Maaby Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jaja så tenkte å kjøpe meg gitar og har søkt gjennom gamle tråder og lest, men har ikke gjort meg veldig mye klokere siden det er så mye uenighet. Så jeg lurer på hvordan gitar jeg burde starte med når jeg ikke har noe erfaring what so ever. Når man er "noob" som meg er det vansklig å skjønne på infoen om gitarene hva de forskjellige greiene egentlig er og alt jeg har å dømme på til nå er hvor kule gitarene er og det er kanskje ikke den beste målestokken. Drømme gitaren er vel: http://www.zzounds.com/item--SCESYNYSTERSTD stor fan av Avenged Sevenfold og den gitaren var overall fet, men regner med at den ikke er for nybegynner så tenker vel å begynne med noe simplere. Noen forslag? Lenke til kommentar
Maaby Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 bump before bed, nn folkens ingen som har noen svar? Snakka med en som sa at drønne gitaren ikke er så vanskelig å spille på, men så er jo han god også da så litt vanskelig å dømme ut ifra det. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hvordan kan du forvente at vi skal være "enige"? Det er mange forskjellige meninger om hva som det "rette" når det gjelder gitarer, og hva man skal begynne med. Det er jo derfor det er så mange gitartyper å velge i. Ingen er i utgangspunktet "bedre" enn andre, det blir som å spørre om hvilken bil som er best. Hvis du ikke fikk noe ut av de andre trådene, kan jeg forsøke å svare, men da må jeg ha litt mer presise spørsmål fra deg, og hva du er ute etter. Har du råd til en 7000- kroners gitar som oppstartsgitar, så kan du vel finne modeller som er verre enn den du linket til. Så dyre gitarer er som regel veldig OK å spille på, enten man er nybegynner eller viderekommende. Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg ville egentlig gitt det "lille" ekstra for denne gitaren siden du får mye mer kvalitet for pengene i forhold til hvis du kjøper en nybegynnergitar. Dette er min mening, men så er det dumt å kjøpe en gitar til 7000 hvis du ikke skal spille senere. Lenke til kommentar
Maaby Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Kan vel bruke opp til 5000 eller noe, og gitaren jeg linket begynner det å bli mer og mer sansynlig at jeg kjøper, hvis ingen har noen veldig gode grunner til å ikke gjøre det. Leter etter en gitar jeg kommer til å trives med som nybegynner samtid som den ikke ser mongo ut. Så hvis du mener den jeg linket er en jeg kommer til å trives med som nybegynner blir det den lissom. Hørt fra flere at den er ganske bra. Og der kom det er svar mens jeg skrev ja, jeg er forsåvidt enig og tenker å gå inn for dette så det ikke blir noe, løfte gitarene og så inse at dette var kjedelig. Det største problemet nå er strengt tatt å få fatt i den gitaren jeg vil ha i Europa for en alright pris. Se om jeg enten finner en nettside, eller får en amrikansk side til å shippe en til meg. hmm Er litt i den gitaren der. Takk for svar =) Endret 12. mars 2007 av Maaby Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Schecter får norsk importør- http://www.gemusikk.no/default.asp?ArtID=75 Lenke til kommentar
Maaby Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Schecter får norsk importør- http://www.gemusikk.no/default.asp?ArtID=75 8139578[/snapback] Ja jeg fikk meg med det, snakka med fyren som kjører siden eller noe, men han sa den gitaren er vanskelig og få tak i. Og ikke nok med det vil den kosta ekstremt mye her i forhold til diverse amerikanske nettsteder osv (som ikke shipper til Europa). Tenkter på om det kunne vært til det beste å få en dude i USA til å kjøpe en og selge den videre til meg eller noe. hmm Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Hvis du er helt nybegynner, og aldri har spilt, synes jeg du burde starte med en ikke så altfor dyr gitar. F.eks. Epiphone special mode . Eller så kan du kjøpe en pakke med en forsterker og en gitar. EDIT: Her er en fin pakke Endret 12. mars 2007 av HenrikTheGuitar Lenke til kommentar
Maaby Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Har tatt den simple løsninga og raska sammen utstyr fra folk jeg kjenner, endt opp med tilbud om tre forskjellige gitarer + 1 forsterker så trenger tydligvis ikke å kjøpe noe med det første Men er fortsatt etter drømmegitaren seff, har vel kontaktet de fleste sider for å spørre om de gjør untak med å sende til europa osv, uten hell. Kjedelig at den kuelste gitaren skal være så vanskelig å få tak i Takk for all svar btw Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Hvis du er helt nybegynner, og aldri har spilt, synes jeg du burde starte med en ikke så altfor dyr gitar. F.eks. Epiphone special mode . Eller så kan du kjøpe en pakke med en forsterker og en gitar. EDIT: Her er en fin pakke 8140233[/snapback] det er noe av det dummeste du kan finne på. Har du først bestemt deg for å bruke litt penger på gitar så bør du ikke se tilbake på dårligere/billigere pakker, med mindre du har økonomiske grunner for det. Det er ingenting galt i å sikte høyt selv om en er nybegynner. Hvorfor kaste vekk penger med å starte med en dårligere gitar? Det vil dessuten hjelpe på læringen om du kjøper en gitar som er lettspilt. Da blir det mer gøy og motiverende å spille. Jeg tror hverken ep lp special eller ibanez er det du er ute etter maaby... Endret 12. mars 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Maaby Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Synyster modellen til Schecter gir meg fortsatt noe nært orgasme bare av å se på den. Så på en eller annen måte skal jeg ha den! Mens jeg jobber med å skaffe den spiller jeg på en av de tre jeg skal låne, aner ikke hva det er, men funker sikkert i mellom tiden. Nå hadde det vært kult om en av dere bodde i USA eller noe så jeg kunne fikse en deal! -_- (Optimistisk tankegang ftw!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå