-Alex- Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei, har noen gamle 8mm kassetter jeg gjerne skulle hatt innpå en dvd. Er dette en avansert sak? Hva trenger jeg av utstyr osv.? Alle tips mottas med takk. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei, har noen gamle 8mm kassetter jeg gjerne skulle hatt innpå en dvd. Er dette en avansert sak? Hva trenger jeg av utstyr osv.? Alle tips mottas med takk. 8132066[/snapback] Har du DVD opptaker (stasjonær) så kobler du et 8mm videokamera til DVD spilleren med kabler som passer i begge ender (kan være kabler med 1 plugg i ene enden og 3 i den andre, eller 3 plugger i begge ender. Fås kjøpt løst om du ikke finner den som fulgte med kamera). Du kan også overføre til datamaskinen og brenne på DVD. Da kan du enten få tak i analogt tilkoblingsutstyr til datamaskinen, eller koble via et DV kamera med analog inngang, til firewire på datamaskinen. Evt. ta med alle kassettene til en fotobutikk og be de gjøre det for deg. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 da trenger du video inn, enten på skjermkortet, eller så får man eksterne video in kort, du vil også trenge et program f.eks Pinnacle, og en DVD brenner Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Hei, har noen gamle 8mm kassetter jeg gjerne skulle hatt innpå en dvd. Er dette en avansert sak? Hva trenger jeg av utstyr osv.? Alle tips mottas med takk. 8132066[/snapback] Har du DVD opptaker (stasjonær) så kobler du et 8mm videokamera til DVD spilleren med kabler som passer i begge ender (kan være kabler med 1 plugg i ene enden og 3 i den andre, eller 3 plugger i begge ender. Fås kjøpt løst om du ikke finner den som fulgte med kamera). Du kan også overføre til datamaskinen og brenne på DVD. Da kan du enten få tak i analogt tilkoblingsutstyr til datamaskinen, eller koble via et DV kamera med analog inngang, til firewire på datamaskinen. Evt. ta med alle kassettene til en fotobutikk og be de gjøre det for deg. 8132112[/snapback] Takker for raske svar her! Men om jeg kobler via et DV kamera som er det mest aktuelle for meg, hvordan får jeg lagt inn filmene på PC`en da? Hvilke programmer vil jeg trenge? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Hei, har noen gamle 8mm kassetter jeg gjerne skulle hatt innpå en dvd. Er dette en avansert sak? Hva trenger jeg av utstyr osv.? Alle tips mottas med takk. 8132066[/snapback] Går ut fra at det er Video8 du mener og ikke 8 mm smalfilm? I så fall trenger du først og fremst et video8-kamera, og deretter noe som kan konvertere det analoge signalet til digitalt, f.eks. en DVD-recorder, et DV-kamera eller en boks som f.eks. TerraTec Grabster. I selve PC'en trenger du ikke annet enn en Firewireinngang og Windows Movier Maker (følger med XP) for å hente inn videoen, og et eller annet DVD-redigeringsprogram for å lage selve DVD'en. Endret 12. mars 2007 av Beatnik Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Har fått lånt en slik nå: Link, men mangler driveren til den, noen som vet hvor jeg finner rette driverene? Har ikke cd`en som følgte med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå