duffy89 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Hei på dere! Har for første gang laget en hjemmeside, og jeg laget den i frontpage.. Noen som har noen synspunkter på den, noe som kunne vært endret? noe som er bra? Setter pris på tilbakemeldinger www.afternoondelight07.moo.no Endret 11. mars 2007 av duffy89 Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Dritt tøffe sia og ikkje minst bil, den kommer til og bli dritt rå;D.. Ein ting så hadde vore lurt er å byttet fargen, på skrifta på frammsia av heimmesia. den kan vær litt vanskelig å tyde med den bakrunen. Lykke til med bilen. Endret 11. mars 2007 av Snufi Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Skal prøve å ramse opp et par ting her. - Sentreringen var ikke helt bra. Nå sitter jeg på en laptop med 1024*768, og må drive og scrolle vertikalt. Slitsomt. - Den "Siden vises best..." bør du heller flytte under designet, og ikke i høyre marg. - Den nyhetboksen så temmelig mislykka ut. Prøv å få boksen litt penere og bruk noe padding. Gjerne få datoen til å se litt annerledes ut enn selve nyheten. - Noe av teksten forsvinner helt nede pga den hvite footeren og den hvite skriften. - Headeren er ganske uleselig. Ellers var selve designet så som så. Falt ikke helt i smak hos meg tho, men er dette din første side, så er der absolutt potensiale. Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Takk for innspill, bare en ting - hva er padding? Må nesten vite hva det er før jeg bruker det Lenke til kommentar
Iril Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 En russebil siden skal ikke være så alt får fin.. hehe.. Men vi Fanarussen må seff ha det beste.. Nesten litt synd Frostad ikke går der lenger da.. ellers kunne du bare spurt han.. Som gammel Fanaruss (06) lurer jeg på hva dere betalte får bilen? Bilen ser veldig bra ut fra det jeg så.. Jeg og jentene jeg var på bil med bygget vår egen og.. Fikk masse minner når jeg så bilder av deres bil Lenke til kommentar
deleder Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Siden er best tilpasset i Mozilla firefox eller Internet explorer med oppløsning 1280*800 Hvorfor lager du en side som bare er tilpasset 1280*800? Ser helt fucked ut her med 1280*1024. Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 For bilen betalte vi ikke så veldig mye fordi vi fikk en veldig god deal fordi han hadde prøvd å selge den i et halvt år for 60000, men vi fikk den ganske mye billigere for å si det sånn - trenger ikke si pris....... Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Siden er best tilpasset i Mozilla firefox eller Internet explorer med oppløsning 1280*800 Hvorfor lager du en side som bare er tilpasset 1280*800? Ser helt fucked ut her med 1280*1024. 8133203[/snapback] For å være helt ærlig, så er det den oppløsningen jeg har på min pc, og eb annen som har mindre oppløsning sier det blir noe gale med skriften - hvordan stiller man på dette da? i frontpage? jeg er jo helt blank Lenke til kommentar
Iril Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 For bilen betalte vi ikke så veldig mye fordi vi fikk en veldig god deal fordi han hadde prøvd å selge den i et halvt år for 60000, men vi fikk den ganske mye billigere for å si det sånn - trenger ikke si pris....... 8133205[/snapback] Neivel ? hvorfor ikke? Vi kjøpte vår får 35k så jeg lurer derfor hva dere kjøpte dere får.. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 1. Før du begynner å designe en nettside, så må du lære deg en del basis ting.. f.eks "padding".. 2. Siden ser ikke bra ut.. "sorry mac", men sannheten kan være tøff! Her er noen tips -Skal du først ha siden midtstilt, så bruke margin: 0 auto; og evnt. text-align: center; i body'en (For å luke ut et lite IE problem) -Velg farger med omhu, en Svær rød/orange boks med hvit bakgrunn? -Grafisk sett, var selve "boksen" din helt ok, logoen var fæl.. -fonten du bruker passer IKKE inn, bruk en serif font.. -Få gjort noe med den menyen... En siste ting.. kan du si meg hva dette er godt for? <p> </p> <p> </p> <p> </p> Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 1. Før du begynner å designe en nettside, så må du lære deg en del basis ting.. f.eks "padding".. 