Nikkor Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Hei! Vi skal dra på en klassetur til Island i september, turen koster 6k pr person, inkl inngang til noen utflukter. Synes egentlig 6k for en tur til Island er ganske dyrt, derfor lurer jeg på om noen her har vært i Island, og hvordan dere syntes det var der. Vi skal forresten bo i Reykjavik. Endret 12. mars 2007 av Nikkor Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Først å fremst vil jeg si at 6000 ikke er den verste prisen per pers jeg har vært borti til Island inkl overnatting. Island er et utrolig spennende land. Jeg var der i 2004. Riktignok var vi en del friere enn en klasse på tur siden vi bare var 3 stykker. Siden det er en klassetur det er snakk om antar jeg at dere ikke drar landet rundt? Hvor mange dager skal dere være der? Siden dere skal bo i Reykjavik ser jeg for meg at dere skal ha et par dagsutflukter til Geysir og Strokkur, Þingvellir, Gullfoss og den Blå Lagune. Dette er ting alle som har vært på Island har fått med seg. De typiske tingene man MÅ få med seg om man besøker landet. Island er dyrt, men allikevel er Reykjavik allikevel en slags motehovedstad. Laugavegur er Reykjavik shopping-gate, så jeg regner med noen i klassen stikker dit for å vindus-shoppe litt. Ta også turen opp i tårnet på Hallgrimskirka, der er det en fin utsikt over byen. Ellers er Perlan en fin restaurant/museum som ligger like ved den nasjonale flyplassen i byen. Denne restauranten roterer 360 grader så om du sitter en stund vil du merke at utsikten har blitt variert. Denne restauranten er forresten lokalisert oppå 5 varmtvannstanker som forsyner Reykjavik med varmtvann. Og ja: Det lukter svovel/råtne egg av varmtvannet Man blir vant til det. Endret 12. mars 2007 av Buxa Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Turen du snakker om er vel på 4netter, med opphold på et "pensjonat/herberge" whatever i Reykjavik. Men er det noe å gjøre er? Eller er det bare funfun sitte inne hele dagen og spille yatzi med lokale Heidur Vegardsdottir? Giev info om ting å gjøre på fritiden (utenom aktivitetene) i reykjavik, untatt "vindusshopping" noe som ikke er direkte attraktivt i 4 dager -_- Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hvor er det best (billigst) å bestille tur til Island egentlig? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg synes travellink.no er veldig billige, men vet ikke helt om de er billigst. Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Turen du snakker om er vel på 4netter, med opphold på et "pensjonat/herberge" whatever i Reykjavik. Men er det noe å gjøre er? Eller er det bare funfun sitte inne hele dagen og spille yatzi med lokale Heidur Vegardsdottir? Giev info om ting å gjøre på fritiden (utenom aktivitetene) i reykjavik, untatt "vindusshopping" noe som ikke er direkte attraktivt i 4 dager -_- 8135069[/snapback] Vel, jeg tipper det blir lagt opp til et ganske hardt program når de skal på klassetur. Det er begrensa hva man kan gjøre på 'fritiden' man har igjen etter aktivitetene med klassen, når man hverken kan leie bil eller dra utenfor byen. Å anbefale ting å gjøre "utenom programmet" er litt vanskelig da man bør vite litt om hva den enkelte kunne ønske å gjøre. Hvor er det best (billigst) å bestille tur til Island egentlig? 8139986[/snapback] Prøv Icelandair sine hjemmesider. De har ofte gode tilbud på flyturer. Jeg ser du også kan veldig billige turer med Kilroy Travels, men jeg har aldri bestilt tur gjennom dem så jeg vet ikke hvordan de er. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Vi var på klassetur til Island med Kilroy i 2005, det var kjempe bra. Vi var på alle de stedene som Buxa nevnte og vi fikk faktisk mye tid til overs. Kan også anbefale svømmeannlegget i Reykjavik, det ligger rett ved ungdomsherberget. Var kjempe bra annlegg og tror vi betalte 20 NOK i inngangspenger. Ikke like fint som Den Blå Lagune, men bra allikevel. Tror vi betalte ca. 4000 per pers, men da hadde vi jobbet en del på dugnad og lignende på forhånd. Tror alle som var med er enige i at det var en kjempe bra tur. Lenke til kommentar
ola-dunk Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 pris:2 voksne 2 barn 3600,- reiser i morgen med sas. prisen er tur retur. ikke hotell. fikser overnatting sjøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå