Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc´en brant opp..og nesten huset.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer du med bilder snart?

8151283[/snapback]

 

Er igrunn ikke så mye å se... sotete/svidd pc, sendt inn til komplett.. missfargede tak og vegger som er halvveis nedvasked. Gardiner og putevar som henger til tørk etter vask... huff for en jobb... Men når alt har roet seg skal jeg ta meg tid til å poste bilder, orker rett og slett ikke nå..

 

Snakket med komplett idag og det høres ut som om ting kommer til å ordne seg på pcfronten også. All honør til komplett hvis dette går smertefritt :)

Lenke til kommentar

Komplett har bra returservice, så det ordner seg nok.

 

Forøvrig kan du se det positive i den saken, du får bedre skjermkort (7900gt har blitt erstattet av 7950gt, med mer minne) og du får nok kanske sikkert et AM2-oppsett (med DDR2-minne) evt. Conroe tilbake, evt. penga igjen.

 

Surt at sånt skjer, men PCen min ahr stått på siden sent i 2004, men skrur den ikke av pga. skrekkhistorier som dette :)

 

That said, Hiper er ikke noen kjempebra PSU så det kan tenkes det er smart å investere i noe bedre hvis PCen skal stå på hele døgnet. Glad jeg har en Fortron jeg :p

 

Apropos... er en F/S 700w i demovareavdelinegn til komplett nå, anbefaler den VARMT for de som har lyst til å bytte n :p

Lenke til kommentar

Skulle selge oppsettet mitt til en kompis... Hadde tenkt å kjøpe meg core2duo med 8800gts/gtx :dribble: .. ikke mye å selge nå nei :thumbdown: men som du sier så håper jeg at det ordner seg tilslutt..

 

Vasker ræva av oss nå... dritt altså :hrm: Tuneren har også tatt kvelden og LCD-tv´en har begynnt å kødde noe voldsomt etter dette :( alt er forsikret, men en egenandel på 9000kr er surt...

Lenke til kommentar

Er det bare meg som ser det åpenbare :ph34r: Det var en firewire kabel som starta brannen :whistle:

 

Forøvrig høres det ut som vifta i hipern fortsatte å gå etter at den hadde sprengt de indre komponentene. Så ikke bare har psu'en herpa komponentene, den har spredd møkka utover også :no:

 

Glad jeg har vifteløs PSU :love:

Lenke til kommentar
Kanskje dvd og hd er ok... :hmm:  men alt annet er svart og svidd..

 

Det var ikke støv og skitt i pc´en. Det var nok psu´en som kortsluttet og sendte en "dæsj" med volt kjennom bla. cpu, gpu, ram osv osv osv... :hrm:

8164591[/snapback]

 

Veeeel, uten at jeg har vært borti noe sånt før (heldigvis) så er det jo en sjans for at hovedkortet tok den verste støyten, nemlig at noe røk før strømmen kom til f.eks. skjermkort/DVD/HD.

 

Prosessoren har nok gått bort vil jeg tro, er vel ganske kort vei for strømmen der. Med mindre noen kondensatorer har stoppet faenskapen da.

Lenke til kommentar
Kanskje dvd og hd er ok... :hmm:  men alt annet er svart og svidd..

 

Det var ikke støv og skitt i pc´en. Det var nok psu´en som kortsluttet og sendte en "dæsj" med volt kjennom bla. cpu, gpu, ram osv osv osv... :hrm:

8164591[/snapback]

 

Veeeel, uten at jeg har vært borti noe sånt før (heldigvis) så er det jo en sjans for at hovedkortet tok den verste støyten, nemlig at noe røk før strømmen kom til f.eks. skjermkort/DVD/HD.

 

Prosessoren har nok gått bort vil jeg tro, er vel ganske kort vei for strømmen der. Med mindre noen kondensatorer har stoppet faenskapen da.

8165208[/snapback]

 

Ikke helt enig der. Det som er mest svidd/svart er psu, hk, cpu OG gpu :whistle:

 

Dessuten hvis ett eller annet virker ville jeg ikke brukt det lenger... av åpenbare årsaker.

Lenke til kommentar
Hvis annet elektronisk utstyr rundt også har tatt kvelden, tilsier vel det at det er kommet noe skrot inn strømveien? Eller har det gått føyken pga sot?

Har du noe kraftkrevende industri rundt deg?

 

Nytelse

8165861[/snapback]

 

Hvis PSU har kortsluttet kan den skape ett "spenningshopp" på den gjeldende kursen i ett hus, dette kan være nok til at annen finelektronikk tar skade av det.

Sot har også samlet seg på og rundt/inni strømførende ting og tang...

 

Jeg har ikke noe kraftkrevende industri rundt meg..

Lenke til kommentar

Bra at alt gikk bra.

 

Vil bare advare mot Hiper, har opplevd noe av det samme bare med Hiper Type-R 580W. Satt en helt vanlig dag på maskinen og spilte sammen med en kamerat som har maskinen litt lenger bort på samme bord.

Helt ut av det blå kom det et veldig høyt smell (tigerscott aktig) og det kom røyk ut fra maskinen samtidig som rommet ble mørklagt. Koblet ut alt av ledninger og åpnet kabinettet, enda mer røyk kom ut. Skjønte fort at det var PSU'en som hadde eksplodert, var da redd for den kunne ha tatt med seg noe mer. Neste dag kjørte jeg ned på Microplex, handlet en MIST og maskinen går helt fint den dagen i dag.

 

Det har vært en HAUG av returer av Hiper strømforsyninger rundt omkring.

Endret av argh--
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...