goggys Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Du har jo Gnome-Do i Gnome da<3 Bruker det hele tiden jeg. Ja gnome-do er et herlig program. Har veldig mange plugins og forbedres også hele tiden. Anbefales til alle gnome brukere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Linken til Wikipedias virus-statistikk i fordel nr 2 fungerer ikke lengre. Jeg fant heller ikke noen erstatning i farta. Er det noen som klarer å spore opp en ny link? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Linken til Wikipedias virus-statistikk i fordel nr 2 fungerer ikke lengre. Jeg fant heller ikke noen erstatning i farta. Er det noen som klarer å spore opp en ny link? Og fra og med i går så stemmer ikke #2 lenger heller. http://www.us-cert.gov/current/#ssh_key_based_attacks Lenke til kommentar
Epp Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Linken til Wikipedias virus-statistikk i fordel nr 2 fungerer ikke lengre. Jeg fant heller ikke noen erstatning i farta. Er det noen som klarer å spore opp en ny link? Og fra og med i går så stemmer ikke #2 lenger heller. http://www.us-cert.gov/current/#ssh_key_based_attacks Er ikke enig i det. Det er snakk om et gammelt hull som er fikset for lengst. Med Window$ har man hundrevis av slike... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Hvorfor er ikke denne tråden sticky lengre? Redigert: Nå er den lagt til i Cyclos tråd. Endret 15. mars 2009 av Simen1 Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Hvorfor er ikke denne tråden sticky lengre?Tror cyclo hadde opprydding for en stund siden. Blir linket til i "Det beste fra GNU/Linux"-traaden.EDIT: Nei, den var visst ikke der nei :S Endret 13. mars 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hva med å linke til Fedora Alpah'n og Ubuntu Alpah'n nå for tida i stede for gamle 8.04? Hvet ikke selv da. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hva med å linke til Fedora Alpah'n og Ubuntu Alpah'n nå for tida i stede for gamle 8.04?Hvet ikke selv da. Linke til Alpha-versjoner er naa ikke lurt. Da burde vi heller vente til de faktisk er lansert. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 I det minste Fedora 10 og Ubuntu 8.10 da? <.< Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Punkt 12, om omstart, stemmer ikke ut ifra mine erfaringer. Jeg har ofte blitt bedt av Ubuntus oppdateringsprogram om å restarte for at endringene skal tre i kraft, og jeg tror ikke kjernen oppdateres hver gang (skjønt jeg kan jo ta feil). Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Følg med neste gang hvilke pakker det er, så kan du sjekke om det er en ny kjerne revisjon. Ubuntu er ganske ivrige etter å patche kjernen. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Syns også å huske at Ubuntu sier du må reboote etter å ha oppdatert skjermdrivere og lignende? Når man i grunn bare trenger en CTRL+ALT+BACKSPACE... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Syns også å huske at Ubuntu sier du må reboote etter å ha oppdatert skjermdrivere og lignende? Når man i grunn bare trenger en CTRL+ALT+BACKSPACE...Det er deaktivert i siste Ubuntu. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Går det å aktivere ctrl+alt+backspace igjen? savner å kunne bruke den når spill krasjer i Wine. Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jepp, for permanent oppsett legg til følgende i xorg.conf: Section "ServerFlags" Option "DontZap" "False" EndSection For quick fix fra kommandolinje: sudo dontzap -d Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Så om jeg plasserer den sistnevnte koden i System -> Brukervalg -> Oppstartsprogrammer, så kan jeg bruke ctrl+alt+backspace igjen? Edit: Glemte at det var sudo Endret 19. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Del: dontzap -d er ogsaa permanent. -Tux-: Nei, du skal ikke legge det i oppstartsprogrammer, bare kjör den av 1 gang (med sudo) og alt er i orden. Endret 20. mai 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 får bare denne beskjeden: rune@p4-2530:~$ sudo dontzap -d [sudo] password for rune: sudo: dontzap: command not found rune@p4-2530:~$ Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 dontzap må installeres fra pakkesystemet. sudo apt-get install dontzap evt bruk Synaptic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå