HolyKrist Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Da vil jeg takke alle for hjelpen...Håper jeg får det til nå.... Men det er en ting jeg lurer på.... Finnes det et (norskt)forum der folk kan si hva de vil utn å være redd for hva moderatorene måtte si...eller gjøre...?? Er det forbudt i Norsk lov å snakke om, å hjelpe andre å bruke spill etc. som e skaffet på "ulovlig" vis? Endret 13. mars 2007 av lortonge Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Men det er en ting jeg lurer på....Finnes det et forum der folk kan si hva de vil utn å være redd for hva moderatorene måtte si...eller gjøre...?? Er det forbudt i Norsk lov å snakke om, å hjelpe andre å bruke spill etc. som e skaffet på "ulovlig" vis? Hvis du er dum nok til å bringe dette på bane, når jeg ettertrykkelig sa hvis det kun gjaldt sikkerhetskopier for spill du lovlig eier, vel, da fortjener du faktisk ikke bedre. Tenker tråden blir stengt igjen. :!: Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Nei det er jo ikke sånn da...Men alle er jo så redd for å svare på dette... Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Nei det er jo ikke sånn da...Men alle er jo så redd for å svare på dette... Du fikk svar på det du trengte uten å nevne ulovlige kopier. Men når du så bringer det fram slik kan jeg bare anta det er det du driver med, og vel, da burde du egentlig få "ferie" fra forumet. Men det er ikke jeg som avgjør. Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg sier jo ikke at jeg har et ulovlig anskaffet spill. Bare at når jeg startet denne tråden så va folk veldig redd for å svare. Nettopp fordi folk trodde at jeg muligens skal brenne nedlastet spill. Så derfor lurer jeg på om norsk lov sier noe om det er forbudt å snakke om sånt... Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg sier jo ikke at jeg har et ulovlig anskaffet spill. Bare at når jeg startet denne tråden så va folk veldig redd for å svare. Nettopp fordi folk trodde at jeg muligens skal brenne nedlastet spill. Så derfor lurer jeg på om norsk lov sier noe om det er forbudt å snakke om sånt... Forumet har retningslinjer og de må du følge når du benytter deg av det. Hva du gjør andre steder er det vel neppe noen her som bryr seg om. Hva norsk lov sier aner jeg ikke. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Tror nå ikke norsk lov sier det er ulovlig å snakke om å brenne spill du ikke eier, den sier vel heller noe om å faktisk brenne dem Lenke til kommentar
Amored Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Uff... Pirat-kopiering er æsj! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 For info så er det ulovlig i følge norsk lov å hjelpe andre til å begå kriminalitet (i dette tilfellet snakker vi om evt. piratkopiering). Et forum er forpliktet til å ha moderatorer som slår ned på dette, ellers vil forumet få straff i form av bøter og bli lagt ned i ekstreme tilfeller om ting ikke bedrer seg etter advarsler og straffereaksjoner. Så vi gjør det ikke for å være jævlige, noe du tydeligvis tror. Vi gjør det for å kunne opprettholde tilbudet deres. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg sier jo ikke at jeg har et ulovlig anskaffet spill. Bare at når jeg startet denne tråden så va folk veldig redd for å svare. Nettopp fordi folk trodde at jeg muligens skal brenne nedlastet spill. Så derfor lurer jeg på om norsk lov sier noe om det er forbudt å snakke om sånt... 8142107[/snapback] Antar at du har orginal etuiene da? Og kanskje også kvitteringene? Faen, hvor naive går det an å bli? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Latterlig, er det virkelig noen tvil om at han skal ha piratvarer. Med fare for å gjenta meg, kjøp spillene orginalt! Har du likt det hvis du har lagt flere år inn i et arbeid, for så å se at folk bare tar det uten å gi deg noe igjen for det? I dag, og i alle fall på X360, så får du lastet ned de fleste spill som en demo, hvis ikke les anmeldelser og baser dine spillkjøp på det hvis du er redd for å kjøpe drittspill. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Latterlig, er det virkelig noen tvil om at han skal ha piratvarer. Med fare for å gjenta meg, kjøp spillene orginalt! Men bare så det er sagt, å bruke backups av spill man eier er ikke ulovlig i Norge, og i 360 sitt tilfelle synes jeg faktisk det bare er mer rett og rimelig, spesielt med tanke på at mange av drevene 360 bruker kan ripe spillene så de blir helt ubrukelig. Og det faktum at Microsoft ikke ville erstatte dem, som ihvertfall var det jeg hadde inntrykk av en stund tilbake når det skjedde en av mine spill og jeg kontaktet kundeservice. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Latterlig, er det virkelig noen tvil om at han skal ha piratvarer. Med fare for å gjenta meg, kjøp spillene orginalt! Men bare så det er sagt, å bruke backups av spill man eier er ikke ulovlig i Norge, og i 360 sitt tilfelle synes jeg faktisk det bare er mer rett og rimelig, spesielt med tanke på at mange av drevene 360 bruker kan ripe spillene så de blir helt ubrukelig. Og det faktum at Microsoft ikke ville erstatte dem, som ihvertfall var det jeg hadde inntrykk av en stund tilbake når det skjedde en av mine spill og jeg kontaktet kundeservice. 8143379[/snapback] Jeg er helt enig med deg i at man skal kunne lage backups av sine egne spill, så langt at produsenten ikke erstatter skivene hvis de blir skadet. Men det er ikke det jeg sier, det er ikke mye tvil om at 90 % av de som spør om "backup" relaterte ting er egentlig ut etter å brenne ut nedlastede ISO'er, altså piratvarer. Og i dette tilfellet så er jeg i alle fall ikke i tvil om at det er akkurat dette trådstarter er ute etter. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Men bare så det er sagt, å bruke backups av spill man eier er ikke ulovlig i NorgeDette gjelder kun filmer og musikk. Programvare/software er ikke tillatt å kopiere, ikke engang til eget bruk. Er et lovforslag om å gjøre backup av filmer og musikk ulovlig også, men vet ikke om det er vedtatt ennå. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Dette gjelder kun filmer og musikk. Programvare/software er ikke tillatt å kopiere, ikke engang til eget bruk. Er et lovforslag om å gjøre backup av filmer og musikk ulovlig også, men vet ikke om det er vedtatt ennå. Oj da, det må jeg innrømme jeg ikke visste. Da burde du vel slette mine innlegg i denne tråden (som jeg opprinnelig skrev i god tro). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå