Gå til innhold

Amerikanere på nett.. hvor er alle sammen ?

Anbefalte innlegg

Heisann..

Etter mange år borte fra irc, så tenkte jeg her en dag at jeg skulle prøve det igjen. Før så hadde jeg kontakt med en god del amerikanere der, både på undernet, efnet og dalnet.

Men... nå finner jeg omtrent bare folk fra filipinene der, spesielt på typiske amerikanske kanaler som #usa, california, newyork, florida, miami osv....

Finner det jo litt merkelig at med så mange millioner innbyggere både i usa og canada, ikke finnest noen på irc omtrent... så... hvor er de? Kan ikke forstå at alle bruker aol og msn osv heller.

Før, på irc altså, så kom man jo i kontakt med helt tilfeldige folk, og lærte å kjenne folk man aldri hadde truffet på engang. PÅ msn, aol, yahoo osv, så er det jo ikke muligheter for dett, da det ikke er noen "kanaler" å gå innpå, ja er vel noe på yahoo, men svinnende lite i grunn.

så er det noen som vet hvor i alle dager jeg må for å finne folk fra usa og canada? Der man kan klikke på folk og si hei? :) uten å måtte ha dem på en kontaktliste, som i msn...

hjeeelp? :)

mvh

AB

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Tør jeg spørre hva som er så spesielt med amerikanere?

Du kan lære engelsk og sånn bra med folk fra europa, mange som er flinke.

Men, somethingawful.com har haugevis av dem, og irc kanalen dems også.

Jeg har den ikke offhand men noen har den sikkert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

neiss, det er vel ikke noe spes med amerikanere, og ikke har jeg behov for å lære meg engelsk. Men har tenkt meg en tur rundt i usa i 2009, og hadde vært artig å blitt kjent med noen man kunne møtt der borte da, da hjelper det liksom lite å bli kjent med en i London...

Men den største grunnen er jo at jeg finner det veldig merkelig med et land med så mange innbyggere, at ikke noen er på irc.. til og med norge har jo tydligvis fler mennesker på irc enn det er fra usa.. en eller annen plass må de jo være, og som sagt, tviler på at de er på aim og msn hele bunten.

Også veldig rart at om man går inn på feks #usa eller #california på hva som helst irc server, så er 98% av folkene der fra filipinene... virker som det er kollosale mengder med disse menneskene på irc, og hva de gjør på slike kanaler vet ikke jeg :)

Lenke til kommentar

IRC har jo aldri hatt spesielt stort brukertall, i forhold til hvor mange som bruker internett så er IRC svært lite populært, og selv om det muligens har vært noen amerikanere der før så var det svært lite i forhold til europeere og spesielt skandinaviere.

Nå for tiden er IRC veldig ut.

De mest populære "sosiale" møteplassene på internett er Myspace, Facebook, Youtube.

Og selvfølgelig diskusjonsforum.

Lenke til kommentar

ja, irc er nok ut ja, derfor jeg ikke har brukt det stort selv heller de siste årene. Men når det gjelder myspace, facebook osv, så er det jo gjerne kjekt å vite hvem folk er før man kontakter dem på en måte. Hadde selv en myspace konto for en tid tilbake, men syns det var klin umulig å komme i kontakt med folk, og fikk bare slike "spam" meldinger fra andre... "hei jeg er 20 fra libya og vil ha kontakt med deg, du så så interessant ut" osv.. selv om man ikke hadde skrevet noe i profilen på det daværende tidspunkt hehe...

Facebook er jo grei da, men der er det stort sett venner man allerede kjenner, er ikke bare å sende meldinger i hytt og pine der, siden man ikke får lest profilen før man er i samme nettverk, eller venn med vedkommende, så man vet jo ikke hva interesser vedkommende har. Det er vel litt av poenget med facebook også, at man skal legge til folk man allerede kjenner.

Får vel bare trakke rundt i diverse forum osv og se om man treffer noen der, men jeg hadde på en måte sett for meg å prate i "kanal" der man etter en stund blir kjent med noen av de som henger på samme plassen, slik sett er jo irc fint, siden man snakker flere, i realtime i kanaler..

Lenke til kommentar

Folk har sluttet å bruke IRC sannsynligvis. MSN eller ICQ er "lettere" å forstå, og man trenger ikke en nerd ved siden av seg for å forklare hvordan du joiner forskjellige servere og kanaler og sånt. De fleste vil bare snakke med vennene sine uansett, ikke være i et praterom der 90% er ukjente ala gamle #Norge på EFNet, med noen få maktsyke operatører som kan kickbanne deg når som helst.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Craigslist, Myspace, Facebook, Youtube og AOL.

Der har du nok de fem store. Om du vil treffe tilfeldige mennesker, så har de fleste av disse tjenestene en eller annen funksjon for det. Facebook har fks. poke-funksjonen. Om man kjeder seg er det bare å surfe rundt på måfå og poke noen.

Ellers er det jo et poeng at for noen år siden utgjorde folk fra USA en betydelig større del av verdens engelskspråklige internettbrukere enn de gjør idag.

Endret av tunheim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...