Valkyria Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 i disse dager er det mye voldtekter og mørbanking av kvinner og jenter på gang. derfor ser vi på hvert gatehjørne en annonse for selvforsvar for jenter... dvs et 5 timers kurs, der de lærer å ''beskytte'' seg i tillfelle de blir overfalt. da kom jeg til å tenke på en ting: etter 5 timer er du ikke serlig mye mer sterkere, og kampsport må man trene i årevis før du kan måle deg med en stor sterk mann... hvis du er en mann som gjømmer deg i en mørk bakgate og skal voldta den første jenta som går forbi, ville du ha stoppet hvis hun begynte å sparke etter deg? på toppen av det hele, så er jo selvforsvar beregnet på avstand, så om en mann kommer å griper deg, er du jo rimelig fucked up... man trenger styrke for å kunne komme seg ut av ett mandig grep , og sist jeg sjekket, så er de fleste menn sterkere enn kvinner! det jeg vil frem til er, hvorfor ta disse selvforsvarkursene, når det eneste du oppnår er at voldtektsmannen vil slå deg hardere for å få deg til å holde kjeft? det er som sagt ikke snakk om flere år med selvforsvar... det er 5 timer, som du sikkert glemmer etter noen uker! selv har jeg 2. brune belte i karate, og vet jo at jeg blir banket opp av en som er sterk... la meg høre deres meninger om saken! Lenke til kommentar
multisync Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Den selvforsvaren de lærer der er nok ikke avstandsselvforsvar, men de lærer enkle grep og teknikker for å foreksempel komme seg ut av grepet til denne mannen, for så å løpe... Som det ble sagt under og, det er ikke meningen at hun skal gå å ta disse kursene for å lære å banke opp denne fyren. Hun skal komme seg unna, og da går det på teknikk... Endret 11. mars 2007 av multisync Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg vil si at det handler om tenknikk. Er for eksempel ikke vansklig å komme seg ut av et håndleddsgrep, uansett hvor sterk fyren som holder deg er. Trente Taekwondo en stund, og da fant jeg ut en god del om nettopp dette. Lærer du et skikkelig strupetak eller lignende på kurset, og får brukt det er det stor sannsynlighet for at fyren vil bli 1. overasket. 2. desorientert. Slik at ofret kan legge på sprang, og det er jo alt som skal til. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Så noen treningsvideoer på VG her om dagen som handlet om akkurat det der. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 hvis du har brunt belte burde du vite at det er mer enn rå styrke som skal til... og selvforsvar er beregnet på avstand?? når jeg trente var det begge deler, både tett inntill(f.eks med kvelertak), og lengre unna... man trenger ikke så mye styrke for å komme ut, det gjelder bare i vite hvor man skal slå/trykke, enkelte punkter man kan trykke på gjør at man besvimer på ca 3 sec... Man lærer enkle grep og teknikker på slike kurs... jeg har noen års erfaring inne Tae Kwon Do, men har også vært med på "basic selvforsvar" der jeg var med folk som ikke kunne noe, helt fra starten, kan tenke meg det er noe slikt jentene går gjennom... Det jeg lærte der funker ganske bra, uavhengig av styrke... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det gir også økt selvtillig, slik at damene føler seg tryggere når de ferdes rundt om kring. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det hjelper jo veldig veldig mye å vite hvordan og hvor du skal slå for å legge inn et godt slag, selvsagt blir det problematisk om en stor sterk kar holder deg fast, men om du først klarer å sette inn et bra slag så kan du sette han ut av spill. Men selvsagt, jeg tror de fleste normalt store menn / gutter kunne tatt ei vanlig søt lita jente som hadde hatt 5 timer med selvforsvarskurs Lenke til kommentar
LasH Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Tror det var på nyhetene jeg såg en reportasje om dette. Var sån "Selvforsvars" kurs for jenter. Der lærte de "Dirty Tricks", Sparke i balla, ta nøkkel-klippen mellom fingrene og slå mot øye osv. Edit: Oi gammle quotes. Endret 11. mars 2007 av LasH Lenke til kommentar
andhou Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Uansett HVIS det hadde funket hadde vel voldtektsmennene kommet opp med noe antiselvforsvarskurs.. En effektiv vei å få slutt på det er jo bare å henrette de som blir dømt, selv om det gjerne er den mest inhumane osv Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Jeg tror helt ærlig at jenta hadde fått panikk hvis hun ble slått og så dratt i ei gate for så å bli voldtatt. Edit: Etter et 5 timers forsvarskurs så kan du tro at du er klar, men når det faktisk skjer så kan du ha glemt ALT. Endret 11. mars 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Uansett HVIS det hadde funket hadde vel voldtektsmennene kommet opp med noe antiselvforsvarskurs.. En effektiv vei å få slutt på det er jo bare å henrette de som blir dømt, selv om det gjerne er den mest inhumane osv 8131115[/snapback] da jeg lærte dem testet vi de fleste på hverandre, hardt og brutalt, de fleste funket Vi testet så klart ikke spark i ballene, spark i leggen og lignende, men vi testet f.eks å presse hånda under nesen, det er utrolig ubehagelig når andre gjør det, og vil frigjøre 1 hånd til forbryteren... dette er bare ett av MANGE triks vi lærte, jeg var ikke på 5-timers sak, men vi brukte sikkert 30-40 timer på alt til sammen... er mye som funker, er også alt for mye som ikke funket Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Uansett HVIS det hadde funket hadde vel voldtektsmennene kommet opp med noe antiselvforsvarskurs.. En effektiv vei å få slutt på det er jo bare å henrette de som blir dømt, selv om det gjerne er den mest inhumane osv 8131115[/snapback] Det arrangeres en del "Antiselvforsvarskurs for voldtektsmenn" her i Trondheim, det er utrolig hvor godt strukturert og organisert voldtektsmannforeningene er her i verden. På 5 timer lærer man hvordan reagere raskt og effektivt på de mest smertefulle stedene på kroppen til den som angriper deg, slik at man får mulighet til å stikke av. Easy peasy, effektivt til de grader og det er absolutt ingenting negativt med det. