Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

LØST PC lagger etter installasjon av 8800 gtx.

Anbefalte innlegg

Hkort msi k8n neo4 platinum 3.0

psu 530 w

cpu amd athlon 64 4000+

1.75 gb ram

gkort ASUS GEFORCE 8800 GTX

300 gb harddisk

OS Win xp Pro - spk 2

Har hatt problemer med lagg (hakking) etter jeg fikk det nye asus geforce 8800 gtx som skulle være så bra..

hadde problemer i begynnelsen helt til jeg formaterte pcen.. da funket det.

når jeg spiller spill som for.eks NHL07 å Test Drive unlimited så lagger det noe sykt mye.. har satt all grafikk ned til low men enda lagger det.

Når jeg installerer smart doctor (program som styrer gkortets vifte og klokking) å kjører det så klikker pcen når jeg starter opp windows. denten låser den seg eller så kommer det

PAGE_FAUL_IN_NONPAGE_AREA men av å til MACHINE_CHECK_EXCEPTION

Jeg blir så forbanna lei av dette dritt kortet nå at jeg snart brenner det.. hva f... er galt? har nyeste drivere til alt på pcen. har jeg for lite ram? for dårli hovedkort eller prosessor for dette grafikkortet? aner ikke hva jeg kan gjøre mere.. har formatert pcen mange ganger men ingenting nytter.

håper på kloke svar..

Mvh Christian

Endret av c-NOfx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanskje PSU kunne vært en sak....ser at du har litt gammelt oppsett, dvs hk og prosessor....hørres ut som de ikke jobber godt sammen...men har du sjekket tempen på skjermkortet?

8132377[/snapback]

ja begynner å bli litt utdatert.

tempen på gkort, cpu og hkort er normale. dette skal ikke være problemet.. jeg tenker selv at hkort og prosessor samt ram må kjøpes nytt.. amd 2 oppsett med ddr2 dimm

er det mulig at det kan være problemet?

psuen er bra nåkk.. kjøpte den på mamoz spesielt for dette gkortet.. han sa at det var nåkk i massevis selv om jeg ville ha 750w

Lenke til kommentar
haha skyld på kortet...

Hva slags PSU har du? JA en single core 4000+ er en flaskehals for gtx kortet, men du skal ikke oppleve lagg av den grunn.

Oppdatert BIOS på hovedkortet? Worth a try.

8132393[/snapback]

har en Hiper Power 530W

ja kunne prøvd å oppdatert Bios men er det så sannsynelig at det er problemet da??

Endret av c-NOfx
Lenke til kommentar
at det funka før du formatterte, kan tyde på at du kansje mangler noen oppdaterings pakker til windows som du kansje trenger for å utnytte kortet.

8132400[/snapback]

funka ikke før jeg formaterte.. det var da det startet.. når jeg satt inn gkortet. men straks jeg fikk inn det gamle radeon x800xl så ble det bra igjen.

har oppdatert pcen inn å ut. eneste bios jeg ikke har oppdatert

Endret av c-NOfx
Lenke til kommentar

det er veldig lett å skjønne at hardwarene dine funker ikke bra sammen....kanskje du har penger eller ikke , men for all del så burde du hatt nytt hardware for det skjermkortet....man kan godt si at skjermkortet ligger noen steg foran hket og prosessoren din....hvis du skal gå for nytt hk,prossesor og ram så anbefaler jeg deg;

hk - Asus

Proesssor - Intel Core 2 Duo

Ram - CorSair

Lenke til kommentar
Jeg tror du maa ha dual core system til det skjermkortet... og jeg syns kansje PSUen virket i minste laget?

8135042[/snapback]

Hvis du har lest andre poster på forumet så ser du at flere medlemmer med 8800 GTX sier at det fungerer helt fint med 500W og anbefalt fra leverandøren er 450W :) RAM-brikkene er kanskje probleme. Har du 1 gb, 512 MiB og 256 Mib brikker?

Lenke til kommentar
Jeg tror du maa ha dual core system til det skjermkortet... og jeg syns kansje PSUen virket i minste laget?

8135042[/snapback]

Hvis du har lest andre poster på forumet så ser du at flere medlemmer med 8800 GTX sier at det fungerer helt fint med 500W og anbefalt fra leverandøren er 450W :) RAM-brikkene er kanskje probleme. Har du 1 gb, 512 MiB og 256 Mib brikker?

8135111[/snapback]

har 3 x 512 og 1 stk 256 mb alle tre er 400 mhz ram

Endret av c-NOfx
Lenke til kommentar

8135042[/snapback]

8135111[/snapback]

har 2 x 512 og 1 stk 256 mb alle tre er 400 mhz ram

8135188[/snapback]

Du skriver jo av du har 1,75 gb RAM da? Hvordan kan 512 + 512 + 256 bli 1792?

Lenke til kommentar

8135042[/snapback]

8135111[/snapback]

8135188[/snapback]

8135579[/snapback]

Beklager min feil.. 3 x 512 1x 256 det burde du skjønt da.. men men min feil.

Lenke til kommentar

8135042[/snapback]

8135111[/snapback]

8135188[/snapback]

8135579[/snapback]

8139785[/snapback]

det er nok ikke den beste kombinasjoen , prøv med bare 512*2 i duel channel ,,

Lenke til kommentar

8135042[/snapback]

8135111[/snapback]

8135188[/snapback]

8135579[/snapback]

8139785[/snapback]

Hehe begynte å lure litt der ass!

Lenke til kommentar

- for svak psu

- 8800gtx yter IKKE optimalt med en 4000+ vil jeg tro, (heller e6600)

- Kanskje litt mer minne? /overgang til ddr2?

men hvis du oppgraderer, vil fortsatt strømforsyningen være god nok da? tviler litt på det.. :dontgetit:

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Høres ut som det er noe galt med oppsettet ditt slik du beskriver problemet. Det er bare tull at det skal hakke på selv kraftig nedsatt grafikk bare fordi du ikke har E6600...regner med dette er rimelig løsrevne påstander fra de som hjelper deg til å tro det. Syns du burde prøve å bruke kun 2x 512mb brikker i dual-channel, og rapportere tilbake da.

Hvis folk virkelig mener PSU er for svak er vel ikke dette noe værre enn å bruke et program i bakgrunnen som logger spenningen mens du belaster systemet... hvis de er innen for normale verdier er det IKKE psu sin feil. Sikker på at 8800-kortet er i orden? Hvis feilene blir gradvis værre over tid kanskje du har vært uheldig å skadet det med ESD....alltid en mulighet.

Lenke til kommentar

ja desverre er det mange som vil ha et innspill i poster der de kanskje ikke har så mye peiling.

I hvertfall.. har byttet pc med dama. msi k8n platinum s940

amd 2 +4200 , 1 gb ram, psu (samme), grafikkort asus geforce 8800 gtx.

Lagger litt i test drive men gikk seg til etter hvert. (ikke 100% fornøyd). pcen virker litt mere stabil nå. skal skrive i posten når jeg har fått testet litt mere.

test drive hakker når jeg kjører fort forbi andre biler. ikke mye lagg men nåkk til at jeg vil ha det bort. dette fikses kanskje med mere ram tenker jeg.

NHL07 fungerte supert nå.. ingen hakking fra det startet til slutt :)

Så nytt hardware funket for dette problemet.. eneste jeg trenger nå er mere ram. da er jeg i boks og takk til alle som har hjulpet :)

Case solved

Endret av c-NOfx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...