunnen til at de kan gjøre det er fordi vi har religionsfrihetsloven som gir religioner unntak for dette.

8135036[/snapback]

Øh, poenget er at staten lesser på med penger til de kristne. Ser du ikke problemstillingen når den statsfinansierte kirken utdøver diskriminering og homsehets? Selvfølgelig skal alle få lov til å praktisere sin religion fritt, men vist de ikke vil følge norsk lov kan de gjøre det uten norske skattepenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...