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg tror helt ærlig at jenta hadde fått panikk hvis hun ble slått og så dratt i ei gate for så å bli voldtatt. Edit: Etter et 5 timers forsvarskurs så kan du tro at du er klar, men når det faktisk skjer så kan du ha glemt ALT. 8131158[/snapback] Ja, du er inne på noe der. Det er enkelt og glemme triks når du får panikk, f.eks når en kommer bakfra og tar nakkegrep på deg. Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Uansett HVIS det hadde funket hadde vel voldtektsmennene kommet opp med noe antiselvforsvarskurs.. En effektiv vei å få slutt på det er jo bare å henrette de som blir dømt, selv om det gjerne er den mest inhumane osv 8131115[/snapback] Det arrangeres en del "Antiselvforsvarskurs for voldtektsmenn" her i Trondheim, det er utrolig hvor godt strukturert og organisert voldtektsmannforeningene er her i verden. På 5 timer lærer man hvordan reagere raskt og effektivt på de mest smertefulle stedene på kroppen til den som angriper deg, slik at man får mulighet til å stikke av. Easy peasy, effektivt til de grader og det er absolutt ingenting negativt med det. 8131200[/snapback] Ja. Tok det selv, og etter det gikk voldtektene som en drøm. Voldtektskameratene mine har også hjulpet meg gjennom mange tunge perioder i livet. Spesielt når jeg fikk medlidenhet med ofrene mine og var på nippet til å overgi meg til politiet. Heldigvis fikk kompisene mine i FFVM (Foreningen for voldtektsmenn) meg til å komme på bedre tanker. Takk FFVM! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Uansett HVIS det hadde funket hadde vel voldtektsmennene kommet opp med noe antiselvforsvarskurs.. En effektiv vei å få slutt på det er jo bare å henrette de som blir dømt, selv om det gjerne er den mest inhumane osv 8131115[/snapback] Det arrangeres en del "Antiselvforsvarskurs for voldtektsmenn" her i Trondheim, det er utrolig hvor godt strukturert og organisert voldtektsmannforeningene er her i verden. På 5 timer lærer man hvordan reagere raskt og effektivt på de mest smertefulle stedene på kroppen til den som angriper deg, slik at man får mulighet til å stikke av. Easy peasy, effektivt til de grader og det er absolutt ingenting negativt med det. 8131200[/snapback] Ja. Tok det selv, og etter det gikk voldtektene som en drøm. Voldtektskameratene mine har også hjulpet meg gjennom mange tunge perioder i livet. Spesielt når jeg fikk medlidenhet med ofrene mine og var på nippet til å overgi meg til politiet. Heldigvis fikk kompisene mine i FFVM (Foreningen for voldtektsmenn) meg til å komme på bedre tanker. Takk FFVM! 8131500[/snapback] Kåre? Er det deg? Nei så hyggelig! Hvordan går voldtektene for tiden? Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Ja. Tok det selv, og etter det gikk voldtektene som en drøm. Voldtektskameratene mine har også hjulpet meg gjennom mange tunge perioder i livet. Spesielt når jeg fikk medlidenhet med ofrene mine og var på nippet til å overgi meg til politiet. Heldigvis fikk kompisene mine i FFVM (Foreningen for voldtektsmenn) meg til å komme på bedre tanker. Takk FFVM! 8131500[/snapback] Kåre? Er det deg? Nei så hyggelig! Hvordan går voldtektene for tiden? 8131549[/snapback] Ikke så verst, du. Det står i vettu. Lenge siden sist. Vi må ta en gangrape en gang. Blitt no' på deg da? Edit: bedre nå? Endret 11. mars 2007 av Arthemax Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Det som er viktig å få med, er at kvinnen har makten til å ta "The Allmighty Nøtteknekker", noe de færreste tåler... Med mindre voldtekts"mannen" er en kvinne...! Endret 11. mars 2007 av Ev1BL Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det som er viktig å få med, er at kvinnen har makten til å ta "The Allmighty Nøtteknekker", noe de færreste tåler... Med mindre voldtekts"mannen" er en kvinne...! 8132150[/snapback] og voldtekt er vel ikke helt det man ønsker å gjøre etter på vært på på nøtteknekker... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ikke så verst, du. Det står i vettu. Lenge siden sist. Vi må ta en gangrape en gang. Blitt no' på deg da? Edit: bedre nå? 8131730[/snapback] Næææ, snuten er stadig på farten ser du. Kjipe saker det der altså. Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ikke så verst, du. Det står i vettu. Lenge siden sist. Vi må ta en gangrape en gang. Blitt no' på deg da? Edit: bedre nå? 8131730[/snapback] Næææ, snuten er stadig på farten ser du. Kjipe saker det der altså. 8132323[/snapback] Typisk at folk ikke skal kunne gjøre hva de føler for på nattestid lenger. Føkkings politistat vi lever i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå