Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskina låser seg og piper!

Anbefalte innlegg

Hjelp en stakkars pike i nød :(

Var så uheldig å søle vann på min bærbare maskin.. :cry:

Sånn maskin har jeg (en HP Pavilion zd800)

Sølte i hovedsak vannet helt øverst til høyre over startknappen, ned i de hullene.. Slo umiddelbart av pc'n og tok ut batteriet og la maskina opp-ned for å tørke i et og et halvt døgn..

Så prøvde jeg å starte den. Det funket, hurra - glede i heimen!! :D

MEN - etter et par timers bruk låste den seg, og begynte å pipe..

korte gjentagende biip-biip-biip-biip-biip!! Skrudde den av og prøvde å starte igjen..

Ville ikke starte, bare kom med biip-biip-biip.. prøvde igjen, og etter to-tre ganger startet den. Nye to-tre timers bruk og det samme skjedde igjen..

Så den funker litt, men etter en stund låser den seg og bare piper..

HVA er feil, og KAN DET FIKSES?? (la meg høre "klart det kan" vær så snill...)

Takknemlig for all hjelp.. :)

Ja og jeg trenger vel ikke legge til at jeg er amatør når det gjelder sånt? :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at den piper tror jeg er hovedkortet ditt som sier ifra hva som er feil. Har du en bruksanvisning. Hvis du har kan du sjekke om det står hva pcen vil si seg.

Husker jeg eksprimenterte en del på gamle pcer, så etter meg og en kompis hadde rotet rundt med kabler og sånn begynte pcen og pipe myye. Så vi dro ut den lille høytaleren. Det viste seg at CPU-viften hadde gått konken. Overraskende nok overlevde den i 20min!

Lenke til kommentar

Selv om maskinen har tørket kan det hende at det fremeldes er fuktighet i en eller flere komponenter. Og selv om POST beep-codes skulle indikere hvilken selv-test som feiler, er det ikke noen "ting" som du selv kan bytte ut eller reparere. For at eventuelle feil skal avdekkes eller rettes, må du nok levere den til noen som både har peiling på hva de gjør (det kan du ikke lære fra en post på forumet her, dessverre) OG har utstyret og eventuelle reservedeler til å reparere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...