Windoge Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Til sommeren er jeg ferdig med min læretid. Jeg har i dag leilighet med diverse utgifter (Internett, parabol, strøm), men etter endt læretid er det ikke sikkert at jeg blir å kunne få jobb med det første. Jeg er også ferdig med min førstegangstjeneste, hvis det har noe å si. Finnes det noen måte å finnansiere dette på til jeg kommer meg ut i jobb? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Egentlig ikke noen gode alternativer, andre enn å begynne jobbsøking allerede nå. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Vil man ikke få støtte som arbeidsledig da? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jo, men det er vel bare med 80 % av den lønn du har hatt til nå, så jeg syns ikke det er et særlig økonomisk alternativ. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Men det er allikevel bedre enn 0 kr den tiden jeg leter etter jobb. Det er snakk om å få betalt enkelte regninger så jeg ikke får inkasso i mellomtiden. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Som sagt, start nå, ta en dag på ditt lokale arbeidskontor. De hjelper deg med både jobb og penger. Det vil jo uansett være bedre å gå rett i ny jobb i stedet for å være arbeidsledig. Er du håndverker bør du kunne få fast jobb umiddelbart. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Minimumsgrensen er på rundt 100k for å få arbeidsledighetstrygd. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Minimumsgrensen er på rundt 100k for å få arbeidsledighetstrygd. 8145040[/snapback] Det du mener er at man må ha tjent 100k på ett år før man kan søke det? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Meld deg på et åpent studium og søk støtte fra Lånekassen? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Minimumsgrensen er på rundt 100k for å få arbeidsledighetstrygd. 8145040[/snapback] Det du mener er at man må ha tjent 100k på ett år før man kan søke det? 8172648[/snapback] Jepp. Man må ha tjent et visst beløp for å få utbetalt dagpenger, og dagpengene regnes ut av hvor mye du har tjent. Ergo vil det ikke akkurat gro penger ut av ørene på deg. Jeg hadde ikke krav på dagpenger samme året jeg var ferdig i lære. Jeg måtte vente til året etter. Heldigvis hadde jeg nok penger til jeg klarte å finne meg en ny jobb. killeng: det er jo bare å forskyve problemene. Man må betale tilbake lånet OG rentene. Det er bedre å skaffe seg en jobb. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 killeng: det er jo bare å forskyve problemene. Man må betale tilbake lånet OG rentene. Det er bedre å skaffe seg en jobb. 8175375[/snapback] Såklart det er bedre, men spørsmålet var hva man skulle gjøre frem til man fikk den jobben.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Han er ikke ferdig i lære før til sommeren. Det vil si at han har relativt god tid på seg til å skaffe en ny jobb før han er ferdig i lære. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Du bør klart få deg en jobb! Om det ikke er innenfor akkurat det du er utdannet til så finnes det massevis av ledige jobber for tiden, så ett eller annet klarer du å finne! Det ser også bedre ut for fremtidige arbeidsgivere innenfor ditt fagfelt at du ikke bare har satt deg på ræven og loffet på staten! Første regel for å få seg jobb er; har du jobb, så får du jobb. Har du ikke jobb, så får du ikke jobb! Ganske generelt men det pleier å stemme! Kanskje en omvendt Murphy's lov? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Tror ikke det er mere enn ca. 62% av dagpengegrunnlaget som blir bergenet til utbetaling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå