-Teddy- Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg syns D40 er merkelig overpriset kontra andre kamera. Det skal være et nybegynner dslr, men det koster allikevel 5200 kr. D40x er enda værre, med sine 6600 kr. D70s koster til sammenligning 6200 kr. Alle prisene er med standard kitobjektiv, som atpåtil er bedre på D70s. Selv kjøpte jeg mitt D50 for omkring et år siden med kitobjektiv til 5555kr. Jeg har alltid sett på D40 som et virkelig nybegynnerkamera uten informasjonsskjerm eller autofokusmotor i huset. For meg er det ufattelig at D40 markedsføres som et langt bedre kamera enn D50, med priser som er på samme høyde og høyere enn D50 i dens tid. I tillegg er D40 mindre, og grepet dermed dårligere for de fleste. (Ja, er klar over marginalt bedre blitz og andre mindre forbedringer fra D50) Er det bare jeg som er helt på jordet, eller er D40 et dårligere og overpriset kamera enn D50? Hadde jeg vært førstegangs dslr kjøper i dag hadde jeg klart gått for D70s til omtrent samme pris om jeg skulle hatt et kamera i den prisklassen. Jeg fatter ikke hvordan D40(x) kan selge i det hele tatt. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 D40 har: -Overlegent bedre LCD skjerm (som målgruppen vet å verdsette). -"Flottere" bilder rett ut fra kamera. -Nyere (og sannsynligvis), bedre firmware. -Økt ergonomi gjennom hjelpefunksjoner i kamera -Mindre volum! -Større søker. Jeg tror det er mer enn godt nok for mange nye DSLR brukere. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Grunnen til at D70s selges så billig, er at det er et restlager. Kameraet har gått ut for lenge siden, og med tanke på hvor billig f.eks Japan Photo dumper ut det kameraet, så tror jeg det er svære lagre med D70s her og der som må tømmes. Panikk, kalles det D40 har fordeler fremfor D50, og er billigere enn det var når det gikk ut. D40x har samme sensor som D80 og D200 tror jeg, og det er én av grunnene til at dette er dyrere enn D50 var. Ellers nevner Svein Gunnar Kjøde andre fordeler. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Husk også at D40 og D40x er nye kameraer. Om et år eller to, når de begynner å bli utdaterte, vil de sikkert være meget billige inngangsbilletter til DSLR. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Helt klart overpriset i forhold til dagens pris på D70s, men det har nok med at D70s er på vei ut som flere sier... Selv hadde jeg ikke vært i tvil, jeg ville gått for D70s mens det fortsatt er her. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 synes at 350D er usedvanlig billig nå! Trodde de skulle ut av markedet, men Fotovideo har fått inn ett parti nettopp har jeg hørt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 synes at 350D er usedvanlig billig nå! Trodde de skulle ut av markedet, men Fotovideo har fått inn ett parti nettopp har jeg hørt. 8164124[/snapback] Finnes noen restparti her og der. Er nok et av dette Fotovideo har fått inn. Vi har også fått et fåtall der jeg jobber. Tror kit med objektiv kan selges for 3-4000 med grei fortjeneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå