Ståle Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg greide å koble en 120mm vifte på en strømforsyning med litt for høy spenning/ampere, så at den ikke snurret i det hele tatt. Der forble den i 20sekunder, før jeg tok den av. Så da jeg prøvde den på vanlig strøm igjen, lyste den bare (LED vifte) men ikke noe snurring. Først da jeg skrudde viftekontrollen helt ned til det minste, og hjalp viften igang, begynte den å snurre. Men bare i 5min før den sluttet av seg selv. Hva er galt og hva kan gjøres med det? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Tror nok dessverre at dette blir den neste plassen hvor vifta hører hjemme: Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Men er det normalt at oppbrente vifter går på lav spenning? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Men er det normalt at oppbrente vifter går på lav spenning? 8132061[/snapback] nei, syns det var litt rart Lenke til kommentar
Per-Ole Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Det som har skjedd her er nok at du skadet den ved å sette på for høy spenning, og når du kjørte den på normal spenning etterpå ga du den dødstøtet. Som pingla sier er nok søpla neste stopp for den vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå