Gå til innhold

Skal ha en 19" LCD til dama, er disse noe bra ?

Digitize

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var inne på Elkjøp sine sider og fant et tilbud på Iiyama E1900SB2 19" LCD til bare 1 895,- kroner. Monitoren så forsåvidt flott og fin ut, og fungerer nok aldeles utmerket til Sims2 og Zoo Tycoon.

Men er den verd å kjøpe ?

Jeg var innom Komplett.no og ser at de selger "LG 19" LCD L1919S-SF" til 1 695,- som jo må sies å være en aldeles utmerket pris (noen erfaringer med skjermen?).

De har også en "Videoseven 19" LCD L19GM" til 1 795,-.

Selv jeg en Samsung Syncmaster 19" 930BF og er forsåvidt mer enn fornøyd med den. Har ikke hatt noen problemer med Samsungen og kunne gjerne tenkt meg å kjøpe en Samsung til henne også.

Inne på komplett så ser jeg nå at de har 2 Samsung'er til under 2000 kr - men begge er widescreen (Samsung 19" LCD Syncmaster 940BW og Samsung 19" LCD Syncmaster 940NW).

Nå har jeg vært ute av LCD gamet et par år og lurer derfor på hvordan widescreen skjermene "funker" i praksis i WinXP med spill og vanlig bruk, med ca. 3 år gammel hardware ?

Takk for raske svar, skjerm må bestilles før 1400 imorgen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

videoseven og andre mer og mindre ukjente merkene er sjelden gode. sats på de store kjente som samsung, viewsonic, LG osv...

Og BTW Widescreenskjermer funker aldeles glimrende i både windows og i spill. har selv en 21'' viewsonic ws og den funker fjell. eneste er at noen spill ikke støtter min oppløsning(1680*1050) men funker i alle fall godt på mitt x800gt kort

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Gå for LF :p

Men enig med weebl her!

Morra mi kjøpte et pakketilbud fra elkjøp for et halvtår sia med en Videoseven skjerm og den sugde hardt..

Videoseven lager jo en del skjermer, men vær på vakt.

Selv har jeg Xerox og den er diggbar:D

utifra behovet til dama di (sims 2/ Zoo Tycoon) så funker vel egentlig det meste :p

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar allesammen!

Da står jeg mellom 2 skjermer;

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322224 (Samsung 19" LCD Syncmaster 940BW)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323625&cks=WYO (Eizo 19" LCD FlexScan S1921SHK)

Da jeg fortsatt er litt usikker på WideScreen LCD'en, blir jeg nødt til å spørre litt igjen;

- Såvidt jeg kan forstå er "normal" oppløsning med WideScreen på 1680*1050. Denne Samsungen jeg muligens blir å kjøpe ser ut til å ligge på 1440 x 900. Bra / dårlig ?

- Hvordan er det med spill som ikke støtter "WideScreen oppløsning". Blir det som 4:3 programmet på en 16:9 tv, med sorte striper på hver side av bildet ?

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg gikk for en Samsung 19" LCD Syncmaster 940BW og hun ble strålende fornøyd. Jeg ble selv veldig imponert over den.

Samtidig ser jeg i VG testen at den ikke nådde helt opp. Slike tester er gjerne ekstremt pirkete og gjøres av folk som bor i en mørk kjeller hvor de kun lever og ånder for å teste audio eller video utstyr, uten noe særlig omgang med det motsatte kjønn.

Jeg kan bekrefte at skjermen har en svak avstikker mot rødt, men litt tweaking gjorde raskt susen her. Knallbra bilde er min konklusjon :thumbup:

Jeg sjekket med et par HD klipp og spillene Doom 3 og HL2, her ble jeg ikke skuffet. Merket ikke noe til etterslep heller.

Igjen, jeg er ikke så veldig analytisk av meg. Jeg ser det jeg ser og konkluderer med det, bryr meg mindre om lysforhold og kontraster. Ser det bra ut, så ser det bra ut.

Dama var iallefall fornøyd når hun fyrte opp Sims2 etterpå (... og jeg måtte pent av-installere Doom 3 og HL2!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...