Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Slitt hjullager og drivknute

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har akkurat kjøpt oss ny bil, hvor hjullagera bak er slitt og drivknuten eller noe er slitt (eller ødelagt eller noe).

Nå har det seg sånn at jeg må kjøre 3 kvarter til skolen og tilbake hver dag, og da hadde jeg tenkt å bruke den bilen da også har jeg spurt min kjære om det er farlig å kjøre med, og han mente at det ikke var det, men så har han en tendens til å være altfor positiv og underdrive ting...

Så jeg vil høre hva andre mener om det. Er det farlig å kjøre med eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Dårligehjul lager kan før til at hjulet detter av og hvis det er skivebrems at calipter presses inn pgs slakke, dermed lang vandring på bremse pedal, defekt drivknute kan låse seg. kommer helt ann på hvor dårlige de er.

Lenke til kommentar

Bilen ble EU godkjent for et halvt år siden, og da fikk den kun en 1'er feil på mansjettene eller noe, og det har visst gjort at hjullagra har blitt slitt.. Og de kan vel ikke ha blitt så kjempe slitt på et halvt år??

Takk for avar forresten :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Bilen ble EU godkjent for et halvt år siden, og da fikk den kun en 1'er feil på mansjettene eller noe, og det har visst gjort at hjullagra har blitt slitt.. Og de kan vel ikke ha blitt så kjempe slitt på et halvt år??

nå snakker du om drivknuten... Hvis drivknuten var god for 6 mnd siden er det ikke en selfølge at den er brukbar enda hvis mansjetten var ødelagt. Jeg ville vært mere bekymret for hjul-lagrene. hvilken bil er dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Oi... Har ikke peiling jeg, da har jeg forstått feil da.... jaja.. Det er en Ford Orion 92-mod.

8131930[/snapback]

Er sikkert ikke så dårlig, men føler du deg usikker er det bare å kjøre til ett verksted å få dem til å sjekke tilstanden. koster ikke mye å kontrollere slikt.

Lenke til kommentar
jeg spurt min kjære om det er farlig å kjøre med, og han mente at det ikke var det, men så  har han en tendens til å være altfor positiv og underdrive ting...

8131561[/snapback]

Kvinner har på sin side en tendens til å være overforsiktige.

La meg nevne et eksempel med broren min. Han hadde lyktes i å la være å betale TV-lisensen i 8 år. Han lot som om han ikke var hjemme når lisensmannen var på besøk. Så fikk han kjæreste. Da måtte han kapitulere og betale. Hun orket ikke å være hos han i tilfelle lisensmannen kom.

Lenke til kommentar

Om mansjetten var gåen for 6 mnd siden, så er det ikke mye fett igjen til drivknuten. Det er denne som holder igjen fettet. Et defekt hjullager slites fortere og fortere så det er egentlig ikke noe å bruke mer en absolutt nødvendig inntil det er skiftet. Større skader kan oppstå pga disse feilene. Kjedelig å måtte bruke penger på redningsbil om hjulet skulle låse seg også :)

Lenke til kommentar
jeg spurt min kjære om det er farlig å kjøre med, og han mente at det ikke var det, men så  har han en tendens til å være altfor positiv og underdrive ting...

8131561[/snapback]

Kvinner har på sin side en tendens til å være overforsiktige.

La meg nevne et eksempel med broren min. Han hadde lyktes i å la være å betale TV-lisensen i 8 år. Han lot som om han ikke var hjemme når lisensmannen var på besøk. Så fikk han kjæreste. Da måtte han kapitulere og betale. Hun orket ikke å være hos han i tilfelle lisensmannen kom.

8133590[/snapback]

Lol. Syns dette var meget relevant.

Lageret kan gå fra til å lage ulyder til å ryke helt på 1 tank bensin i worst case.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...