iCar Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei, Lurte på om det var noen der ute som vet om jeg kan finne Vista drivere/programvare for dette tv kortet. Prøvde XP programvare men det funket dårig. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 har ikke fått dette til å fungere i vista. pinnacle softwaren får error når en starter det, har prøvd andre alternativer som meedio etc uten resultat. prøvde vmware med winxp , men programmet fungerer ikke under det heller. Lenke til kommentar
frohan2000 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Hei, Lurte på om det var noen der ute som vet om jeg kan finne Vista drivere/programvare for dette tv kortet. Prøvde XP programvare men det funket dårig. 8131938[/snapback] På pinnacle sin side ligger det en tabell med ETA for de forskjellige driverne. Drivere til mitt PCTV Pro skulle komme nå i mars/april svjh. Jeg må legge til at Pinnacle er det største #¤%%#-firmaet jeg noengang har betalt penger til. Siste erfaring var at jeg må finne serienummeret printet på cd'en som fulgte med kortet, og som jeg forlengst har mistet, for å få installert betadrivere i Vista. Endret 11. mars 2007 av frohan2000 Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) fant noe her lastet ned nyeste fra pinnacle, PCTV USB2 1.10 (41004623) innstallerte som admin med winxp compatibility gikk inn i device manager, og prøvde å manuelt oppdatere driver til C:\Program Files\Pinnacle\PCTV USB2\Vision\pfc.inf men får error med at dette ikke passer til systemet. edit. innstallerte "chris tv",og den fant kanaler som nrk og tv2. Har også fått til lyd på kanalene. opptak fungerer samt tilkoble andre kilder til pctv usb. men pinnacle softwaren virker ikke, det henger seg bare ved oppstart. edit 2. ja da har en endelig fått pinnacle softwaren til å fungere i vista..etter 20 forsøk. lyd og bilde fungerer, men med noen feil. som f.eks den starter med lyd men inget bilde. løsningen er å høyreklikke gå til settings->video huk av enten på noise filter eller noen av interlace instillingene så kommer bildet. Skifter en kanal, så forsvinner bildet igjen og en må gjøre dette på nytt. så fremgangsmåte: last ned PCTV USB2 1.10 (41004623) fra pinnacle. plug inn pctv usb. pakk ut rar filen og høyreklikk på "autorun". gå til compatibility og sett sett windows xp compatibility, samt run this program as an administrator installer og følg veiledningen. Når det er ferdig, gå til device manager og bla ut treet "sound, video and game controllers" der ser en at pctv usb2 pal\secam har et gult kryss. høyreklikk->properties->driver update driver så "browse my computer...." gå til C:\Program Files\Pinnacle\PCTV USB2\Vision deretter velg "let me pick from a list..........." der skal en se "pctv usb2 2821 audio" dobbelklikk for å installere. reboot nå skal det fungere med de nevnte problemene i pinnacle pctv vision, og chris tv fungerer uten problemer. På annen side, en har lært å aldri kjøpe pinnacle produkter. Verre support finnes ikke. Enten sletter de spm på forumet, eller sier at en må kjøpe nye produkter. pctv usb2 tuneren er gammel, men en kan forvente at de i det minste prøvde å hjelpe kundene. Jeg fikk dette til å fungere etter ørten forsøk i vista, så veldig vanskelig hadde det ikke vært å beskrive stegene i pinnacle forumet, eller på hjemmesiden Endret 11. mars 2007 av EG-s Lenke til kommentar
iCar Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Takk det funket med nevnte problemer. Hvis noen kommer over en bedre løsning så hadde jeg satt pris på om noen kunne poste det her. Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Noen som har prøvd med de nyeste vista 32.-bits driverne?De har ihvertfall komt ut for pctv usb2... Lenke til kommentar
zwirwel Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Noen som har prøvd med de nyeste vista 32.-bits driverne?De har ihvertfall komt ut for pctv usb2... Artig å se denne tråden. Aner ikke om det er interessant, men prøvde med nye Vista 32bit-drivere på Vista Home Basic og originalprogramvaren fra CD-en. Dette er ikke min PC (foretrekker Mac, eller Vista Home Pre/Ult), ei heller valg av TV-kort (bruker selv Elgato EyeTV på Mac eller sverger til Hauppage (ca 790,- på komplett) for PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå