Gå til innhold

Vapochill - Stooore planer ! :D

Anbefalte innlegg

Hei alle entusiaster!

Nå har jeg endelig somlet meg til å lage login her på overklokkings forum, og jeg tenkte jeg skulle starte med et smell.

Tid for idèmyldring, jeg er åpen for masse forslag!

Saken er som følger.

Jeg har bestilt meg et Vapochill Premium Edition Titanium fra http://www.3dfxcool.no som ligger på dørstokken i mårra eller overmårra (11./12. desember for dere jød#¤# som ikke gidder å lese datoen) og jeg har planer om å pumpe det fullt med alt som heter casemods. Penger er ikke et tema, alt som kan skaffes kan... eh, skaffes :razz: i mangler på en bedre formulering.

Har lest mange rare artikler på denne siden, og vannkjøling ser rett og slett for boring ut, så jeg bestemte meg for å hoppe rett på vapo'n. Problemet med den kassen er jo at den ser rett og slett dårlig ut, derfor skal jeg smekke inn alt jeg kan hamre og lodde sammen, det eneste jeg mangler er idèer.

Jeg har mye rart liggende som jeg kan bruke; cathoder, neonlys, brytere, knapper, etches, griller, you name it, det eneste jeg mangler er plexi, men det skal stikke og skaffe så snart eksamenene mine er ferdige (nei, det er ingen logikk i det, men sånn er det bare).

VFD skal også anskaffes så snart jeg får kastet meg rundt.

De største problemene jeg ser as of now er at vapo'n har bare 3 5 1/4 bays, og det gir lite rom for viftestyringer o.l., så jeg må ha noen smartere løsninger på dette.

I tillegg har jeg 10 tommeltotter med loddebolten, men dette kommer seg. :wink:

Når kabinettet kommer og jeg får begynt modifiseringen, skal jeg slenge opp en webside så alle kan få se hvordan det går.

Håper dere har mange kreative forslag, jeg er som sagt åpen for det meste.

For å tilfredstille nysgjerrighetene deres; nei, jeg har ikke super-pc nå. Det jeg har liggende er en

Athlon XP 1800+ palomino (opplåst)

MSI KT3-Ultra

MSI Geforce 4 Ti4200

512 RAM

110gb disk

Ja, dæven, skal ha plexi med LED's i disken. Det er sikkert. (trenger ingen moralpreken på risikoen på dette btw)

Ser frem til å få noen tips. ^^

Mitt første klin var med expoxylim

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: OndeOlav på 2002-12-11 01:42 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: OndeOlav på 2002-12-11 03:25 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo begynne med å skru ut kompressoren og alt annet for å lakere den inni. Før du monterer inn en pc. Det glemte eg å gjere og det blir et stort arbeid nå i forhold til å ha gjort det med en gang.

Det ser stilig ut med vannkjøling inni den i tilegg. Bare farg vannet til en bra farge. Eg brukte fun light (den uten sukker) til dette og fekk en grønn farge på det.

Lenke til kommentar

En liten artikkel ja, det er jo ikke så dumt. Hadde igrunn vært litt stas å få en artikkel publisert her. ^^ Skal nok fikse det, må bare få det ¤#¤#"% digitalkameraet mitt først.

Men vannkjøling i tillegg til vapo? Litt overkill? Hadde vært litt fett med vannkjøling på northbridge og GPU igrunn... får tenke litt på det. Må vel egentlig få kabinettet i hus i første omgang :razz:

Mitt første klin var med expoxylim

[ Denne Melding var redigert av: OndeOlav på 2002-12-11 03:24 ]

Lenke til kommentar

Etter å ha lest tester og sett nøye på bilder så har jeg ikke noe særlig godt inntrykk av selve kabinettet. Bortskjemt som jeg er så ville jeg aldri hatt et slikt kabinett, men heller ta hele kjølesystemet ut og bygd et nytt kabinett rundt det *hint* En god blanding av Chieftec og Lian-Li's løsninger vil skape et av de beste kabinettene i verden til dags dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...