Eide'n Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Idag så tok eg å installerte ubuntu(6.10 server) på ein gammal HP pc. planen var at eg skulle bruka den til print server, backup server og ha ein lett måtte å holde styr på temp og slikt med phpsysinfo men fekk ikkje til å lasta det ned. Visst det er mulig så ville eg ha mulighetten til å confingura det vis http. kvar gong eg har prøvd å gjøra noko med samba fila(smb.conf) så får eg ikkje til å lagra den. har lest på wikien men fant ikkje nok svar. kva må eg gjør for å lagra endringa til fil?? kva må eg skriva for å lasta ned PHPsysInfo?? går det ann å styra servern frå ein anna pc?? finnes det nokon gode/enkle backup program(er)?? Edit 28.03:Fant ut at pcen var for gammal og den klarte å dra ubuntu bra. Så då har eg lagt inn Fedora Core 6. som eg synnes fungere ut merket. men korleis sletter eg filer i /var/www/ Se siste post Torstein Endret 28. mars 2007 av King[nor] Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Styring fra en annen maskin- VNC er godt for dette Hva slags HW besto den maskinen av? Hva mener du med backupprogrammer?- Du kan jo sette 2 harddisker i raid 1 og dermed har du backup(like ting på begge HDD) Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Tanken var å ta backup av windows pcane i huset.(mail og bilder for det meste) Intel P3 800mhz 2 3com netverkskort 2x10GB i raid 0 1x20GB OS: ubuntu 6.10 server edit: VNC går ikkje det bare på desktop versjon?? Endret 11. mars 2007 av King[nor] Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg vet ikke hva det fungerer på, google it Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Idag så tok eg å installerte ubuntu(6.10 server) på ein gammal HP pc. planen var at eg skulle bruka den til print server, backup server og ha ein lett måtte å holde styr på temp og slikt med phpsysinfo men fekk ikkje til å lasta det ned. Visst det er mulig så ville eg ha mulighetten til å confingura det vis http. kvar gong eg har prøvd å gjøra noko med samba fila(smb.conf) så får eg ikkje til å lagra den. har lest på wikien men fant ikkje nok svar. kva må eg gjør for å lagra endringa til fil?? kva må eg skriva for å lasta ned PHPsysInfo?? går det ann å styra servern frå ein anna pc?? finnes det nokon gode/enkle backup program(er)?? Torstein 8131412[/snapback] Grunnen til at du ikke får til å lagre den kan være at du ikke åpner den som root, ved å skrive sudo pico /etc/samba/smb.conf Eller bruker du vi til å åpne smb.conf med? Den er ganske avansert.. Kan den ikke helt selv en gang. Isåfall kan du bare bruke pico. Du kan styre PC'en fra en annen maskin med SSH. Last ned putty til en av windows maskinene, åpne det og skriv inn IP-adressen. Skriv inn brukernavn og passord og så er du inne Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 å googla det har eg stort set gjort i heile dag. Grunnen til at du ikke får til å lagre den kan være at du ikke åpner den som root, ved å skrive sudo pico /etc/samba/smb.conf Eller bruker du vi til å åpne smb.conf med? Den er ganske avansert.. Kan den ikke helt selv en gang. Isåfall kan du bare bruke pico. 8132253[/snapback] det funka fint det Du kan styre PC'en fra en annen maskin med SSH. Last ned putty til en av windows maskinene, åpne det og skriv inn IP-adressen. Skriv inn brukernavn og passord og så er du inne 8132253[/snapback] får bare opp feil melding "Network error:Connection refuced" så eg går ut i frå at det servern min som ikkje vil la seg tilkoble. kva må eg gjøra for at det den skal tillata tilkobling?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 å googla det har eg stort set gjort i heile dag. Grunnen til at du ikke får til å lagre den kan være at du ikke åpner den som root, ved å skrive sudo pico /etc/samba/smb.conf Eller bruker du vi til å åpne smb.conf med? Den er ganske avansert.. Kan den ikke helt selv en gang. Isåfall kan du bare bruke pico. 8132253[/snapback] det funka fint det Du kan styre PC'en fra en annen maskin med SSH. Last ned putty til en av windows maskinene, åpne det og skriv inn IP-adressen. Skriv inn brukernavn og passord og så er du inne 8132253[/snapback] får bare opp feil melding "Network error:Connection refuced" så eg går ut i frå at det servern min som ikkje vil la seg tilkoble. kva må eg gjøra for at det den skal tillata tilkobling?? 8132531[/snapback] Hvis du ikke SSH tjenesten kjører så må du starte den.. Vet ikke hvordan du gjør det i Ubuntu, men du kan jo prøve å skrive /etc/init.d/ssh start eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Fekk til Ssh måtte bare installera det sudo apt-get install ssh då mangle eg bare phpsysinfo og backup program. edit: går det an å få serveren til å kobla seg til windows pc? slik at eg kan installera programer som ikkjer er i APT. Torstein Endret 12. mars 2007 av King[nor] Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) fekk til å lasta ned phpsysinfo wget -c ttp://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/phpsysinfo/phpsysinfo-2.5.3-rc2.tar.gz sudo tar zxvf phpsysinfo-2.5.3-rc2.tar.gz -C /opt/ men då korleis installer eg det?? Endret 12. mars 2007 av King[nor] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 fekk til å lasta ned phpsysinfo wget -c ttp://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/phpsysinfo/phpsysinfo-2.5.3-rc2.tar.gz sudo tar zxvf phpsysinfo-2.5.3-rc2.tar.gz -C /opt/ men då korleis installer eg det?? 8136429[/snapback] Du må flytte mappen til web roten, husker ikke hva det er på ubuntu, det kan være /var/www/htdocs kanskje? Om du ikke har installert webserver så må du gjøre det. apt-get install apache php Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 For å pakke ut skriver du tar zxvf phpsysinfo-2.5.3-rc2.tar.gz Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Fant ut at pcen var for gammal og den klarte å dra ubuntu bra. Så då har eg lagt inn Fedora Core 6. som eg synnes fungere ut merket. men korleis sletter eg filer i /var/www/ Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Er det ikke bare å slette på vanlig måte da? rm -rf /var/www/fil Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Er det ikke bare å slette på vanlig måte da? rm -rf /var/www/fil 8260868[/snapback] funka det. men når eg skal setta opp torrentflux så får eg bare kvitt bilde når eg skrive http://IPadresse/tf /**************************************************************************/ // YOUR DATABASE CONNECTION INFORMATION /**************************************************************************/ // Check the adodb/drivers/ directory for support for your database // you may choose from many (mysql is the default) $cfg["db_type"] = "mysql"; // mysql, postgres7 view adodb/drivers/ $cfg["db_host"] = "localhost"; // DB host computer name or IP $cfg["db_name"] = "torrentflux"; // Name of the Database $cfg["db_user"] = "root"; // username for your MySQL database $cfg["db_pass"] = "mysql"; // password for database Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Torrentflux bruker MySQL, så du må installere en MySQL-server på serveren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå