Gå til innhold

Fotokonkurransen 1. Runde 2 - Dimensjoner

Anbefalte innlegg

Da er det dags for runde 2 i fotokonkurransen , som dere sikkert har gjettet så er

Runde 2.`s tema "Dimensjoner" Bildene må være tatt innen tidsrommet

12 - 18 Mars Siste Frist for Innlevering er Søndag 18 Mars kl 23.59

Når siste innleveringsfrist er ute så blir bildene uploada i en ny post med poll.

Ellers så gjelder samme reglene :

Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

Reglene for konkurransen:

1. DU må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom nevnte tidsperiode.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.)

Bildene sendes til meg som PM

NB: Husk å oppgi bildets tittel, dato og klokkeslett bildet er tatt (exif helst). Alle vil få en bekreftelse pr PM.

OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok!

Lykke til å ha det morro!!

j-i

Endret av IvanD40
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yepp. Kan du fikse litt mer spesifikke tider forresten?

8133192[/snapback]

Ingen grunn til å gjøre det for spesifikt heller, det blir bare uoversiktelig. Men det bør kanskje være et tidspunkt for når vi senest skal levere bildene på søndag. Utover det, synes jeg det bør være greit å ta bilder helt fram til innleveringfristen. Om bildet er tatt 5 dager før innleveringsfrist, eller bare 5 minutter før, er i alle fall meg helt likgyldig...

Lenke til kommentar

Danke. Skal vi legge til poengsummen i hver nye tråd, eller lage en egen tråd for det?

8143225[/snapback]

Poengsummen kan vell vi legge til hovedpost`n ? altså denne (Fotokonkurransen 1. Runde 2 - Dimensjoner) Eller vi kan lage en egen poengsum post for Fotokonkurransen 1. Runde 2 - Dimensjoner å for hver runde osv ,men blir jo en del extra poster som tar unødig plass da så sånn sett ville jeg valgt det første alternativet. Hva sier du/dere da ? (fint med flere meninger så vi kommer til en beslutning) =)

Lenke til kommentar
Tenkte helst på en som het "Score; Fotokonkurranse".

Gawd. Sliter med fritidsproblemer når jeg ikke har konkurranse...:p

8148777[/snapback]

Okei sånn gjør jeg det da , etter Fotokonkurransen er ferdig på søndag 23.59 og folk har stemt så setter jeg opp en ny post "Score Fotokonk 1. runde 2 Dumensjoner.

Lenke til kommentar

8148777[/snapback]

Okei sånn gjør jeg det da , etter Fotokonkurransen er ferdig på søndag 23.59 og folk har stemt så setter jeg opp en ny post "Score Fotokonk 1. runde 2 Dumensjoner.

8154020[/snapback]

Tenkte egentlig at en person satt opp en tråd, og så ble den oppdatert hele tiden. Dvs ikke en tråd for hver konkurranse, men en for alle.

Lenke til kommentar

8148777[/snapback]

8154020[/snapback]

Tenkte egentlig at en person satt opp en tråd, og så ble den oppdatert hele tiden. Dvs ikke en tråd for hver konkurranse, men en for alle.

8155195[/snapback]

Ah okei sånn sett ja .. seff det hadd jo vært det smarteste å så navne på rund`n og ukens tema seff da :) Vi gjør det sånn MyBigMouth & Co

En ting jeg lurte på siden jeg arangør for denne uken kan jeg poste bilde å ? elr var det sånn att arangør/vinner av forige runde ikke kunne adde bilde?

/ivan

Lenke til kommentar

Hæ? Dette er jo ikke riktig!!

Reglene er ikke laget tilfeldig - det er en hensikt med dem. Vinneren av rundens konkurranse får 4 poeng, altså 2 poeng mer enn den som blir nr 2. Grunnen til at det blir gitt 4 poeng og ikke 3 for første plassen, er fordi vinneren får ansvaret for å arrangere neste runde og kan derfor ikke delta selv.

Runde 1 ble vunnet av IvanD40, og derfor er det han som arrangerer runde 2 og kan derfor ikke delta selv. MyBigMouth er imidlertid fri til å delta denne runden.

Lenke til kommentar
Hæ? Dette er jo ikke riktig!!

Reglene er ikke laget tilfeldig - det er en hensikt med dem. Vinneren av rundens konkurranse får 4 poeng, altså 2 poeng mer enn den som blir nr 2. Grunnen til at det blir gitt 4 poeng og ikke 3 for første plassen, er fordi vinneren får ansvaret for å arrangere neste runde og kan derfor ikke delta selv.

Runde 1 ble vunnet av IvanD40, og derfor er det han som arrangerer runde 2 og kan derfor ikke delta selv. MyBigMouth er imidlertid fri til å delta denne runden.

8163515[/snapback]

Nei, jeg vant runde en med 23 stemmer. IvanD40 kom på andre med 1 stemme. Grunnen til at han er ansvarlig er at jeg allerede har arrangert. Poenget er jo at en bruker ikke skal vinne 2 ganger på rad, ikke at man skal misbruke sin stilling som leder.

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål her.

Hvor strenge er dere på dato og klokkeslett bildet er tatt?

Jeg har vært på klassetur til Polen / Tyskland i 9 dager nå, uten tilgang til PC. Jeg hadde ingen aning at dette temaet dukket opp i konkurransen. Tok et bilde i fangeleirene i Auschwitz, og har nå sendt det inn på trådstarter / konkurranse-starter. Bildet er tatt 11. mars, og jeg kom for noen minutter siden over denne konkurransen, og så gjennom bildene om det var noen som kunne ha passet. Jeg fant dette, og lurer da på hvor strenge dere er på at bildet er tatt innenfor perioden som står forklart i første post.

Dette er første gangen jeg deltar i fotokonkurranser.

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål her.

Hvor strenge er dere på dato og klokkeslett bildet er tatt?

Jeg har vært på klassetur til Polen / Tyskland i 9 dager nå, uten tilgang til PC. Jeg hadde ingen aning at dette temaet dukket opp i konkurransen. Tok et bilde i fangeleirene i Auschwitz, og har nå sendt det inn på trådstarter / konkurranse-starter. Bildet er tatt 11. mars, og jeg kom for noen minutter siden over denne konkurransen, og så gjennom bildene om det var noen som kunne ha passet. Jeg fant dette, og lurer da på hvor strenge dere er på at bildet er tatt innenfor perioden som står forklart i første post.

Dette er første gangen jeg deltar i fotokonkurranser.

8174332[/snapback]

Det skal nokk gå bra for denne gang ,men husk tid mere nøye neste gang =)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...