The_Darkness Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hei, Jeg planlegger å gå eiendomsmegling på BI Oslo neste år, og lurer på om det er noen her som går/har gått dette som har noen erfaringer med det. Er det verdt å betale for å gå på BI? og hvordan er jobbmulighetene med en bachelorgrad i eiendomsmegling? takker for svar mvh Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Null erfaring, annet en at har vurdert det selv. Men så hørte jeg her om dagen om dette: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=168428 Regner med at det kan bli vanskelig å komme inn på dette, eller hva tror folk? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Greit nok man kan få det gratis, men det er nok nærliggende å tro at det tar noen år før kompetansen er på høyde som den hos BI, hvilket betyr at man stiller sterkere med utdanning fra BI i enda noen år. Har null peiling på hvordan det er med jobb rett etter bachelor. Arbeidsmarkedet har vel sjeldent vært så sultent som det er i dag, men så er det utrolig mange som sitter med en bachelor også da... Sånn generelt altså. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Null erfaring, annet en at har vurdert det selv. Men så hørte jeg her om dagen om dette:http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=168428 Regner med at det kan bli vanskelig å komme inn på dette, eller hva tror folk? 8134850[/snapback] Så dette jeg også, men må si meg enig med NoviKaNa. Det er jo selvfølgelig fult mulig at de har bra kompetanse på HIT, men jeg vil heller på BI hvor de har hatt kurset i mange år og vet hva de driver med. Det er jo selvfølgelig positivt at de tilbyr det gratis, for BI er jo ganske dyrt. Men så er det jo dette med at man ikke kan sette en pris på en god utdanning, pluss at det blir jo mer som en investering enn en utgift. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 HiT Leier nok inn kompetente folk som vet hva de snakker om. Ta f.eks NHH, så har HiB like høyt niva på undervisningen, men er ikke i nærheten like anerkjent. Likevel er mange av foreleserne de samme. Mange forelesere blir bare leid inn for en kortere periode, og jeg har ikke noe tro på at BI's utdannelse er har noe mer faglig tyngde, det eneste jeg kan se er at BI har bygget opp et rykte i fra før, noe man kan tjene på. Beklager at jeg gikk utenfor emnet, men jeg synes det var relevant. Mvh. Daehli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå