erikslikk Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Har nylig fått meg ny acer bærbar pc med windows vista. Har også ordnet meg trådløst internett som jeg deler med naboen (routeren står hos han) Men har hatt en del trøbbel til å få en del programmer til å funke. Alle programmer jeg prøver å kjøre som har noen form for tilknytning til internett funker ikke. Unntatt explorer. For surfing går fint. MSN funker ikke, får ikke logget meg på og får bare "feilkode 80072ee7" AVG viruskontroll får jeg ikke oppdatert, det kommer bare opp at det ikke er noen connection med internett. Det samme med AD-Aware. Får ingen nedlastningsprogrammer til å funke, har prøvd det som er av torrent-klienter. Limewire vil ikke starte engang og sier at det kan være en firewall som sperrer tilgangen, men har ikke en eneste aktiv brannmur på pcen. Eneste brannmuren er på nettverket. Ingen av pokerklientene mine får noen tilknytning til internett. Har trodd det har vært noe krøll med routern, men det er utelukket etter at jeg har prøvd med en Dell maskin med XP alt som IKKE funker med min pc. Null problem med msn, nedlastning, viruskontroll, poker osv. Så er det noen som kan hjelpe meg med å få min pc til å funke!? mvh erik Lenke til kommentar
valentino Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Jeg har hatt et lignende problem som jeg skrev om i Windows Vista™: Informasjon og diskusjon. Jeg sakser det ut og limer det inn her så slipper du å lete som en gal. Er ikke sikkert dette fungerer for deg men det kan være verd et forsøk. Jeg sitter på en billig Trendnet router og den takler rett og slett ikke IPv6 fra Vista. Det som skjedde da jeg startet opp OSet for første gang var at dama mistet internett pga. routerkræsj. Routeren kræsjet veldig kjapt hver gang jeg startet maskina. Jeg deaktiverte IPv6 protokollen og problemene ble borte. Deaktiver protokollen her: Unntaket på det siste bildet er at du velger egenskaper for den trådløse tilkoblingen i stedet for lokal tilkobling. Du burde vel egentlig først sjekke om du faktisk er koblet til nettverket. Får du IP fra routeren? Det sjekker du ved å velge "status" når du høyreklikker på den trådløse tilkoblingen og deretter velger du fanen "støtte". Edit: velkommen til forumet Endret 11. mars 2007 av valentino Lenke til kommentar
erikslikk Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Deaktiver protokollen her: Unntaket på det siste bildet er at du velger egenskaper for den trådløse tilkoblingen i stedet for lokal tilkobling. Du burde vel egentlig først sjekke om du faktisk er koblet til nettverket. Får du IP fra routeren? Det sjekker du ved å velge "status" når du høyreklikker på den trådløse tilkoblingen og deretter velger du fanen "støtte". Har prøvd å deaktivere protokollen, men ingen forandringer skjedde. Men når jeg skulle sjekke om jeg får IP fra routern og valgte status etter å ha høyreklikket på den tråløse tilkoblingen var det ingen "støtte" fane som jeg kunne velge. Betyr dette at jeg ikke er koblet til nettverket? Jeg får opp de andre pcene som er på nettverket når jeg søker etter de da Lenke til kommentar
valentino Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Dersom du ser andre maskiner på nettverket og kan overføre filer kan vi regne med at du er koblet på nettet. For å finne ut hvilken IP du har kan du også kjøre kommandoen "Ipconfig /all" i CMD. For å få opp dette vinduet skriver du bare CMD i søkefeltet når du trykker på start-menyen og trykker enter. Dersom du ikke får DNS adresse vil du ikke kunne surfe. Sjekk om det er her problemet ligger ved å bruke kommandoen "ping" i cmd. Jeg pleier å bruke "Ping www.vg.no" for å sjekke at alt er greit. Da sjekker jeg om jeg får kontakt med www.vg.no. Dersom du har feil på DNS vil du ikke få svar på denne kommandoen fordi den ikke kan oversette domenenavnet til IPadresse. Prøv da "ping 193.69.165.21". IPen er adressen til www.vg.no Dersom du får kontakt ved å bruke IP men ikke domenenavnet kan du sjekke på egenskaper til protokollen IPv4 og sjekke om alt er satt opp rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå