Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

ny og trenger masse hjelp pleace

Anbefalte innlegg

hei. Jeg har et problem som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg er en gutt på 23 som veier 70kg og er 1.87 lang. Ganske tynn for høyden. Jeg har tidligere vært vell trent, men på grunn av treningsskader har jeg holdt meg unna trening en god stund. Nå vil jeg gå opp igjen. Var i butikken og kjøpte Maxim 100% ren kreatin monohydrat, tenkte jeg skulle kjøpe samme merke for proteiner. Jeg har aldri prøvd ut proteiner eller kreatin og trenger hjelp. Jeg starter dagen med å trene (jogge tur, også armhevinger, sit-ups ++) noen dager så blir det svømming, ellers er det kampsport trening. Kan noen fortelle meg når jeg skal ta kreating, hvor ofte osv og det samme angående proteiner?? Kan man blande kreatin og protein og ta det sammtidig? Hva med de dagene man ikke trener? Jeg hadde satt stor pris på om dere kunne hjelpe meg her. takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey...altså, før du kjøper kreatin og protein bør du tenke på det normale kostholdet ditt, og endre på det. spise mer frukt/grønt, og i steden for forepølse/vossafår, så bør du heller spise go og mager leverpostei, go og mager kvitost eller cottage cheese. Når du føler at kostholdet ditt ikkje strekkert til, kan du prøve protein og kreatin, men ikkje erstatt maten med det! Spis helst 6 ganger for dagen, og ikkje la det gå mer enn tre timer fra hvert måltid.håper dett hjelper deg litt på veg :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg spiser veldig sunt. Masse grønt. Begynner dagen med god morgen blanding som består av havre og nøtter med jogurt. Jeg har ei tante som er utdannet innen for ernering. Jeg har følgt hennes plan som går ut på å spise sunt med 5-6 måltider, men mitt problem er at jeg ikke går opp i vekt så fort. derfor vil jeg prøve ut disse produktene mens jeg trener og spiser godt. ellers takk for tipset

Lenke til kommentar

Det kan godt hende at du spiser sunt, men mengden av maten du spiser er like viktig.

Se hva du spiser og prøv å få i deg minst 2.0g proteiner pr. kg kroppsvekt og i kcal burde du ligge kroppsvekt x 38. Samt ca. 2660 kcal.

Da vil du gå opp i vekt :)

Og du trenger ikke kosttilskudd når du ikke trener så seriøst med styrke. Du trener armhevninger osv og kan holde deg til vanlig mat.

Lenke til kommentar
Minst 2 gram protein per kg kroppsvekt? Maks vil jeg si.

8132836[/snapback]

Da mener vi forskjellig.

Selv mener jeg mellom 2-2.5g.

Men jaja. . . Er mange sider av en sak.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

8132836[/snapback]

Da mener vi forskjellig.

8134088[/snapback]

På hvilket grunnlag mener du det? Har du prøvd ut forskjellige mengder og funnet ut hva som funker best?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Da mener vi forskjellig.

Men jaja. .  . Er mange sider av en sak.

8134088[/snapback]

Jeg mener at 1.975 gram per kilo kroppsvekt er det optimale, så vi mener nok forskjellig.

Lenke til kommentar

8132836[/snapback]

Da mener vi forskjellig.

8134088[/snapback]

Du mener helt forskjellig, men allikevel mener du jo det samme. Wh1te mener maks 2 gram proteiner, og det gjør faktisk du også. Les gjerne gjennom innlegget før du trykker på "Legg til svar"-knappen"

Endret av The_Hurricane
Lenke til kommentar
Du mener helt forskjellig, men allikevel mener du jo det samme. Wh1te mener maks 2 gram proteiner, og det gjør faktisk du også. Les gjerne gjennom innlegget før du trykker på "Legg til svar"-knappen"

8137575[/snapback]

Hvordan får du

[0.0, 2.0>

[2.0, 2.5>

Til å se likt ut?

Lenke til kommentar

jeg får i meg kylling og rød kjøtt med grønnsaker. Så mengden er der, men jeg klarer seriøst ikke å overspise, for jeg er ikke den personen som er mest glad i mat. tvinger i meg 4- 5 måltider om dagen, og mer klarer jeg ikke. Og kampsport trening er ganske så hardt. Skal love deg at du blir mer sliten av en treningstime på kung fu en på styrkerommet. Jeg har tidligere trent vekter med de de store gutta og 6 år kampsport, og kampsort var virkelig utfordrende. Kansje utfordrende forjeg tok det seriøst. Men jeg har lyst til å få hjelp angående proteiner og kreatin, ingen som vet?

Lenke til kommentar

8137575[/snapback]

Hvordan får du

[0.0, 2.0>

[2.0, 2.5>

Til å se likt ut?

8142481[/snapback]

2,0 og 2,0 er likt. Har ikke sagt at de er helt like, men de anbefaler samme mengde... At den ene er maks mens den andre er min er jeg fullt klar over.

Til endymion: Du har ikke vurdert å gå ned på mengden du spiser til hvert måltid og heller spise flere ganger? Og ja, kan godt være at det er mer slitsomt på en kung-fu trening. Du blir mer dau i hele kroppen, mens styrketrening blir man som regel isolert sliten i en eller noen muskelgrupper.

Lenke til kommentar

huff, at det skal være så vannskelig å legge på seg. Folk flest har problemer med å gå ned i vekt og jeg sliter med å gå opp. Jeg kan seriøst spise alt det jeg vill uten å legge på meg. Kommer til å angre dette den dagen jeg blir eldre og mister den høye forbrenningen;)

Jeg kan jo spise mindre, og heller flere ganger, men det er så vannskelig når man studerer, trener og er med dama. Men det er el snakk om prioritering. Men helt seriøst kan vi pleace se bort ifra kun spising og inkludere kreatin og proteiner slik at noen kan anbefalle meg noe, jeg kommer til å begynne med det neste uke og da har jeg ikke lyst til å gjøre det feil.

Lenke til kommentar

Hadde jeg fått i oppdrag å handle inn kreatin- og protein-pulver til deg hadde jeg kjøpt Kre-Alkalyn og 90+. Men helt seriøst, tenk deg om to ganger før du sier "kan vi se bort ifra måltidene". Maten er _alt_ du bør tenke på ernæringsmessig. Når du kan en del om maten, har trent en stund og spist riktig en stund, og du kan nok til å foreta en vurdering av tilskuddene selv, da kan du begynne å tenke på å kjøpe dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg kan seriøst spise alt det jeg vill uten å legge på meg.

8149893[/snapback]

Nei, det kan du ikke. Legger du ikke på deg, spiser du ikke nok eller riktig, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...