Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Hardware feil... forslag?...


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker på hva som er problemet med den nye maskinen, men kan muligens tenke meg at det er en av harddiskene som er problemet.

 

Jeg har en WD Raptor 150gb og en Hitachi 320GB. Programmer + OS på Raptoren og mannsjit på den andre.

 

Problemene startet egentlig da jeg skulle installere windows for første gang. Måtte installere windows en 2. gang for at installasjonen skulle bli komplett.

Nå i det siste har det blitt ekstra ille. Før forrige format fikk jeg til tider blåskjerm før maskinen restartet seg, men nå får jeg ikke blåskjerm engang.

 

Maskinen har restartet seg når jeg:

-Switcher mellom spill og desktop

-Spiller spill

-Starter nedlasting på dc++

-Kopierer filer fra harddisk til harddisk

-Åpner videofiler

 

Andre problemer er at en del installasjonsfiler vises som korrupt. Det hjelper for enkelte å restarte maskinen så virker det. Programmer kan også slutte å virke, men mirakuløst virker etter restart. (Installfiler er testet på andre maskiner).

 

Noen som har en anelse om dette er en harddisk-feil eller muligens annen type feil?

Takker for svar

Endret av artifushion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Finner du noe her?

Vista du bruker?

 

http://support.microsoft.com/

 

EDIT: Dette som skjer? Det blir svart i et halvt sek --> det kommer en blå fullskjærm --> det står masse tekst(Rekker ikke lese den) --> en prosentmåler starter --> Når den er ferdig Skrur dataen seg av --> starter opp.)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Sannsynligvis problemer med RAM (typisk oppførsel som du beskriver).

- passer ikke til hovedkort

- defekt RAM

 

Prøv bare en og en brikke og se hvordan det går. Evt test RAM av annet merke.

 

Mvh

Kjetil

8142308[/snapback]

 

Støtter opp om denne teorien, kjbu burde bare ha lagt med denne linken så hadde svaret hans vært helt topp:

 

http://www.memtest86.com/

 

Last ned testprogrammet her , følg anvisningene og du finner fort ut om det er RAMen som er årsaken.

 

Lykke til, torfinn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...