eab Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei Nettopp byttet ut et ati kort med et nvidiakort. Installert windows på nytt og satt opp alt slik det skal være. Med atikortet var det null problem med å få farge på tv-ut signalet. Uavhengig av hvordan tv'n ble koblet til. For tiden brukes en gammel finlux tv og en nyere JVC videospiller. Signalet går inn i spilleren og via antenneledning til tv (eneste tilkoblingsmulighet). Somsagt ingen problem med ati-kortet, selv ved bruk av svideo-overgang til composite og inn scart inngang på spilleren. Med nvidiakortet får jeg ikke engang aktivert tv-ut ved bruk av en slik overgang. Og med en ren fullkoblet svideokabel (med fullkoblet scart i andre enden) blir det bare svart/hvitt. Noen som vet hvorfor det er forskjell? Det fungerer forsåvidt greit (med farger) ved bruk av ren svideokabel og inn på tv med slik inngang Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det pleier å være noe med PAL/NTSC som gjør at det blir sort/hvitt. Aner ikke hvordan dette er i instillinger på nvidiakort. Se om du finner noe slikt, og sett det på PAL, ikke NTSC Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Pal/ntsc er ikke problemet her Lenke til kommentar
Yooo Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Har hatt akkurat det samme problemet med mitt gainward 6800 GT, da hadde jeg koblet til tven gjennom en S-Video til RGB over gang og videre i en Scart. Løsningen her ble å koble en S-video kabel direkte i scart overgangen. Nå fungerer det ganske bra Lenke til kommentar
Whatefu Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 sjekk denne siden http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg er kanskje vrien nå, men er det hardware eller software som egentlig styrer dette? Med tanke på at ting gikk smertefritt med ATI kort, og ingenting er forandret... Somsagt så må jeg altså bruke coolbits til å tvangsaktivere tv-ut funksjonen. Det blir jo ekstra ille da signalet går fra svideo-ut på skjermkortet, gjennom overgang til composite og videre inn i en scartplugg inn i videoen og derfra gjennom antenneledning til tv'n. Men somsagt så fungerte det med ati-kort Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg har samme problem, får bare svart/hvitt bildde ut Jeg leste tråden som var linket til herfra, og trodde jeg ble litt klokere, men da jeg valgte å sende kompositt-signal istedenfor s-video ut fra pcen, ble bare skjermen helt svart. Noen som har hatt liknende problem? Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Rett AV-kanal? 8448963[/snapback] Jepp. Sort/hvitt bilde, endrer instillinger til kompositt -> ikke bilde, endrer instillinger til s-video -> sort/hvitt bilde igjen. Lurer rett og slett på om det er slik at hvis jeg kjøper en s-video->kompositt kabel/converter så får jeg kjørt fargesporet inn på bildesporet og alt blir ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå