Gå til innhold

kabel fra reciever til subwoofer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det heller ikke vits i å skyte spurv med kanon.

Det du max trenger er en standard Monsterkabel.

Det er tross alt ikke en klasse A sub dette her...

 

No offence :smile:

 

Prism 500 holder lenge. Sjekk også om du har to innganger på suben.

Ved å bruke en splitter økes følsomheten ytterligere.

Lenke til kommentar

Litt off-topic: Selv om sub'en klarer å riste litt i senga di, trenger ikke det bety at den spiller bra. En sub bør/skal ha flere egenskaper enn å riste/bråke mest mulig. Billige sub'er har som regel liten innebygget forsterker som gjør den treg og daff. Har selv hørt en Eltax-sub hos en venn og det var ikke akkurat mye å skryte av.

 

Har selv hatt disse subene:

Paradigm Ps1200 (buldrer mye, men treg)

Dali Swa-15 (god allrounder)

 

Har nå en mindre Paradigm på grunn av plassmangel og eldre naboer.

 

Angående topic syns jeg du bør velge en kabel til en 2-300, da disse har MYE mindre støy enn billige noname-kabler. (Har selv en TL Prism 500, god som gull)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 22:10, skrev BB.king:

er du også frekk ?


det er en bra subwoofer


 

Eh, nei. Rådet er alvorlig og vel ment. Jeg er svært skeptisk til hvilken hørbar effekt esoteriske kabel-løsninger verdt sin egen vekt i gull har, særlig en kabel til en sub, hvor den faktiske frekvensresponsen er en brøkdel av f.eks en vanlig høyttaler.

Lenke til kommentar

BB.King, jeg har en 15" Eltax sub, men jeg får ikke noe lyd når jeg kobler den til receiveren med den medfølgende kabelen, har du noe peiling på dette?

 

Og til dere andre, ikke rakk ned på eltax fordi det ikke er et så kjent merke, klart disse sub'ene ikke kan måle seg med sub'er i 50000kr klassen, men i sin prisklasse synes jeg de yter godt.. betalte kun 2800kr for min 15" :smile:

Lenke til kommentar

striky

 

Registrert:

2002-01-07

 

Meldinger: 10 Postet: 2002-12-12 00:00 ID: 10

--------------------------------------------------------------------------------

Litt off-topic: Selv om sub'en klarer å riste litt i senga di, trenger ikke det bety at den spiller bra. En sub bør/skal ha flere egenskaper enn å riste/bråke mest mulig. Billige sub'er har som regel liten innebygget forsterker som gjør den treg og daff. Har selv hørt en Eltax-sub hos en venn og det var ikke akkurat mye å skryte av.

 

Har selv hatt disse subene:

Paradigm Ps1200 (buldrer mye, men treg)

Dali Swa-15 (god allrounder)

 

 

TIl deg sier jeg følgende: KJEFT!!!. du vet tydeligvis ikke hva du prater om . DET ER EN BRA SUB FOR skitt. ganske lett å rakke ned på det hvis dere sitter med en til 10 lapper, men jeg hadde ikke ventet meg bedre av en bedreviter som deg :/

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 03:41, skrev BB.king:

hvis den ledningen ser ut som den som fulgte med eltax subwooferen min så nei takk. tynn ledning som et varmere strøk down under. jeg vil ha en kvalitetskabel



 

Du spurte "hva slags kabel". Svaret mitt var da RCA/han subwooferkabel. Du spurte ikke om hvilken kabel som hadde best kvalitet. Dessuten kommer du ikke til å merke stor forskjell på en 10".

Det var et svar, og du skulle takke for all hjelp, så ikke vær så f0r84nn4 tøff i trynet. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 21:47, skrev BB.king:

jalla skal du ha bank ?. jeg har lastet ned en mp3 som heter subwoofer test og spilt den. det var ikke lite risting i veggene, sengen, osv . det et er en 10 tommer . du skal ikke slenge så mye dritt om eltax, for hvis det er noe de er flinke på så er det BASS.


 

Tja.... Alt er relativt, men du må ikke slenge med leppa foran folk som har bedre vett en deg selv. Det jeg mente var at suben din ikke drar nytte av kabler til tusenvis av kroner.

 

Det Eltax er flinke på er å generere lyd i det området vi mennesker hører best. Hadde du satt SUB'en på en skikkelig test, så hadde det nok bare blitt blafring og prutting i forhold til bedre suber, men slik er det bare.

 

Ristinga kommer av dårlig demping av resonans i sub - kassa, slik at det oppstår egenresonans i rommet. Dette er forhold som ikke (skal) oppleves hvis du bruker spikes og dempeplater.

Veggene og spesielt senga skal ikke riste hvis du har en godt dempet sub på spikes. Med mindre rommet er 5 m2 da...

Hint: Kjøp Densen DeMagic CD'n fra Hi-Fi Centeret eller andre steder der du finnern, så får du en ide om hvor rent suben spiller.

HiFi klubben fører også spesial CD'er for testing av SUB.

 

Men seriøst... mp3...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...