2. Siden ser ikke bra ut.. "sorry mac", men sannheten kan være tøff! Her er noen tips -Skal du først ha siden midtstilt, så bruke margin: 0 auto; og evnt. text-align: center; i body'en (For å luke ut et lite IE problem) -Velg farger med omhu, en Svær rød/orange boks med hvit bakgrunn? -Grafisk sett, var selve "boksen" din helt ok, logoen var fæl.. -fonten du bruker passer IKKE inn, bruk en serif font.. -Få gjort noe med den menyen... En siste ting.. kan du si meg hva dette er godt for? <p> </p> <p> </p> <p> </p> 8135786[/snapback] Kan du da fortelle meg hva padding er, så kan jeg sikkert fikse det.. Lenke til kommentar
attach Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Det er nyttesløst når du har designet for ei oppløsning større enn 1024x768. Det MÅ du forandre på. Jeg bruker selv 1680x1050, men det ser merkelig ut der også siden du ikke har no-repeat på bakgrunnen. Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Ser den slik ut som på bildet under hos dere eller er den helt annerledes? Legg merke til at jeg har brukt frontpage, fordi jeg på ingen måte er stø på html koder Takker for alle innspill, håper jeg får fikset på det som ikke var bra, Lenke til kommentar
attach Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Slik ser det ut i Firefox med oppløsning 1680x1050. Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Hva må jeg gjøre i front page for å fikse på det? Var det den no-repeat saken som du snakket om? Lenke til kommentar
ExteC Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Ser visst ikke ut som om noen ville svare deg på hva padding er, men slik definerer hvertfall w3schools padding: "The CSS padding properties define the space between the element border and the element content." Og i forhold til no-repeat du lurte på, legg denne koden mellom <head></head> taggene og du slipper at siden repeteres : <style type="text/css"> body { background-image: url('dittbilde.jpg'); background-repeat: no-repeat; } </style> Og så litt feedback på selve siden: - Synes i hovedsak at designet er fint nok (Noe utydelig logo, ganske kornete og vanskelig å lese) - Ang. tekst bør du velge en fontpakke med grotesker (Arial, Verdana, Tahoma osv..) - Hvit tekst på gjennomsiktig hvitt gir en utrolig vanskelig tekst å lese - Fargene i seg selv er freshe, men sånn det er satt opp, er det vanskelig å se noen farger du evt. kan bruke i stedet. Her må du vurdere selv, men ta en titt på: Colorblender.com for tips. - Hvis det er du som har designet bakgrunnsbildet, kan du fjerne det hvite på hver side av bildet. Da vil du kunne vise siden bedre for brukere med lav oppløsning. - Et godt tips er å alltid designe med tanke på hvem som ser på sidene dine. Ikke forvent at besøkende vil benytte seg av 1200x800 oppløsning, siden dette ikke er en standard. Beregn helst at ALLE brukere vil benytte seg av 800x600 (Vet det høres lavt ut, men en 800 px bred webside er faktisk ganske bred!) - Og du bør fjerne den siden med "Enter .........". Såkalte "splash" sider er bare utrolig irriterende hvis de ikke har noen annen egenskap enn å sende deg videre til hovedsiden hver gang... Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Nå har jeg lagt inn den koden, kan noen som får opp bakgrunnen flere ganger se om det nå er fikset? Lenke til kommentar
attach Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Du har lagt det midt inni script-tagen inni head. Legg den utenfor scriptet, men innenfor head. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hvorfor bruke som mange koder når du kan bruke bare en? background: url(bilde.png) top left no-repeat #eaeaea; Nå får du fire ting på en linje Bilde, plassering, repetering og bakgrunnsfarge (just 2 be safe) Lenke til kommentar
attach Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Standard-rekkefølgen er: background: #eaeaea url(bilde.png) no-repeat top left; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå